Gå til innhold

Hyundai LCD Skjerm


fismall

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenker på å skaffe meg en LCD skjerm. Har en CRT skjerm idag.

Har hørt mye bra om Hyundai Skjermer så kunne tenke meg en sånn.

Noen som har noen erfaringer med disse

 

Jeg har tenkt på 2 modeller. en 17" og en 19":

 

Hyundai B70A 17"

 

Hyundai L90D+ 19"

 

Hvem av disse burde jeg velge?

 

Pris spiller ingen rolle.

Det jeg har hørt som får meg til å tvile på hvem jeg skal velge er at:

 

19" med 1280 x 1024 blir for stort å du får bare dårlig bilde. stemmer dette?

 

og en annen ting.

På 17" er det TCO03 mens 19" er det TCO99. Er det dumt å velge en skjerm med TCO99 istedenfor en en skjerm med TCO03?

Er det stor forsjell på dette?

 

Skal vel egentlig bare bruke skjermen til litt spill, mye surfing, mye web-koding, og litt bildebehandlig.

 

Vil gjerne høre fra folk som har Hyundai LCD skjermer om hva du syns om skjermen din :thumbup:

 

______________________________

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

 

Har en Hyundai Q17S gammel versjon. Har brukt denne skjermen i 2.5 år og den har ikke sviktet med en enenste gang.

Den har ingen døde pixler som jeg kan se og har krystallklart bilde selv på ikke nativ oppløsning. Men det kan ha noe med at jeg kjører den på ren digital (DVI) tilkobling. (nativ oppløsning 1280x1024, jeg kjører 1024x768)

 

Flere av mine bekjente har samme modell i nyere utgave og har ikke hørt noe negativt fra noen av dem.

 

Min har 25ms eller 30ms responstid. husker ikke dette helt. Men den fungerer uansett utmerket til spilling og jeg merker ingenting til ghosting når jeg spiller nye grafikkrevende spill som GTA SA og HL2.

 

Min erfaring av Hyundai skjermer er med andre ord veldig bra. Har ikke vært borti de skjermene du vurderer og kan derfor ikke si noe om dem.

 

Mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

Har kjøpt L90D+ for noen uker siden. Den har jeg inget negativt å si om. Da jeg kjøpte den sto det mellom L90D+ og BenQ sin 937s+ som en kamerat har kjøpt. Jeg valgte Hyundai sin pga litt penere utseende, BenQ skjermen så litt 'billigere' ut (noen den også forøvrig er, selv om den er meget bra...) pluss at min har høydejustering i tillegg. Skjermen har 8ms responstid og spiller alt av spill, WoW, BF2, HL2, GTA:SA med flere og det er en knallskjerm å spille på. Leste en test av denne på Toms Hardware og den ble Editor's Choice, derfor valgte jeg denne.

 

Som sagt er skjermen knall og jeg anbefaler denne på det sterkeste. Pent bilde, pent utseende og en bra spillskjerm.

 

Edit: Glemte å si at L90D+ også har pivotfunksjon, men den har jeg ikke hatt bruk for enda. Men dersom du skal drive en del med koding så kanskje dette er en fordel. Her er forøvrig testen på Tomshardware: Test

 

Hav TCO99 og 03 står for har jeg ikke så mye peiling på, men har ikke det noe med strømforbruk å gjøre? På CRT skjermer gikk det vel litt på stråling også? Det gjør det kanskje på LCD skjermer, men det skal jeg ikke uttale meg om.

Endret av herpel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...