Gå til innhold

Artige og rare musikkfakta


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Under Iron Maidens "Beast On The Road"-turne i 1982, ble produsenten deres, Martin Birch, involvert i en bilulykke. Regningen for å reparere bilen ble på 666 dollar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Håper folk som poster her, kan klare å skille mellom fakta og myter.

Vet ikke om du siktet til innlegget mitt, men Martin Birch har fortalt dette selv i flere intervju (bla. på dvd'en The Early Days), så det er nok fakta.

Lenke til kommentar
Håper folk som poster her, kan klare å skille mellom fakta og myter.

Når vi snakker om myter :D

Myth Busters hadde et forsøk der de viste til at planter vokser fortere og bedre når de hører på musikk, hvilken musikk spiller ingen stor rolle, bortsett fra den største planten kom fra der de de spilte death metall =)

Når det kommer til myten om at de vokser bedre om du snakker pent til plantene viste seg til å ikke fungere, du kunne snakke pent eller banne og snakke dritt til de og de voks like dårlig =)

 

Så nå får dere hardbarka metal fans bare begynne å plante :w00t:

Endret av icer
Lenke til kommentar

Nirvana - Polly (som er en av de beste sangene av nirvana synes jeg) er kanskje en litt rar sang når det kommer til teksten . Setninger som:

- Let me clip your dirty wings

- Let me take a ride... cut yourself

-Polly says her back hurts

 

Men det har en grunn for at det er rimelig rar tekst i sangen. I 1987 ble en 14 år gammel jente kidnappet da hun var på vei hjem fra en konsert. En fyr med navn Gerald Friend voldtok hun og torturerte henne med en pisk, et barberblad og et sveiseapparat :cry:. Hun klarte å rømme da mannen stoppet med bilen og fylte bensin.

 

Nirvana - Polly

 

Pink Floyd - One of these days er bygget opp av et bassriff av Roger Waters som. Eneste vokalen som finnes i sangen er at trommisen (Nick Mason) sier "One of these days I'm gonna cut you up into little pieces."

Lenke til kommentar
Angus Young hadde drukket seg sørpe full en gang. Mens han gikk inn i bilen sin, besvimte han og druknet i sitt eget spy.

Mulig jeg er helt på jordet, men det var vel Bon Scott som døde. Angus Young er ennå i live :)

 

Visstnok var Bon Scott bandets bussjåfør før han ble vokalist :p

Jeg tror nok du har rett der :roll:

Lenke til kommentar

Om jeg ikke er helt på jordet:

 

Valfar, vokalisten i Windir ble en gang så sørpe dritings at han spydde og dreit på seg samtidlig. Stakkars Valfar besvimte som en reaksjon av dette og ramlet i sitt eget spy.

 

R.I.P, sammen med Marius Müllers død så er nok dette det verste som har hendt norsk musikk. :(

 

Edit for de kulturløses skyld: Valfar døde senere av forfrysninger.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Pink Floyd albumet Meddle, sluppet i 1971, fikk umake anmeldelser; en Michael Watts fra Melody Maker sa om albumet: "So much sound and fury signifying nothing". Pink drommis Nick Mason reagerte med å sende Watts en gavepakket pakke med en boksehanske montert på en fjør.

 

R.I.P, sammen med Marius Müllers død så er nok dette det verste som har hendt norsk musikk.
Legg til Jokkes utidige overdose så er jeg enig.
Lenke til kommentar
Valfar, vokalisten i Windir ble en gang så sørpe dritings at han spydde og dreit på seg samtidlig. Stakkars Valfar besvimte som en reaksjon av dette og ramlet i sitt eget spy.

Frøys han ikke i hel da?

Jo, men han rakk å gjøre dette og før han døde.

Ser nå at min sørgekommentar kunne bidratt til å tro at dette var dødsårsaken. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...