rambo Skrevet 26. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Hei Får en fryktelig durelyd i høyttalerene mine når jeg kobler den bærbare pcen til anlegget mitt. Noen ganger begynner det å pipe i pcen, akkurat som om den skulle holde på å bli tom for strøm. Når jeg tar ut strømkabelen av pcen så funker alt fint. For en månde siden så gikk det fint å koble pcen til anlegget. Kjøpte meg eksternt usb lyd kort. men fikk samme problemet der Endret 26. juli 2005 av rambo Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2005 Det høres ut som det kan være forårsaket av en såkalt "ground loop", ettersom problemet ikke oppstår når pcen ikke er tilkoblet lysnettet. Har du prøvd å koble pcen til samme vegguttak som anlegget? Lenke til kommentar
rambo Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2005 prøvde det, men det hjalp ikke. når pcen piper så blinker lyset vet et batteri ikon en gang og så blinker lyset ved et lyspære ikon. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 1. august 2005 Rapporter Del Skrevet 1. august 2005 hadde samm problem selv med stasjonern.. kjøpte et usb lydkort.. icemat siberia.. å då va alt bra.. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. august 2005 Rapporter Del Skrevet 2. august 2005 Det er 50Hz'en fra strømnettet som slår igjennom og blir forsterket opp. Prøvd jorda stikkontakt? Lenke til kommentar
tropic Skrevet 11. august 2005 Rapporter Del Skrevet 11. august 2005 mej du sa d t???? ja he prøvd m jorda ja.. å kontakta i veggen va jorda... men allikavel.. integrerte lydkort suug.. Lenke til kommentar
rambo Skrevet 12. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) hei. en stund siden jeg hadde lest her nå. Får det ikke til å virke ennå bruker jorda stikk kontakt. det eksterne lydkortet jeg kjøpte var 5.1 creativ eksternt usb lydkort. har koblet både dvd spiller, playstation2 og tv til anlegget og det virker heltfint Endret 12. september 2005 av rambo Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Kan virke som om PSU'en er for dårlig. Det virker som om det er for dårlig glatting av likestrømmen. I verste tilfelle kan du ende opp med å ødelegge utstyret ditt. Har du mulighet til det kan det lønne seg å få noen til sjekke at alt er i orden. Lenke til kommentar
rambo Skrevet 12. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 kan og så nevne at dette skjedde etter at jeg flyttet og kjøpte nytt anlegg. Der jeg bodde før koblet jeg og den bærbare til et anlegg, og det virket fint Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Det er nok helt 100% sikkert at det er det integrerte lydkortet som gjør det! Integrerte kort plukker som oftest opp all støy som er mulig å plukke opp. Kjøp deg ett lydkort til ett par hundrelapper og problemet forsvinner fort.. Lenke til kommentar
rambo Skrevet 12. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Det er nok helt 100% sikkert at det er det integrerte lydkortet som gjør det!Integrerte kort plukker som oftest opp all støy som er mulig å plukke opp. Kjøp deg ett lydkort til ett par hundrelapper og problemet forsvinner fort.. men jeg kjøpte creative eksternt lydkort. går via usb. og det hjalp ingenting Lenke til kommentar
Stumpen Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Prøvd å koble pc'n til en kontakt som ikke er jordet? Ellers vil det forsvinne ved bruk av optisk kabel til anlegget om du har mulighet til det.. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Tror heller du skal prøve å få PCen på en annen krets enn forsterkeren. Er ofte det oppstår konflikter om de ligger på samme kontakt osv.. om ikke så kan det vere at det er en jordingsfeil en eller annen plass.. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 12. september 2005 Rapporter Del Skrevet 12. september 2005 Du har helt sikket en ground loop, du løser problemet med å koble til en skilletrafo på signalkabelen fra anlegget til forsterkeren. K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå