sannheten_666 Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 heisann! jeg sliter litt med å finne ut temperaturen på CPU. i BIOS viser den gjerne i overkant av 40 grader. dette er mens pcen har gått en stund og jeg tar omstart. dette blir selvsagt en idle-temperatur. det finnes samtidig et program for nVidia brikkesett som heter nTune. dette har temperaturavlesning. denne viser 33 grader idle, og i overkant av 40 under bruk. derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med hva som viser riktigst, et windows-program eller BIOS? spesielt om noen har erfaring med nTune, så er jo det topp. dette er et "offisielt" program fra nVidia. jeg har en A64 3700 San Diego med stock kjøler, men med god gjennomtrekk i kabinettet med 2stk. 120 mm vifter pluss PSU`en som også trekker ut... PS: målingene er tatt når tempeatur midt i kabinettet er rett rundt 25 grader.
Pels Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Det sikkreste er å kjøpe et termometer, da har du hvertfall tilnærmet eksakt temperatur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå