Gå til innhold

Acer Ferrari 4005WLMi/AMD Turion 64


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har akkurat gått til innkjøp av denne pc`n. Det som er problemet, er at jeg er totalt n00b når det gjelder bærbare... :blush: Er det noen som kunne være så snille å hjelpe meg litt når det gjelder div ting angående dette??? Er noen ting jeg lurer på...

 

1. Hvor lenge burde jeg lade maskinen første gang jeg bruker den? Kan jeg eventuelt bruke den mens jeg lader?

 

2. Hva med drivere? Fungerer dette på samme måte som med stasjonær pc? Er det noen drivere jeg burde laste ned med en gang jeg får den? Som feks til Skjermkort??

 

3. Er det lurt av meg å partisjonere opp de 100 gb med Hd? Eller er de allerede partisjonert?? :blush:

 

4. Er det bare meg, eller er designet på denne pc`n bare helt RÅTT?? :dribble:

 

5. Kan jeg bruke de samme prg som jeg bruker på min stasjonære pc? Feks Vlc, Nero? Eller trenger jeg egne prg for bærbar??

 

Som dere sikkert skjønner så er jeg ikke blandt de glupeste innen "dataverden" :whistle: Så det hadde vært kjempe fint med noen tips å triks :w00t:

 

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Hvor lenge burde jeg lade maskinen første gang jeg bruker den? Kan jeg eventuelt bruke den mens jeg lader?

 

Ta ut batteriet, sett i strøm, kos deg ferdig, sett i batteriet og sett den til lading over natta.

 

2. Hva med drivere? Fungerer dette på samme måte som med stasjonær pc? Er det noen drivere jeg burde laste ned med en gang jeg får den? Som feks til Skjermkort??

 

Drivere ligger inne, men det finnes diverse modifiserte drivere til laptopper.

 

3. Er det lurt av meg å partisjonere opp de 100 gb med Hd? Eller er de allerede partisjonert?? blush.gif

 

Alltid lurt å gjøre det. Gi windows 4-5 gb, temp files 3-5 gb, og en eller to partisjoner med programmer.

 

4. Er det bare meg, eller er designet på denne pc`n bare helt RÅTT?? dribble.gif

 

Det er bare deg.

 

 

Neida, den er ganske så tøff.

 

5. Kan jeg bruke de samme prg som jeg bruker på min stasjonære pc? Feks Vlc, Nero? Eller trenger jeg egne prg for bærbar??

 

Det kan du.

Lenke til kommentar
3. Er det lurt av meg å partisjonere opp de 100 gb med Hd? Eller er de allerede partisjonert?? blush.gif

 

Alltid lurt å gjøre det. Gi windows 4-5 gb, temp files 3-5 gb, og en eller to partisjoner med programmer.

Har erfart at det kan bli litt rotete og knotete med mange partisjoner, så jeg råder deg egentlig til å kjøre hele disken med én partisjon, selv om du kanskje får bittelitte grann bedre ytelse ved å ha swapfil osv på egen partisjon.

Lenke til kommentar

Tja, i grunn litt enig med deg. Jeg har alt mitt på en partisjon(60gb), mens på serveren min har jeg delt opp til en windows partisjon, og 3 lagrings partisjoner(160gb).

 

Fordeler:

Lettere oversikt, hvis man er flink til å merke og bruke partisjonene riktig

Ytelses økning, liten men er der.

Kan formatere deler av hardisken uten å legge inn windows på nytt

 

Ulemper:

Rotete, hvis man ikke er flink til å merke og bruke.

Partisjonene kan bli for små. At man har plass på disken, men ikke nok på en av partisjonene.

Lenke til kommentar
5. Kan jeg bruke de samme prg som jeg bruker på min stasjonære pc? Feks Vlc, Nero? Eller trenger jeg egne prg for bærbar??

 

En bærbar PC er akkurat det samme som en stasjonær, bare at den kjører på batteri og er mye mindre. AKKURAT samme prinsippet. Det du kjører på stasjonær, kan du kjøre på en bærbar. :)

 

EDIT: Dårlig formulering. :blush:

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar

Tusen takk for mange gode svar!!

 

Men hva når det gjelder drivere da? Er de som følger med pc`n "bra" nok? Som feks til skjermkort? Noen som har greie på om dette skjermkortet holder mål?? Dvs til spilling etc... :roll: Når det gjelder OS! Er det noe spesielt med det som følger med? Mener jeg har lest noe om Windows Xp 64 eller no???? Bare meg som roter igjen eller?

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Tusen takk for mange gode svar!!

 

Men hva når det gjelder drivere da? Er de som følger med pc`n "bra" nok? Som feks til skjermkort? Noen som har greie på om dette skjermkortet holder mål?? Dvs til spilling etc... :roll: Når det gjelder OS! Er det noe spesielt med det som følger med? Mener jeg har lest noe om Windows Xp 64 eller no???? Bare meg som roter igjen eller?

 

Kenneth

du kan gå inn her og laste ned den nyeste catalyst driveren fra ati feks.

skjermkortet er et greit kort, men du greier nok ikke battlefield 2 med allt på max ?

ferrarien blir levert enten med win xp pro eller home.

Lenke til kommentar
Hei Igjen!!

 

Var å surfet litt innom Microsoft sine sider å kom over dette

Microsoft

 

Noe jeg burde bruke?? Noen erfaringer??

nei hopp over den sia der. som du sier du er helt noob på bærbar synes jeg du skal holde deg til det du har intil du føler deg sikker til og drive med en heil bråta med andre programmer og twecers.

Lenke til kommentar
nei hopp over den sia der. som du sier du er helt noob på bærbar synes jeg du skal holde deg til det du har intil du føler deg sikker til og drive med en heil bråta med andre programmer og twecers.

 

Kanskje lurt det der.... Men uansett, takk for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...