Gå til innhold

Har noen problemer med Rogue

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg prøver igjen:

1. Hva i gamperæva er dealen med dette "Too far away" preiket når jeg (rogue) løper og slår rett bak og nesten inni en fyr? Føler en helt okkult trang til å klikke slem ape når dette skjer.

2. Hva er har skjedd med "Blind" (rogue) etter patch 1.6? Er jo helt ubrukelig nå! Og fadeleaf som er så billig også... jah

3. Orc sin stun resist er nå en farse, og den må nerfes eller balanseres på et vis.. En Orc warrior kan visst ha 40% resist mot stun eller noe sånn, men kjenner jeg Blizzard riktig er tallene godt over 50%... føles som 90% tho.. Og at det også teller inn mot sap og gauge er også leit.

Spørsmål 1 har jeg forsåvidt fått svar på, det går i at WoW ikke oppdateres ofte nok til at karakteren er der man tror man er, hele tiden... eller noe sånn.. Iallefall irriterende når det skjer. Noen andre klasser enn rogue som merker dette noe særskilt?

En annen ting, ikke så mye et "problem", men noe jeg lurer på:

4. Hvor mye koster en lvl 60 karakter "i drift" for dere om dagen? Jeg mener, mat og runcloth (til bandasjer) får man jo fra drops.. og hvis man kjenner en snill mage kan man få han/henne til å lage mat og vann.

Men i det siste har jeg lagt merke til at det går en god del gull i poisons også. Bor nærmest i Alterac BG for tiden, og da jeg går etter fi sine castere så er mind-numbing og crippeling et must, deadly hvis du skal ta ut rogues.

Når jeg regner på det bruker jeg i overkant av 5g til dagen (har gift på 3 våpen om gangen, skifter med macro ettersom hvilken klasse jeg går etter). Går ca det samme i Alterac healing potion (8s per stk) og Alterac Heavy Runcloth Bandage (67s for 20) også. Så m.a.o. omtrent 10g om dagen... :(

Mine strabaser i Alterac gav forresten avkastning sent i går, da jeg endelig ble revered og kunne kjøpe meg Electrified Dagger - den beste blåe daggeren på spillet. Kjøpte også Stormpike Battle Standard og Stormstrike Hammer med det samme jeg var i slaget der :D

edit: skriveleif

Endret av superreven
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den daggeren er rimelig langt ifra den beste blå daggeren i spillet.

En god dag i CTF blir dyrt. Repaircosts, Flash Powder, Poison (Typ Crippling for det meste), fort 10g. Kanskje mer.

Skrevet (endret)

En god dag i CTF blir dyrt. Repaircosts, Flash Powder, Poison (Typ Crippling for det meste), fort 10g. Kanskje mer.

Er den rimelig langt fra den beste blå daggeren på spillet? Jeg kan ihvertfall ikke finne en dagger med mere DPS enn den, og med top dmg 100 og 1.80 i speed, er den ikke langt unna shankeren i crits.. det skal legges til at jeg fortsatt bruker shankeren til ambushes da.

Electrified har +10 agi som er meget kjekt å ha.

Scarlet Kris (som forøvrig er meget lei å skaffe til veie) har både +10 agi og +10 stam, så den kan vel regnes som bedre, selv om den har lavere dps, men er som en offhand å regne (imo.) da speeden er 1,50.

Heartseeker har også lavere dps, men +1 critt istedenfor agi, det er bedre mtp crittchance, men agi går på mye annet også, dodge, armor og AP. + Du må ut med en ca 400-600g for en Heartseeker, og Electrified koster 25g.

Og for å nevne noen daggere med under 40 i dps, så er Bonescraper (1,40 speed og +30 AP) og Distracting Dagger (1,30 speed og +6 daggers) gode offhandere.

Men jeg kan ikke finne noen blå som topper førstnevnte imo. som mainhamd. Vil gå for den i lengden da shankeren har en lei proc. Så hvis jeg kunne velge ville jeg hatt Electrified i main hand og Scarlet Kris i off hand.

Endret av superreven
Skrevet

Du sier ikke hva daggeren skal brukes til. Ved tilstrekkelig attack power, er shankeren bedre enn Perdition's Blade.

Ang. Electrified Dagger, så er proccen rimelig merkelig. Den skjer veldig sjeldent, men den kan tikke inn på Gouge, og følgelig breake den. Jeg har selv hatt den, så misforstå meg rett, den er ikke dårlig, men heller ikke den beste :)

Bonescraper har for øvrig over 40 dps, 40.7 for å være eksakt. Det er en meget pen offhand-dagger, jeg vil påstå bedre enn Distracting. Heartseeker bruker jeg nå i offhand.

Uansett må du ikke stirre deg blind på DPS. Det er ikke det viktigste her i spillet. Felstriker, som har 45.7 dps vil gi dårligere crits enn f.eks Demon Blade of Power.

Skrevet (endret)
Du sier ikke hva daggeren skal brukes til. Ved tilstrekkelig attack power, er shankeren bedre enn Perdition's Blade.

Ang. Electrified Dagger, så er proccen rimelig merkelig. Den skjer veldig sjeldent, men den kan tikke inn på Gouge, og følgelig breake den. Jeg har selv hatt den, så misforstå meg rett, den er ikke dårlig, men heller ikke den beste :)

Bonescraper har for øvrig over 40 dps, 40.7 for å være eksakt. Det er en meget pen offhand-dagger, jeg vil påstå bedre enn Distracting. Heartseeker bruker jeg nå i offhand.

