Gå til innhold

mistet passordet til windows xp


Anbefalte innlegg

HJELP, jeg har tabbet meg ut i stor stil og føler meg skikkelig hjelpesløs her nå. Er det noen som har mistet passordet sitt på innloggingen av windows xp - og har funnet en løsning på om det finnes andre alternative måter og komme seg inn på? Er takknemlig for svar!!! PS: Haster...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørmålet var: Hva gjør man hvis man fullstenig mister eller glemmer sitt passord til Win XP og ikke får brukt sin PC ? Jeg vil også gjerne vite dette.

Ingen har enerett på informasjon om dette. Og jeg skulle ikke trenge å bevise noe som helst. Hvis du har lov til å kunne det, kan jeg lære det også.

 

Jeg har søkt i forumet... fant ikke så mye om dette emnet. det jeg fant var heller dårlige forklaringer eller forslag om å formatere HD.

_________________

I live to see the future !

 

[ Denne Melding var redigert av: Mental Theo på 2002-07-31 16:34 ]

Lenke til kommentar

Du kan gjøre det på den lovlige måten:

 

kontakte MS eller din MS forhandler om problemet..

de krever antagelig å få se en original cd. kvitering eller et ms certification of authenticasy

 

Den ulovlige metoden:

 

 

Søk på kazaa eller lignende fildelings progarm.

tips

 

xpkey

install key

windows key

windows serial

zerial og lignende.

 

Jeg kan ikke anbefale deg å laste ned et dokument med et nytt passord da det sikkert ville være ulovlig å bruke dette.

Lenke til kommentar

Nettopp... Ikke windows CD nøkkel eller Aktivering kode, men mitt eget innlogging passord til windows. Jeg testet den "linux boot disken" og kan bekrefte at den virker med win. XP.

 

_________________

I live to see the future !

 

[ Denne Melding var redigert av: Mental Theo på 2002-07-31 21:50 ]

Lenke til kommentar

Det å reinstallere uten å formatere vil ikke funke. Du vil fortsatt ha samme admin passord.

Ta med HDD til en kompis, ekstraher de dataene du trenger, formater WinXP - partisjonen.

 

Tips:

Lag ghost med blankt adminpassord hvis du lider av dårlig utviklet passordkompatibel hukommelse. :razz:

 

<Off topic>Vær glad du ikke får 15 telefoner om dagen fra folk som har glemt passordet til Safeguard Easy...</off topic>

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 22:31, Jalla skrev:

Det å reinstallere uten å formatere vil ikke funke. Du vil fortsatt ha samme admin passord.

Ta med HDD til en kompis, ekstraher de dataene du trenger, formater WinXP - partisjonen.



 

Nope, ikke nødvendig.

Det er nok å slette SAM-filen.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har satt opp en administrator bruker

starter du maskinen på nytt å trykker raskt på F8.

Da vil du komme inn på en meny der du kan velge om du vil starte maskinen i sikkerhetsmodus.

Når du da kommer inn i innloggingen er du heldig har du ikke satt passord på ADMINISTRATOR brukeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...