Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med valg av adsl-ruter!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et par maskiner og ville gjerne dele min adsl forbindelse mellom dem.

Helst noe som deler linja slik at den som, hvis noen spiller over nett får den beste farten.

Har noen lyst til å peke noe ut for meg på www.mpx.no ?

Det hadde vært supert!

 

Tusen takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke noe om du ønsker trådløst, men jeg anbefaler deg å kjøpe trådløst når du først kjøper, siden prisene er nokså like

 

Linksys WRT54G, som er en god og velfungerende trådløs router, der du kan koble til inntil 4 kablede klienter, noe som du selvfølgelig kan utvide med en ekstra switch

Endret av runel
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja. Du kan bruke denne routeren som en helt vanlig router uten trådløs funksjon. Routernen har en port for modemet, og fire switchede porter der du kan koble til datamaskiner, enten direkte eller via andre switcher. Routeren vil kunne dele adsl linjen til det utstyret som er tilkoblet de 4 portene eller det trådlløse nettet.

Lenke til kommentar

Hvilke nettverksledninger trengs hvis jeg skal koble to pc'er til ruteren?

Jeg har hørt om både krysset nettverkskabel og kabler som ikke er krysset.

Må jeg gå for de som ikke er krysset?

 

Jeg trenger også et keyboard.

Er dette et "godkjent" keyboard?

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=52330

 

Dette høres litt rotete ut, men jeg trenger virkelig deres hjelp.

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Krysset kabel kan brukes til å kytte en maskin direkte til en annen maskin uten å gå via hub / switch.

 

Hvis du skal koble maskinen i en hub eller switch (som er innebygget i routeren) bruker du vanlige nettverkskabler (kke krysset).

 

Tastaturet funker sikkert helt greit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...