Uansett må du ikke stirre deg blind på DPS. Det er ikke det viktigste her i spillet. Felstriker, som har 45.7 dps vil gi dårligere crits enn f.eks Demon Blade of Power.

Som sagt så bruker jeg fortsatt shankeren til ambush og også hvis jeg skal stå å spamme backstab, så jeg ser meg ikke blind på dps. Jeg kjenner også til disse kalkulasjonene med attack power, men du skal ha bra med attack power for at den skal outdamage Perdition's Blade - over 1000 hvis jeg ikke husker feil.

Jeg har tenkt til å bruke den som main hand dagger (macro swappe med shanker for ambush/backstab), når jeg får tak i en bra offhand dagger.

Dette frem til jeg får en bedre, det nærmeste blir vel muligens The Lobotomizer, skjønt jeg liker ikke proc'en.

Helst ville jeg dual wieldet Felstrikers.

Endret av superreven
Skrevet

2x Felstriker sux. Dårlig maksdamage, proccen skjer sjeldent.

Hva er det med proccen til Lobotomizer du ikke liker? Den har critta for 550 her. Det er ikke en DoT, hvis du lurte.

Skrevet

1. Alle melee klassene opplever akkurat det samme. Derimot er det kanskje litt mer kritisk for rogue som har evner som krever at du står i en hvis posisjon iforhold til fienden. (F.eks. Gauge forfra og backstab bakfra)

2. Ikke merket noen forskjell. Fadeleaf burde vært byttet med en annen vendor reagent etter min mening.

3. Orcer har nå en 25% ekstra stun/mez beskyttelse. Mens en warrior kan komme nær 40%. Men husk at dodge, miss, parry osv kommer i tillegg til dette. +defense påvirker vel parry evnen så vidt jeg kan huske, så en MC warrior med +150 defense kan bli et sårt mål for en liten rogue :)

Men hmm har ikke warriors alltid hatt et overtak mot rogue? Og mot en hvilken som helst annen klasse så har jeg aldri oppleved at +25% har gjort så mye. Pluss at det generelt sett ikke finnes mange orcer, 70% er vel Tauren eller Undead :p

4. Jepp det er dyrt, men det er vel ikke akkurat så veeeeldig vanskelig for en rogue å tjene penger? Stealth runs i SM eller Uldaman?

Jeg kan garantere deg at warriors har myye høyere kostnader. Kommer fort opp i 15-20G for å reparere armor etter en tur i MC for eksempel. Hvis du raider tre ganger i uka blir det rundt 70G!

Skrevet

Hva er det med proccen til Lobotomizer du ikke liker? Den har critta for 550 her. Det er ikke en DoT, hvis du lurte.

Den kan vel tikke inn på gauge, og da skje det samme som det du nevnte med Electrified - bryte den?

Skrevet

Legger til noe her, som gjelder alle klasser - ihvertfall mtp potions: Dette med at poisons og potions forsvinner når du går ut/inn av instances.. er dette noe Blizzard har veldig stor tro på, og synes er helt ok? Jeg liker det ihverfall ikke.

Skrevet
1. Hva i gamperæva er dealen med dette "Too far away" preiket når jeg (rogue) løper og slår rett bak og nesten inni en fyr? Føler en helt okkult trang til å klikke slem ape når dette skjer.

Opplever av og til "Target needs to be in front of you!" når eg skal caste spell, og fienden faktisk er foran meg. Plagsomt, men er ikkje stort eg kan gjere med det sjøl.

4. Hvor mye koster en lvl 60 karakter "i drift" for dere om dagen? Jeg mener, mat og runcloth (til bandasjer) får man jo fra drops.. og hvis man kjenner en snill mage kan man få han/henne til å lage mat og vann.

Er prest, og beregner vel ikkje stort meir enn ca 1g i vedlikehold kver dag, knapt nok. Går en del i MC, så gjennomsnittlig blir det vel 5-8g om dagen.

Stakkars warriors, i must say :p

Skrevet

Det er ikke mye repair costs da.. Og flash powder er jo 22 c om du har rank 3 + friendly rep.

Syns virkelig ikke det blir så dyrt. Tips : Bruk lvl 1 cripling poison, gjør samme nytten som den dyre rank 2.

Skrevet

Den lager en ubrukelig debuff i 30 sekunder, noe som omtrent bare gjør daggeren egnet til PvP.

Skrevet

Den lager en ubrukelig debuff i 30 sekunder, noe som omtrent bare gjør daggeren egnet til PvP.

Er det enda 8debuff limit? Trodde limit ble fjernet jeg :o

Skrevet

Det er ikke mye repair costs da.. Og flash powder er jo 22 c om du har rank 3 + friendly rep.

Syns virkelig ikke det blir så dyrt. Tips : Bruk lvl 1 cripling poison, gjør samme nytten som den dyre rank 2.

Om du mener den første gjør like stor nytte som Crippling Poison II håper jeg virkelig ikke du er rogue og spiller det aktivt.

Skrevet (endret)
Er det enda 8debuff limit? Trodde limit ble fjernet jeg :o

Er nok der enda den ja, vennen

Endret av Snodig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...