Gå til innhold

GuildFTP - hvordan bruke det?

Kurt P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heysann.. Jeg liker gjerne å sende småfiler til kamerater og slikt og husker at jeg før i tiden brukte et program som heter GuildFTP. Men jeg har nå selvfølgelig glømt åssen det fungerer.. Kan noen fortelle meg hvordan jeg setter opp min egen lille ftp som jeg gjorde før tiden ? :yes: Slenger med et lite screen så ingen misforstår hvilket program det er snakk om.

Jeg er litt dum av meg så forklar litt nøye og enkelt.. :D

post-26-1121788716_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det ha noe med at jeg har en 3com router som kjører DHCP ? Altså at jeg har FTP for min egen lokale ip 192.168.1.*** istedenfor internett ipn ? Uansett så prøvde jeg å fjerne DHCP, og da fikk jeg min egen internett ip, men da funka jo ikke internett eller noe.. :roll:

Skrevet
Last ned SMartFTP, mye enklere..

Det var ikke det jeg ba om.. Er det ingen her som har peiling eller gidder dere rett og slett ikke å svare av grunner jeg ikke vet om? Er litt irriterende

Skrevet

Hva om ingen kan svare deg på det du spør om??

Hvorfor ikke laste ned et ftp program som er enklere å forstå seg på?

Et beregnet for førstegangsbrukere...

Skrevet

Det var ikke det jeg ba om.. Er det ingen her som har peiling eller gidder dere rett og slett ikke å svare av grunner jeg ikke vet om? Er litt irriterende

Sikkert irriterende for deg at du ikke er verdens midtpunkt. Men hva er det du trenger hjelp med da? Programmet er såre enkelt å bruke. Opprett en brukerkonto, tildel directories og rettigheter, så er du i gang ! Med mindre du har en firewall som sperrer for FTP-porten, kan den / de brukerne som er registrert kople seg opp. FTP bruker port 20 og 21. Med f.eks. ZoneAlaram går dette automatisk når du starter programmet, bare svar OK å la programmet bruke de portene det har behov for...

Skrevet (endret)

Sikkert irriterende for deg at du ikke er verdens midtpunkt. Men hva er det du trenger hjelp med da? Programmet er såre enkelt å bruke. Opprett en brukerkonto, tildel directories og rettigheter, så er du i gang ! Med mindre du har en firewall som sperrer for FTP-porten, kan den / de brukerne som er registrert kople seg opp. FTP bruker port 20 og 21. Med f.eks. ZoneAlaram går dette automatisk når du starter programmet, bare svar OK å la programmet bruke de portene det har behov for...

Tnx.. Portene er åpnet og nå får den tilkobling :)

Men det er et annet problem her..

legger ved et bilde :

post-26-1121985988_thumb.jpg

Endret av Kurt P
Skrevet (endret)

Det der problemet er visstnok beskrevet på forumet for dette programmet.

http://forums.guildftpd.com/viewtopic.php?...+root+directory

men du må nok søke litt etter svaret, det har jeg ikke tid til... Tipper problemet har med rettigheter å gjøre. Men det blir bare gjettverk siden du ikke beskriver hva du gjorde da feilmeldingen dukket opp.

Edit: Fant noe her om å sette opp directories: http://forums.guildftpd.com/viewtopic.php?t=4

Endret av tasle
Skrevet

hvis du forventer å få hjelp må du bruke et program som er mer vanlig blandt folket, ikke et gammelt program som du snakker om. Last ned et annet program, så skal du se at det er mange som kan/vil hjelpe deg.

Skrevet

litt offtopic, men du vet at azureus tar MASSE sys kraft? bruk heller bitcomet(www.bitcomet.com)

jeg har selv prøv xxxxxftp-programmer. har alldri fått det til. endte med at jeg tegnet html selv i namo web editor. og førte det over i ftp://ftp.xxxx.no

et lite tips! sånn som kurt gikk inn på ftp på er vanskelig! jeg mener at det er lettere i IE. selv om IE suger til alt annet! :!:

Skrevet (endret)

Takk for hjelpa gutter, prøver et annet program istedet :)

Har installert FlashFXP nå.. Greit nok det, men synes det hele virker veldig rotete.. Er så utrolig dårlig på å lære ting sjøl når det kommer til pc. Kan noen gi meg en kvikk innføring i programmet slik at fildeling er i gang?

Endret av Kurt P
Skrevet

Forresten.. FLashFXP er ikke et program som er slik at de andre må ha det samme programmet for å logge seg på? Jeg vil ha et program som er slik at folk skriver ftp://************ også kommer de inn på mappa som jeg har adda som path også kan de laste ned det som er der inne.

Skrevet

hei,

jeg anbefaler dette programmet http://www.bpftpserver.com/.

Det er en FTP server slik du ber om, det er veldig

enkelt å sette opp og når du har delt ut de

filene du vil dele ut (fordelt på forskjellige brukere med hvert

sitt passord og sine tilganger hos deg etc)

så kan kompisene dine logge på maskinen din fra

en vanlig browser ( ftp://************)

Det er dessverre ikke gratis, du får testet det i 15 dager,

mulig noen andre her kan anbefale et gratis ftp server prog.

Lykke til !

m~

Skrevet

28 dager.. hhee.. Jepp, bruker denne nå. Funker fjell.. Borsett fra at jeg ikke får 28 kbs ut, men bare 20.. Men det kommer av Telenor ! :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...