Gå til innhold

Hva er baserape

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sånne folk som deg Selvbyggeren er de mest lame som bomber main med fly

Når bombleflyene er såpass bra som de er bør du finne deg noe annet og gjøre enn og bombe main

Digger d eg :dribble:

Ikkje min feil at folk e så n00b's at de kjøre 4-5 stk i båt eller bil med hverandre, slik at det er enklere å bombe hele gjengen på en gang. Hadde de brukt nøtten litt så hadde de tatt hver sitt kjøretøy eller gått til fots. Hadde det vært meg som hadde blitt bombet ville eg satset på å sitte i en SAM eller skyntet meg opp i et fly for å skyte ned baseraperen, ikkje whine på motstanderen at der er dårlig gjort at han har bombe meg til h****** x antall ganger!

For every problem there is, there is a solution! :thumbup:

Og man vet jo aldri at han kommer, pluss at han vanligvis bomber både SAM'ene og flyene til hel(biip)ete, slik at du må vente på et fly. Og det er jo litt vel tvilsomt å finne en SAM i en konvoi med Hummerere, FAV, APC og tanks som blir bombet, selv om jeg en gang var ekstremt heldig og greide å skyte ned en F-35 med tanken (og da sto den ikke stille)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sykt kult og få masse kills i fly uten og baserape det er da man er GOD

ikke nødvendigvis. man skal bare være heldig med ettpar AA missiles og Fullasta blackhawks ;)

Skrevet

Synes slikt er litt umodent. Det er jo tross alt et spill, som alle spiller for å ha det gøy. Tenk om dere fortsatt har samme innstillinga når dere blir gamle nok til å ha dere med damer. Det er _også_ et sosialt spill, der premien ikke er virtuelle poeng, men respekt og gjensidig morro.

Hva skal det bli av verden ...

Skrevet

Baseraping for meg er:

Når et lag reduserer motstanderen til ett kontrollpunkt, og dreper alle som spawner der UTEN å forsøke å ta den over.

Jeg har stått og voktet spawnsteder selv og drept umiddelbart når folk spawner.

Men dette har jeg KUN gjort når jeg VET at en teammate eller fler holder på å ta over basen.

I de tilfellene den siste basen ikke kan tas over ser jeg ikke hva problemet er.

Skal man "la" fienden en sjanse til å få overtaket igjen?

Å hindre dem i å komme seg til de andre kontrollpunktene er såvidt jeg kan se det eneste fornuftige "objective" for dette laget.

Skrevet
Personlig pleie eg på maps der det finnes fly, å ta det første og beste bomba flyet(med en gang spillet starte) for så å bombe motstanderne over mainbase tilbake til steinalderen(om og om igjen) slik får resten av laget tid til å ta flag uten innblanding av fienden. :w00t:

Greit å vite :roll:

Skrevet

På bf.no er spawnrape regelen slikt:

- Spawnrape regelen gjelder bare for utagbare baser.

- Alt som skyter ut av basen, er et legitimt mål (TOW, stinger, Mob. AA osv)

- Man har lov til å ta ut commander assets, men har ikke lov til å gå lenger inn i basen og begynne å jakte på inf som spawner

- Pansrete kjøretøy som raper er kick

- Arty fra kommandør er kick

- Teppebombing er kick (piloten kan selvfølgelig si at han gikk etter en stasjonær aa, hvis han føler for å whine som en liten jente) - liten vits hvis han teppebomber 100 meter unna

Det beste med å være admin der er å kunne kicke idioter som kaster seg foran flyet ditt og punisher... :hrm:

Skrevet

Teppebombing?

Battlefield inneholder verken bomber av typen "teppebomber", eller

et map med nok bombefly til å utføre teknikken vi kjenner som "teppebombing"!

Teppebomber er nok ikke med i BF2 da det er forbudt i henhold til Genève-konvensjonen, og skal simulere sanntids-krigføring.

Skrevet
Teppebombing?

Teppebomber er nok ikke med i BF2 da det er forbudt i henhold til Genève-konvensjonen, og skal simulere sanntids-krigføring.

Det er faktisk litt rart, USA er kjent for å drite i geneve-konvensjonen. så det skjønner jeg virkelig ikke.

Skrevet
Teppebombing?

Det er faktisk litt rart, USA er kjent for å drite i geneve-konvensjonen. så det skjønner jeg virkelig ikke.

Hehe.....de har gjort noen teppebombinger over Irak ja.

Skrevet (endret)

du skal ikke skrike voldtekt. Det er mindre sannsynlighet for at noen kommer og hjelper da. Du skal skrike Brann...

Air attacks on a city that treat it as a single military objective instead of clearly distinguishing military objectives and attacking them individually are an example of area bombardment, often called carpet bombing.

I BF2 kan man teppebombe så pokkers mye man vil på de maps det er fly, ingen av måla som kan treffes på map'ene går under denne kategorien ;)

kenneth11: det er forskjell på at ett/flere fly dropper hele loaden sin over ett område for å ta ut mål (noe som kanskje forårsaken en sånn kul "stripe" med eksplosjoner), i.e. kolonner med panzer og andre kjøretøy, og å teppebombe en hel by (og med teppebombing tenker jeg at du tar X antall B1 eller B52 og dropper loaden deres over området) Har ennå ikke hørt om noen byer i Iraq som har blitt teppebombet på denne måten ;)

Endret av MrLee
Skrevet

I battlefield 2 er det ingen maps med nok fly til å kunne danne et "teppe" av bomber. Det at et f-15 kan slippe ut fem bomber i en klynge/stripe går

(tro det eller ei) under kategorien presisjonsbombing.

Og det stemmer mrLee. Irak har sant nok blitt bombet men ikke teppebombet.

Skrevet

sier seg jo selv da.

Base = base

Rape= voldtekt

voldtekt i basen.

som gjøre av slemme menn, altså det andre laget.

så engelkt som det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...