Mads-b Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Jeg kunne gjerne ønsket meg veiledning angående bruk av japanske tegn i PHP. Jeg må ha lagret det feil, for nå er alle tegnene mine blitt til spørsmåltegn. PHP behandler dem også deretter. Hvordan kan jeg gjøre noe med dette?
Mads-b Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Skrevet 25. juli 2005 jeg puttet tegnene direkte i .php filen.. Sikkert feil..
Mads-b Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hmm.. Når jeg lagrer som unicode kommer "ÿþ" først i dokumentet og koden etter. Kan ha noe med at dokumentet er inkludert i et ANSI dokument. Forslag til fix? Og om det ikke var nok: nå får jeg ikke output i det hele tatt.. Det er som om PHP ikke kan behandle japansk i forms. EDIT: Dette er hva jeg snakker om: Man kan faktisk se PHP koden.. Link Endret 25. juli 2005 av MBaardsgaard
ZoRaC Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Du må bruke annen charset på output i hvertfall. Husker ikke hva i farten, se kilde på www.ezusermanager.com/demo når du velger kinesisk. Det er også forskjellig om du bruker simplified eller traditional.
Mads-b Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Skrevet 25. juli 2005 Jeg lette litt.. Fant ut at ISO-2022-JP er brukt på japanske sider. Likevel, hvorfor kan jeg se PHP koden min på siden??
Hazno Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Kanskje dumt spørsmål, men har du satt <?php riktig sted?
Cucum(r) Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 # Chinese, Japanese, and Korean (CJK) ideographs use three bytes in UTF-8, but only two in UTF-16. So CJK text takes up more space when represented in UTF-8. There are a few other less-well-known groups of code points that this also applies to. Viss du bruker UTF-8 skal det fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå