Gå til innhold

Hva er baserape

Anbefalte innlegg

Skrevet
De ødelegger jo spillet for sitt eget lag også da ved at de stopper spillet opp

hehe...tror ikke dem tenker slik! brettet starter jo på nytt eller nytt map følger uansett! Og folk er opptatt av å vinne mappet. Det er jo det spillet går ut på!

For meg er baserape mer som "close in for the kill"...eller på norsk..å overhøvle fienden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snu om på flisa og tenk på baserape som effektiv læring/trening på å komme seg ut av en selvforskyldt situasjon.

Teamwork er nøkkelen her.

Joda, er null problem å komme seg ut av en situasjon hvor basen er omringet av tanks og APC-er på alle kanter, ingen kjøretøy er i selve basen, og fiendtlige helikoptre svever rundt. :nei:

Utagbare baser skal få være i fred. Er vanskeligere å si hva som er fy-fy når det gjelder situasjoner hvor fienden kun har et spawn igjen. Flagget bør tas etter min mening (man bør ikke bare fly rundt med tanks, APC, helikopter osv. og kose seg), men på den annen side er det helt legitimt å prøve å forhindre folk i å komme seg ut for å ta et flagg.

Skrevet
jeg har ingenting imot baseraping på servere som ikke har noen regler mot det. Gjør det ikke selv, men aksepterer at det skjer. Men På en server som har spesifikke regler mot det, mener jeg at man bør følge reglene.

Har ikke alle dem norske serverne slike regler da? så hvor skal jeg ellers spille? hehe..Dem har jo enkelt og greit kopiert bf.no sine regler uten å tenke over det virker det som.

Skrevet (endret)

spill på¨utenlandske server, eller aksepter og følg retningslinjene på de serverene du spiller på.

Jeg ser ikke problemet. Liker du ikke reglene, stikk...Enkelt og greit.

Endret av MrLee
Skrevet
Snu om på flisa og tenk på baserape som effektiv læring/trening på å komme seg ut av en selvforskyldt situasjon.

Teamwork er nøkkelen her.

Mvh

Så bra teamwork på en public server? I think not. Men om de har bare en base igjen så er det jo greit, da kan man stå utenfor å skyte folk som spawner til de ikke har fler tickets igjen. Er jo ikke spesielt morsomt med sånn enveiskjøring, men på en ranked server er det vel greit for noen å få en veldig boost i poeng.

Er jo ikke det vi snakker om her heller da, men basecamping. Når man stikker inn i hovedbasen bare for å lage faen. F.eks stikke inn som engineer og legge ut bomber, hoppe fra tank til tank og drepe alle de som spawner. Kjøre inn for å stjele fly eller helikopter, en god pilot kommer seg lett unna anti air uten store problemer. Har vært gunner med noen helt utrolig piloter som er i luften hele runder og blir så og si aldri skutt ned.

Skrevet (endret)
Hvis det f.eks er et lag som kun har 1 base igjen å spawne på og det andre laget stormer den basen og venter der på at folk skal spawne så kalles det baserape. Skikkelig dårlig gjordt å gjøre det, men sånn skjer ofte på public...

.. og i klankamper gjør man ikke sånt? Der trekker man seg tilbake sånn at det tapende laget får en ufortjent sjanse til å slå tilbake?

Som du kanskje ser så skrev jeg at det ofte skjer på public. Jeg skrev ikke at det ikke forekommer under klankamper eller på private servere :roll: I klankamper er WA på begge lag enige om reglene, eller reglene er satt opp av hovedarrangør.

spill på¨utenlandske server, eller aksepter og følg retningslinjene på de serverene du spiller på.

:yes:

Endret av JarleW
Skrevet
Utagbare baser skal få være i fred. Er vanskeligere å si hva som er fy-fy når det gjelder situasjoner hvor fienden kun har et spawn igjen. Flagget bør tas etter min mening (man bør ikke bare fly rundt med tanks, APC, helikopter osv. og kose seg), men på den annen side er det helt legitimt å prøve å forhindre folk i å komme seg ut for å ta et flagg.

