asd666 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Hei. Jeg har en del .exe filer som jeg ikke får sletta eller flytta fordi de er "i bruk" har prøvd "moveonboot" uten at det hadde noe for seg, det ville ikke slette filene, nettop fordi de var "i bruk". Er nesten redd for at jeg må slette de fra dos, uten at jeg skal si det for sikkert. noen som vet hvordan det gjøres? Eller noen som vet om ett program som egner seg?? Det dreier seg om 200 - 300 filer, som alle ligger i en og samme mappe. Hadde vært greit om jeg kunne fått gjærna den mappen, end of story.. på forhånd takk for interessen=)
Black&White Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 (endret) For det første så heter det "program" For det andre: Du kunne jo prøve å starte opp i sikkermodus med bare kommandolinjen. Og slette mappen derfra. Det pleier å funke for meg hvis alt annet feiler. edit: Tilfelle du ikke vet det så er kommandoen: del "X:\Min mappe\Min undermappe\enda en undermappe\Alternativt enda en undermappe\osv" (just in case) edit2: Kan også dreie seg om tillatelser. Så det må du også huske å sjekke. Endret 21. juli 2005 av Black&White
asd666 Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Skrevet 21. juli 2005 For det første: Beklager skrivefeilen! Og ja det er sant, har ikke prøvd å gå inn i sikkermodus og sletta filene enda. Skal prøve det så fort jeg kommer hjem (er i militæret serru..) Skjønte ikke helt de edit greiene du prata om.. var det i sikkermodus du mente, eller var det i dos du mente?
Black&White Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 edit: <---<< er for å indikere at jeg har redigert innlegget mitt, og hvorfor. Første edit: Ja, jeg mente at det var kommandoen du skulle bruke for å slette den aktuelle mappen i command prompt. Du kan vel kanskje bare se bort fra det ang tillatelser, ettersom Administrator kontoen i sikkermodus har tilstrekkelige privilegier til å slette. Med mindre du har definert noe annet.
asd666 Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Skrevet 21. juli 2005 Okay, da er jeg med på "edit greiene", hehe=) Ein lære lite i send! Men okay, da har jeg iallefall et par ting jeg kan prøve meg på. Takk for hjelp!=)
miCro Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 (endret) MoveOnBoot er et veldig hendig program som enkelt hjelper deg å bli kvitt slike brysomme filer som ikke lar seg slette på sivilisert vis. Endret 21. juli 2005 av miCro
pmarius Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 MoveOnBoot er et veldig hendig program som enkelt hjelper deg å bli kvitt slike brysomme filer som ikke lar seg slette på sivilisert vis. He he, det var jo det første han skriv i det første innlegget: "har prøvd "moveonboot" uten at det hadde noe for seg, det ville ikke slette filene, nettop fordi de var "i bruk"."
miCro Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Jaggu. Vel, da kan du prøve WhoLockMe for å finne ut hvilken prosess som bruker filene du ønsker å slette.
asd666 Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Skrevet 22. juli 2005 Ok, da har jeg en tredje mulighet, med WhoLockMe. Kan forklare hva som skjedde i allefall. Jeg skulle overføre mshearts på min maskin med, da jeg ved en tullete feil valgte å åpne mshearts.exe i bsplayer; Noe jeg ikke får tilbakestillt. Har prøvd å lukke alt som har med BsPlayer og gjøre men til ingen nytte.. Er det noen måte der man kan velge hva de ødelagte filene egentlig skal åpnes i? for da vil de vel ikke være i bruk lenger etter min oppfatning.. Blir kanskje mye stress, har ikke bruk for dem i allefall. Bare jeg blir kvitt dem så er jeg fornøyd, tar tross alt over 2 gig (bare .exe filer) og formatering er no option.
DementedAlbino Skrevet 3. august 2005 Skrevet 3. august 2005 mitt tips er å restarte maskinen. Så snart du kommer inn i windows, så starter du nero. Fra nero kan du prøve å slette filene. Har gjørt dette mange ganger før med filer som ikke lar seg slette, og det virker nesten hver eneste gang. mshearts.exe kan du vel høyreklikke å velge åpne i, så kan det vel endres der. Hjelper ikke dette går du på verktøy-->mappealternativer-->filtyper og endrer det der. Disse valgene gjør du i windows explorer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå