Gå til innhold

Angående fjerning av batteriet på et HK


Vizla

Anbefalte innlegg

En liten myte/teori jeg hørte før. Vet ikke om dette var et problem som var med gamle hovedkort, men ble ihvertfall servert denne historien fra en som arbeider med data.

( for de som lurer på grunnen til denne posten, vil jeg høre om denne myten/teorien kan bekreftes eller avbekreftes. Og eventuelt om den har det minste fnugg av virkelighet i seg. )

 

Fikk høre at, om batteriet er fjernet over lengre tid ( 10-15 min eller mer ) kan hovedkortet ende opp dødt. ( Derfor blir jeg litt forferdet når jeg ser folk sier "ta ut batteriet en halvtime... ) Veit selv at det holder fint med bare et par sekunder for og resette cmos..

 

vell... Venligst behold sakligheten og ikke kom med no "det stemmer ikke" eller "det stemmer", men helst en begrunnelse.. ;)

 

mvh. Vizla

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veit selv at det holder fint med bare et par sekunder for og resette cmos..

Det blir vel feil?

Skal da kun flytte et jumper for å resette CMOS. (Ikke batteriet)

joda, men vet det også fungerer og ta ut batteriet. ( Har måttet gjøre det et par ganger da jeg ikke gadd og begynne å grave inni der for og finne jumperern. :p )

Lenke til kommentar

Hva i alle dager skulle føre til at hovedkortet døde? Er det ikke strøm så er det ikke strøm. Kan være i gamle dager at man slet med og lade opp kondensatorene, eller at kondensatorene sprakk, men det skjer vel helst når det går strøm gjennom dem. Ikke kan jeg se for meg at BIOS brikken mister informasjonen heller. Hørtes ut som noe humbug det der.

Lenke til kommentar
En liten myte/teori jeg hørte før. Vet ikke om dette var et problem som var med gamle hovedkort, men ble ihvertfall servert denne historien fra en som arbeider med data.

( for de som lurer på grunnen til denne posten, vil jeg høre om denne myten/teorien kan bekreftes eller avbekreftes. Og eventuelt om den har det minste fnugg av virkelighet i seg. )

 

Fikk høre at, om batteriet er fjernet over lengre tid ( 10-15 min eller mer ) kan hovedkortet ende opp dødt. ( Derfor blir jeg litt forferdet når jeg ser folk sier "ta ut batteriet en halvtime... )  Veit selv at det holder fint med bare et par sekunder for og resette cmos..

 

vell... Venligst behold sakligheten og ikke kom med no "det stemmer ikke" eller "det stemmer", men helst en begrunnelse.. ;)

 

mvh. Vizla

Tull, har hatt hk liggende med defekt batteri (leeenge) for så å starte de opp igjen, med nytt da seff.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Fant noe relatert til dette.. kanskje noe for deg:

 

 

Why do you guys take out the battery for 2 minutes, if you can also shortcut the 'CLRTC'-solderpoints for one second? Seems faster to me. I'm using it all the time, nothing going wrong with it. Btw, touching a Lithium-battery with your hands is something that you never should do, according to the manual of those batteries, because the acids on your hand will ruin the battery (still I always touched the batteries with bare hands, and nothing ever happened... but you can better play save, and don't touch it with your hands)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...