Tror du virkelig det er noe spørsmål om hva som skjer når det er et tagbart spawn igjen? Selv ikke Bf.no sine servers admins ville latt være å tatt dette.

Ja du sier det selv...det er legitimt å ta folk som prøver å komme seg ut. Dette skjer jo også fra utagbare spawns. Dem prøver å komme seg ut for å ta flagg. skal man la dem ta det da? Men tar du dem for tidlig blir man kicka. hehe latterlig spør du meg!

Men som jeg sier..legger EA opp til en no-kill zone, hvor man får minuspoeng for å drepe noen i gitte soner. Med en kommando man hører i øret som f.eks kan lyde "you are entering a no-kill zone solider! Stop that imediately!" Da stiller saken seg annerledes fordi det da hersker en viss realisme i det gitte scenarioet.

Skrevet

Vel..ping er prob! og ledig plass!

Skrevet

hmm så fort tanksen kjører ut av main må du begynne og skyte på den med det du har til rådighet

Men ikke når den står inni main

Selvfølgelig om den er i sin main og får skutt ut må du skyte tilbake da

Skrevet

Tror du virkelig det er noe spørsmål om hva som skjer når det er et tagbart spawn igjen? Selv ikke Bf.no sine servers admins ville latt være å tatt dette.

Ja du sier det selv...det er legitimt å ta folk som prøver å komme seg ut. Dette skjer jo også fra utagbare spawns. Dem prøver å komme seg ut for å ta flagg. skal man la dem ta det da? Men tar du dem for tidlig blir man kicka. hehe latterlig spør du meg!

Men som jeg sier..legger EA opp til en no-kill zone, hvor man får minuspoeng for å drepe noen i gitte soner. Med en kommando man hører i øret som f.eks kan lyde "you are entering a no-kill zone solider! Stop that imediately!" Da stiller saken seg annerledes fordi det da hersker en viss realisme i det gitte scenarioet.

Er ikke tagbare baser problemet er ved, men de med rød sirkel over, inn der skal man ikke dra. Når motstanderen ikke har noen flagg igjen, så kan man baserape om man vil. Men man skal ikke dra rett ned til hovedbasen når det er andre flagg å ta.

Å fly over hovedbasen for å bombe ting og tang mens de har andre flagg er altså helt utelukket.

De som prøver å stikke av fra en hovedbase under attack kan man selvfølgelig drepe.

Jeg vil ikke ha en no kill zone, det blir for dumt og idiotisk bare fordi noen ikke kan følge noen server regler. Ville også blitt veldig urealistisk om man plutselig skulle få minuspoeng bare fordi en fyr var bak en usynlig linje. Perfekt greif tactics også, ligge bak en linje og skyte på folk for så å gjøre seg til et lett mål når noen skyter tilbake = de får masse minus.

Skrevet
hmm så fort tanksen kjører ut av main må du begynne og skyte på den med det du har til rådighet

Men ikke når den står inni main

Selvfølgelig om den er i sin main og får skutt ut må du skyte tilbake da

:thumbup:

Skrevet
Hvis det f.eks er et lag som kun har 1 base igjen å spawne på og det andre laget stormer den basen og venter der på at folk skal spawne så kalles det baserape. Skikkelig dårlig gjordt å gjøre det, men sånn skjer ofte på public...

.. og i klankamper gjør man ikke sånt? Der trekker man seg tilbake sånn at det tapende laget får en ufortjent sjanse til å slå tilbake?

Det er funnet opp "regler" mot sånn. I ligaer, som feks EB1 som begynner nå på søndag (of which I am competing in :roll: -- :p ) er ikke dette lov. :)

Skrevet
Jeg vil ikke ha en no kill zone, det blir for dumt og idiotisk bare fordi noen ikke kan følge noen server regler. Ville også blitt veldig urealistisk om man plutselig skulle få minuspoeng bare fordi en fyr var bak en usynlig linje. Perfekt greif tactics også, ligge bak en linje og skyte på folk for så å gjøre seg til et lett mål når noen skyter tilbake = de får masse minus.

