Gå til innhold

Attack of the friendly NPC's! (Neverwinter Nights)


Anbefalte innlegg

Her for et par dager siden bestemte jeg meg for å børste støve av en gammel klassiker, nemlig Neverwinter Nights.

 

Etter mye om og men kom jeg meg omsider til kapittel 2, og begynte jakten på kultmedlemmene rund om i landet.

 

Jeg aner fred og ingen fare (botsett fra en og annen Zombie Lord som gjerne vil ha meg til middag), men når jeg endelig er ferdig med konkuransen i kjelleren til Green Griffon Inn, går jeg for å hente belønningen (usle 900 gp!) og blir møtt av en av vaktene til vertshuset. Han vil drepe meg! Helt uten grunn!

 

Jeg og Dalean gjør kort prosess av mannen og tenker ikke noe mer på det, før jeg senere teleporterer meg tilbake til Temple of Tyr i Port Llast hvor vi igjen blir angrepet. Denne gang av Caliandros (han som gjennopliver deg etter at du dør)...

 

Dette burde heller ikke være noe problem, om det ikke hadde vært for at verken magi eller fysisk vold kan lage så mye som en ripe i rustningen hans! Medhjelperen og ulven min oppholdt ham mens jeg snakket med Neurik (dvergen som heler deg, hvis du spør) om Varulv oppdraget...

 

Etter dette rømte både jeg og Dalean (ulven min var død) fra åstedet og bega oss på vår ferd inn i Neverwinter Woods for å snakke med Druidene som holder til der, bare for å bli angrepet igjen! Synderen denne gang er erkedruiden Awill... uten noen som helst forklaring polymorpher han seg om til en bjørn og hopper i stupen på meg. Heller ikke her klarer jeg å gjøre noe skade...

 

Problemet er, at for å skulle kunne komme meg noe videre i spillet, må jeg få roet ned temperamentet på alle disse viktige medspillerne, slik at jeg kan melke dem for viktige opplysninger og oppdrag...

 

Mitt spørsmål er da som følger; Hva i grønneste helvete er det som foregår her?!

Hvorfor begynner plutselig vennlige NPCer å angripe meg uten noen åpenbar grunn? Var det noe jeg sa eller gjorde?

 

Vennligst svar hvis du vet hva det er som kan ha skjedd, eller om du vet hvordan jeg kan gjenopprette fred og orden...

 

På forhånd, takk!

 

 

(Ja, jeg skrev litt mye...:blush: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som det er samme problemet som jeg har ja. Blir vel nødt til å starte opp på nytt igjen på Chapter 2 med samme Hero... :!:

Ja, ja. Synd at jeg nettop har levert fra meg så mange Quest Items, da... Kunne kanskje sluppet unna det uendelige kjøret der igjen. Også jeg som nesten var ferdig med kapittelet... *grumble, grumble*

 

Oh, well... Mer XP på meg... :w00t:

 

 

Forresten... Jeg har også problemer med å få fram konsollen i spillet.

Man skal vist nok trykke på paragraftasten(|/§), men jeg får ingen reaksjon på det...

Noen som vet hva som er galt her?

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...