Gå til innhold

Oppgradere eller ny maskin?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har grublet en del i sommer. skal jeg oppgradere eller kjøpe en splitter ny maskin?

har ikke tenkt å bruke mer enn ca 8-9000 kr viss jeg skal ha ny maskin, men er open for alle slags forslag. Jeg spiller for tiden World of Warcraft, i dette spillet må jeg kjøre veldig lav grafikk, noe som irriterer meg.

 

uansett, hvis dere foreslår ny maskin vil jeg vite akkurat hva jeg skal kjøpe. til den minste detalj. strømforsyning, cpu vifte. OSV.

 

Specs på min nåverende maskin:

- AMD XP2800

- 512 DDR RAM (trenger mer)

- Radeon 9500 (softmod)

- 240 GB

- Aopen KT-400 (hovedkort)

 

hadde vert kjekt med litt hjelp fra folk som virkelig er oppdatert i denne verdenen

:D

 

Mvh E.R.R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ville kastet hele røkla i dass bortsett fra HDene og minnemodulen, Kjøp Athlon 3200+, 6800gt, Det derre ASUS SLI hk og minnemodul til

Bare tull!

 

Komponentene dine er gode nok for en stund framover, det du behøver å oppgradere er minnet + skjermkortet.

 

Se om du kan få kjøpt et brukt x800 eller 6800Gt, du burde få de for ca 2K eller mindre.

Vent til medio 2006 med å oppgradere for da har du :

 

M2 Socket.

Cpu med x2 , SSE3 , DDR2 (Amd).

Billigere priser og bedre ytelse.

Muligens HK som støtter både Agp + PCI-E med god ytelse.

 

Edit : Altså om du oppgraderer skjermkortet så bruk en sum som du kan kaste bort hvis du da ikke satser på å kjøpe et HK som støtter både agp + Pci-e, noe alla dette : Uli M1695 Agp + PCi-e Hovedkort.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Prohelp : Les innlegget mitt en gang til, jeg anbefaler kjøp av skjermkort + minne, og anbefaler et brukt skjermkort med tanke på at det nå er kommet pci-e på markedet men samtidlig utelukker jeg ikke at det går ann å bruke på et kommende hk som støtter både Socket M2 + Agp + PCi-e.

Lenke til kommentar

XP2800 er jo ikke så verst til spill. Med mer minne og nytt skjermkort blir det bra nok kanskje. XP'enes største svakheter ligger stort sett i andre ting enn spill. Men at det blir en god del bedre med en Athlon 64 3200+ er det lite tvil om, vil tro du kan få det bedre selv med et billigere skjermkort, så da blir ikke prisforskjellen i forhold til å oppgradere så enorm heller.

Lenke til kommentar

takk for gode råd :)

 

hadde planer om å kjøpe splitter ny maskin, men kanskje jeg bare skal bytte ut minnet og skjermkorte. får se.

 

men har ikke peil hva slags minne jeg skal kjøpe. vet ikke hva som passer til akkurat mitt HK. noen som har gode forslag?

 

tenker jeg skal kjøpe meg dette:

 

- nytt skjermkort

- nytt minne

- strømforsyning

 

egentli rart at maskinen min går.. har en 230 W strømforsyning ^_^ hadde en 300 W før, men den ble most. så jeg tok strømforsyninga fra en gammel maskin. har ikke giddi å bytta ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...