Gå til innhold

Venter og venter på pakke...


Anbefalte innlegg

Hvor lenge forventer egentlig webshopper at kundene går og venter på at de får inn en vare? Jeg bestilte meg nytt hovedkort i slutten av juni (den 20. noe...?), og venter fortsatt :-/ Jeg undersøkte *før* jeg bestilte kortet, og fikk beskjed om at dette lå klart for levering hos leverandør og ville ta et par uker å bestille. Greit nok det, bestilte og etter flere dagers venting viste nettsiden at kortet skulle ankomme den 26. juli fra leverandør, men leveringen var ubekreftet så det betyr vel lite da.

 

Begynner vel å nærme meg 6 uker med venting nå, og kortet har enda ikke blitt levert fra leverandøren. Mtp at datautstyr har en levetid på 6-12 måneder så er jo dette en betydelig del av utstyrets levetid.

 

Regner med det kjøres høy feriesigar hos både nettbutikk og leverandør da - ettersom jeg ikke hører noe fra de...

 

[ Denne Melding var redigert av: Linuxguru på 2002-08-01 00:10 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken webshop snakker vi om? Har de ikke komponenten på lager, så avbestill og bestill en som ér på lager. Evt. fra en annen webshop. Ring eller mail webshopen og si at du har ventet i seks uker. Nå vil du ha litt kundeservice!!! (men husk høflig tone, hjelper alltid)

 

_________________

...

 

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-01 00:14 ]

Lenke til kommentar

Joda, topp tanke! Bare ett lite problem: De er den eneste nettbutikken som selger dette kortet :smile: Kontaktet nettbutikken etter ca 3 uker og uttrykte min misnøye over lang leveringstid. Fikk derimot til svar at dette lå utenfor deres rekkevidde ettersom kortet ikke kom fra leverandøren. Du vet, det vanlige "skyld-på-3-part-helt-til-det-ikke-går-lengre-og-deretter-benekt-alt" type holdning

Lenke til kommentar

Det verste med hele greia er jo at alle andre komponentene jeg har bestilt bare ligger her og støver ned + at de faller i pris hver dag :sad: Irriterende, men selvfølgelig ikke noe jeg klandrer denne webshopen for. Det var jo min feil at jeg bestilte deler slik at de lå her den 26. juli...

Lenke til kommentar

Hvilken webshop er det snakk om?

Ellers er det jo egentlig ditt problem hvis du har bestilt et hovedkort som ikke var bekreftet å komme inn. Hvilket hovedkort er det snakk om som bare finnes på én webshop?

 

Du burde jo ha muligheten til å avbestille det hovedkortet og så bare bestille et nytt fra PSData eller noe. Da har du hovedkort på 2-4 dager!

 

Og svar på alle spørsmålene mine! :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-01 00:29 ]

Lenke til kommentar

Unødvendig av meg å gå ut med navn på webshoppen etter all den (til tider) uberettigede drittkastingen mot enkelte nettbutikker på dette forumet den siste tiden.

 

Men hovedkortet er et Iwill MPX2, så får det være en triviell oppgave for leseren å finne ut hvem som evt selger dette kortet.

Lenke til kommentar

Ok, takk for opplysningen. Nå ble det så mye enklere å forstå. Men det er vel ikke så mye å gjøre.. Hvis du virkelig vil ha dette kortet så må du vel bare vente..? Lev.dato overskredet... hmm.

 

Uansett, jeg håper det ordner seg og at webshopen hiver med noen ekstra komponenter og/eller masse godter! :grin: Bare send masse mailer og slikt så de er klar over saken.

 

Mine innlegg har vel ikke vært til stor hjelp, men du hadde vel heller ingen spørsmål!? :wink: Lykke til i hvert fall!

Lenke til kommentar

Eh.. HALLO!? Hvordan i all verden kan webshop'en stå til ansvar for dette?? Det er da for svarte ikke DE som produserer kortet, de bare bestiller det inn på lager! Hvis de har problemer med å få kortet, så bør vel heller du som kunde avbestille og kjøpe et annet kort som er tilgjengelig!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 09:14, TomasK skrev:

Eh.. HALLO!? Hvordan i all verden kan webshop'en stå til ansvar for dette?? Det er da for svarte ikke DE som produserer kortet, de bare bestiller det inn på lager! Hvis de har problemer med å få kortet, så bør vel heller du som kunde avbestille og kjøpe et annet kort som er tilgjengelig!


 

Hvis du leser litt mer nøye hva jeg sier, så har jeg aldri påstått det heller. MEN: Når en webshop sier at de kan ha en vare på lager innen 2 uker før en kunde bestiller, og så tar det over 6 uker og enda mangler kortet så er det lov å stille spørsmålstegn ved seriøsiteten.

 

En annen ting er at de aldri har sendt ut noe skriv om hvorfor varen er forsinket, eller når de forventer å få den inn på lager. Vet om flere andre webshop'er som informerer kundene sine om et produkt - av en eller annen grunn - har lang leveringstid. Som eksempel jfr. komplett når de fikk leveringsproblemer med Asus kort.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 09:14, TomasK skrev:

Eh.. HALLO!? Hvordan i all verden kan webshop'en stå til ansvar for dette?? Det er da for svarte ikke DE som produserer kortet, de bare bestiller det inn på lager! Hvis de har problemer med å få kortet, så bør vel heller du som kunde avbestille og kjøpe et annet kort som er tilgjengelig!


 

Quote:


Hvis du leser litt mer nøye hva jeg sier, så har jeg aldri påstått det heller. MEN: Når en webshop sier at de kan ha en vare på lager innen 2 uker før en kunde bestiller, og så tar det over 6 uker og enda mangler kortet så er det lov å stille spørsmålstegn ved seriøsiteten.


 

Igjen, webshop'en kan ikke klandres fordi varen ikke kommer på lager. Det er andre faktorer som spiller inn der. F.eks produsent ikke kan levere pga. feil, underproduksjon eller ekstrem frakttid.

 

Quote:


En annen ting er at de aldri har sendt ut noe skriv om hvorfor varen er forsinket, eller når de forventer å få den inn på lager. Vet om flere andre webshop'er som informerer kundene sine om et produkt - av en eller annen grunn - har lang leveringstid. Som eksempel jfr. komplett når de fikk leveringsproblemer med Asus kort.


 

Her har jo ikke alle skikkelig rutiner og det burde de ha. Nå informerte aldri Komplett noe ang. Asuskortet før ETTER det kom en ekstrem mengde med spekulasjoner, alt fra terroristangrep til elendig produkt (mange feil) som igjen ble støttet opp av flere her på forumet som hadde seff fått en feil på kortet sitt... :smile:

 

SÅ kom forklaringen grunnet leveringsproblemer fra Asus.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...