Gå til innhold

amd kommer med socket m2 snart


graks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leste en artikkel om at amd bytter ut socket 939 med socket m2,det er dårlig nytt for meg.hadde tenkt og kjøpe med dual core amd cpu og sette in mitt 939 hovedkort neste sommer.nå ser det ut som jeg må kjøpe meg nytt hovedkort.

den nye socket har støtte før ddr2 minne.

les hele artikkelen på AnandTech.

Hvorfor det? AMD kommer til å fortsette å selge dualcore til s939 i hvertfall to år etter at M2 kommer. Du kan sette i en dualcore neste år som du hadde tenkt og ha god ytelse ihvertfall frem til 2008.

Lenke til kommentar
leste en artikkel om at amd bytter ut socket 939 med socket m2,det er dårlig nytt for meg.hadde tenkt og kjøpe med dual core amd cpu og sette in mitt 939 hovedkort neste sommer.nå ser det ut som jeg må kjøpe meg nytt hovedkort.

den nye socket har støtte før ddr2 minne.

les hele artikkelen på AnandTech.

Hvorfor det? AMD kommer til å fortsette å selge dualcore til s939 i hvertfall to år etter at M2 kommer. Du kan sette i en dualcore neste år som du hadde tenkt og ha god ytelse ihvertfall frem til 2008.

ja så klart..den forsvinner ikke med det første, men da er M2 Sokkelen best.. så da gir den best ytelse.

 

Gleder meg enda mere :p

Lenke til kommentar

alltid noe nytt som kommer, sånn er det i pc verdenen gitt, men da kan du spørre deg selv om det kansje er lurt og kjøpe det beste for et 754 system og heller vente til neste år og kjøpe det nye.

 

Jeg selv går nå for et sterkt 939 system og holder på det til det blir så sliten at det faller sammen hehe

Lenke til kommentar
leste en artikkel om at amd bytter ut socket 939 med socket m2,det er dårlig nytt for meg.hadde tenkt og kjøpe med dual core amd cpu og sette in mitt 939 hovedkort neste sommer.nå ser det ut som jeg må kjøpe meg nytt hovedkort.

den nye socket har støtte før ddr2 minne.

les hele artikkelen på AnandTech.

Hvorfor det? AMD kommer til å fortsette å selge dualcore til s939 i hvertfall to år etter at M2 kommer. Du kan sette i en dualcore neste år som du hadde tenkt og ha god ytelse ihvertfall frem til 2008.

Ser vel ikke helt det store i å vente i lengre tider til M2 kommer jeg heller, med mindre det kommer helt nye Nforce5 chipet med nye features, da skulle jeg heller vurdert det. M2 har jo strengt tatt ikke så mye å rope hurra for enda.

DDR2 greit nok, men det er ikke noe jeg hopper i taket for enda.

Ofte kan det også ta litt tid før skikkelig hovedkort dukker opp, når en sokkel kommer. Se 754, her var 754 nesten død før skikkelige hovedkort kom, og dette gjelder til dels 939 også, først med Nforce4 kom det noen skikkelige godbiter av noen hovedkort. (DFI NF4 ULTRA/SLI, ASUS A8N SLI osv)

Jeg sier ikke at det samme kommer til å skje med M2, men man hvet aldri.

 

Jeg ville ha kjøpt meg ett godt 939 kort om noen uker, når forhåpentligvis AMD X2 4000 er i handelen, men det er min mening da.

 

Jeg skal iallefall handle meg x2 4000 ganske snart. :dribble:

Lenke til kommentar

Men har det ikkje vorte snakka om at minnebandbreidda kan verte ein flaskehals i dobbelkjernesystem, og i den samanheng har vel DDR2 meir for seg?

 

Men uansett: Har planlagt å oppgradere til dobbelkjerne i august, og dette om M2 får ikkje meg til å ombestemme meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...