Det burde gå begge veier da!

Skrevet

Det burde gå begge veier da!

Burde gå begge veier? Hvorfor gjøre det så innvikla når man bare kan følge reglene for serveren? Blir bare teit og lite innlevelsesvennlig om man får minuspoeng for å skyte på noen bare fordi de står innenfor en base.

Si dette høyt: "Når basen har en rød sirkel over, skal man ikke gå inn".

Som metallic sier, en liga har regler mot dette og de fleste andre ligaer vil sikkert ha regler mot dette også.

Så når ligaer og ymse servere har regler mot det, tror du fremdeles at det er ok?

Skrevet

Jippi, jeg har fått meg ett nytt tastatur :!: (Resyme: Tidligere i dag sølte jeg sjokolademelk på det gamle :blush: )

Og videre må jeg si at no-kill sone ville blitt veldig idiotisk, da snipere bare kunne stå utenfor og snipe i vei mens laget med basen ikke kunne gjort noe bortsett fra å storme han :thumbdown: Men et bra forslag for å bli kvitt baserape/spawncamping ville vært at fienden ikke kunne komme innenfor en viss sone, og at kuler som kom innenfor der ikke ville gjøre noe. Videre kan ikke laget som har basen drepe noen utenfor den uten at de selv kommer utenfor basen.

Skrevet
Men et bra forslag for å bli kvitt baserape/spawncamping ville vært at fienden ikke kunne komme innenfor en viss sone, og at kuler som kom innenfor der ikke ville gjøre noe. Videre kan ikke laget som har basen drepe noen utenfor den uten at de selv kommer utenfor basen.

Dummeste eg har hørt! :!:

Det blir som å skyte på luft speiling, eller hvis du blir forfulgt av noen som skyter på deg kan du bare kjøre for harde livet til mainbase for der "er jeg i frisonen min" :innocent:

Du kan ikke skyte meg :tease:

Synes baserape er helt greit, de som blir baserapet må bare finne en løsning til å komme seg ut av situasjonen, istedet for å syte og klage! At enkelte server admins finner opp egne regler utenom spillet er også latterligt. Hvis DICE ville at folk ikke skulle baserapet fiendens utagbare base, ville de ha implentert health drain nær mainbase, slik det var på enkelte servere i BF 1942.

Personlig pleie eg på maps der det finnes fly, å ta det første og beste bomba flyet(med en gang spillet starte) for så å bombe motstanderne over mainbase tilbake til steinalderen(om og om igjen) slik får resten av laget tid til å ta flag uten innblanding av fienden. :w00t:

Skrevet

Sånne folk som deg Selvbyggeren er de mest lame som bomber main med fly

Når bombleflyene er såpass bra som de er bør du finne deg noe annet og gjøre enn og bombe main

Skrevet

Når bombleflyene er såpass bra som de er bør du finne deg noe annet og gjøre enn og bombe main

Som for eksempel å bombe tanks og mindre baser. Men å bombe mainbase slik at laget ditt kan kjøre gjennom alle andre flagg på smidig måte, det er rett og slett dumt. Du baseraper egentlig ikke da, men du forårsaker baserape. :thumbdown:

Skrevet (endret)

Digger d eg :dribble:

Ikkje min feil at folk e så n00b's at de kjøre 4-5 stk i båt eller bil med hverandre, slik at det er enklere å bombe hele gjengen på en gang. Hadde de brukt nøtten litt så hadde de tatt hver sitt kjøretøy eller gått til fots. Hadde det vært meg som hadde blitt bombet ville eg satset på å sitte i en SAM eller skyntet meg opp i et fly for å skyte ned baseraperen, ikkje whine på motstanderen at der er dårlig gjort at han har bombe meg til h****** x antall ganger!

For every problem there is, there is a solution! :thumbup:

Endret av Selvbyggern
Skrevet

hmm

Det er litt artig og ta biler og sånn som kjører på bakken med fly ja :)

Men ikke i main basen

:p

sykt kult og få masse kills i fly uten og baserape det er da man er GOD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...