Gå til innhold

DFI VS ASUS SLI sokkel 939?


Heineoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult med PCIe x4, kan sikkert brukes til masse rart fremover. Raske raidkontrollere osv, det finnes allerede en rå x8 SCSI-raid kontroller fra intel, men uvisst om den vil virke i en x4 slot. Går ut fra at det er en grunn til at noen produsenter bruker PCI x4 med x16 spor, så det er kanskje mulighet for desktop high-end scsi raid allerede idag hvis man har nok peng. Ser ikke bort fra at skjermkort osv kunne fungert i x4 spor (Matrox har visstnok laga et PCIe x1 skjermkort, så hvorfor ikke også x4 :) )

Lenke til kommentar

Slik jeg har tolket det:

 

- Velg DFI hovedkortet om du liker å overklokke og tweake systemet for best ytelse. Det har mange instillinger og kan være vanskeligere å sette opp.

- Velg Asus hovedkortet om skal kjøre standard eller driver med lett overklokking. Det har færre instillinger og kan være noe lettere å sette opp.

 

DFI har så vidt jeg har skjønt ganske avanserte innstillinger i BIOS som lar deg stille in det meste av instillingene til bl.a. minnet. Det kan av den grunn være litt vanskeligere å sette opp til å yte maksimalt. Asus regner jeg med at kjører en mer "forbrukervennlig" linje, at de fleste avanserte innstillingene blir automatisk satt og at det dermed er færre instillinger å styre med, og lettere og sette opp.

 

Target

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettpp et DFI Ultra-D , beste hovedkortet jeg noen gang har hatt , men jeg er fokusert på overklokking igjen da.

Noe som ikke er ASUS kortet sin sterke side.

 

Kjøp ASUS kortet om du skal ha mye stash , og bare for å spørre....

tenker du å investere i en SCSI Raid-kontroller..??

Ikke det nei...

Koster litt både for kontroller og harddisker der ja....

Kjøp DFI hvis du bare har den minste lyst til å overklokke samt har evnen til å

lære deg nye ting.

Lenke til kommentar
Brukes Pce-4x bare til scisi kontroller?

 

Nei , kan sikkert brukes til mye rart , men "vanlig" kontrollere og tileggskort har mere enn nok med 1 Pci-e kanal.

Så jeg ville ikke kalt denne Pci-Ex4 noen fordel å rekne med i valg av hovedkort.

 

Jeg sier det igjen , skal du ikke klokke så er ASUS tingen for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...