Gå til innhold

Firefox + itavisen.no = uklar skjerm?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Utrolig merkelig historie:

I det siste blir alt på skjermen uklart når jeg går inn på www.itavisen.no med Firefox!? Skjermen blinker ett blink, og så er alt mer uklart enn før. Det er kun itavisen jeg har opplevd dette med, og det hjelper ikke å gå til andre sider etterpå. Jeg må lukke Firefox for at skjermen skal bli normalt klar igjen (også da blinker den ett blink). Med IE og Opera er alt bra.

Jeg bruker ClearType (smoother skrift på skjerm), men det samme skjer om jeg skrur av dette.

Jeg har 6800LE (åpnet alle pipes) og Eizo FlexScan L550 (LCD).

post-26-1122338560_thumb.jpg

Endret av misvisning
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heh, snodig... :ermm: Hørtes utrolig merkelig ut.

Her er uansett en vinn-vinn alternativ til deg; Slutt og besøke IT Avisen.

A) Da slipper du uklar skjerm

og

B) Du slipper IT Avisen.

Kan det bli bedre? :!:

Skrevet

Hey, du har faktisk rett i at det er Java sin feil! Jeg gikk inn på Java på kontrollpanel for å sjekke hvilken versjon jeg har, og da ble alt uskarpt med en gang (og det ble klart igjen da jeg lukket).

Jeg oppdaterte til nyeste Java, men det hjalp ikke :(

Jeg ser også nå at det samme skjer ved Java-applets på andre sider også, ikke bare itavisen.

Latterlig :D

Skrevet

Noen sier at antialiasing må være programstyrt (skjerm-kontrollpanel) og ikke på hele tiden.

Andre sier at du bør bytte skjermkortdriver.

Skrevet
Noen sier at antialiasing må være programstyrt (skjerm-kontrollpanel) og ikke på hele tiden.

Andre sier at du bør bytte skjermkortdriver.

Ja! Jeg hadde på antialiasing (ikke programstyrt), skiftet nå og nå blir det ikke uklart mer! Men uansett merkelig at det skal ha noe å si når man kjører Java, og i Firefox og ikke Opera/IE! Men takk :)

Skrevet

Vel for meg løste det seg en gang jeg la inn en ny skjermkortdriver.

Nyeste java - link ovenfor - er også verdt å prøve. Du bør ha Suns 1.50.04.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...