Gå til innhold

Longhorn sammenlignet med XP


Anbefalte innlegg

Men vil Longhorn vere 64bit eller 32bit? Er det noken vits å installere xp64 viss longhorn kjem om eit år? Kjenner en som installerte XP64, men fekk så mykje problem med å finne bra program som virka og slik at han gjekk tilbake til vanlig XP. Men desse problema er vel ordna om eit år, men då er det vel Longhorn som gjeld??

De aller fleste programmer virker helt fint på Windows XP x64, de som har problemer er de som benytter seg av egne drivere, som f eks brennerprogrammer, sniffere og så videre.

 

Longhorn kommer (i likhet med Windows XP) til å komme i både 32-bits og 64-bits utgave.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
roac: Det er alvorlig nok... Jeg har lyst på Winxp64, men ønsker ikke noen sånn "emulatoropplevelse" når jeg kjører vanlige 32-bit-programmer... Skummelt.

Da er jeg redd du må holde deg til 32-bits versjonen i svært lang tid. Det tar nok sin tid før alle de mest brukte programmene kommer i egen 64-bits versjon.

Lenke til kommentar

Det er jo omtrent umulig å få tak i bra antivirus til x64.. Brukar NortonIS, men den virkar ikkje på x64. Trur eg skal klare å vente til Longhorn 64 kjem. Reknar med at XP64 har rydda vei mellom alle skjæra i sjøen slik at program til Longhorn 64 vil gli litt lettare..

Lenke til kommentar

Nå er det ganske nylig annonsert en 64-bits versjon av NOD32 (NOD64?), da... og av AVG, så du trenger sikkert ikke å bekymre deg for akkurat dét.

 

Jeg synes forresten at det ser ut til å bli små forbedringer i WV, særlig til å være skryt fra MS. Den største endringen er vel grov implementering av DRM. Det er vel også derfor mange sier de ikke vil kjøpe "driten". ;)

Endret av ehasl
Lenke til kommentar

Jaja, jeg gleder meg iallefall til det kommer. Driter egentlig i at den ikke kommer med så mye ekstra ting og tang som stjeler alt fokuset (som i Mac osx tiger der man hovedsakelig fikk noen ekstra leketøy som Dashboard eller Automator, etc). Bare det er mer stabilt, booter kjappere og forhåpentligvis litt sikrere, så skal jeg være helt fornøyd.

Lenke til kommentar
Jaja, jeg gleder meg iallefall til det kommer. Driter egentlig i at den ikke kommer med så mye ekstra ting og tang som stjeler alt fokuset (som i Mac osx tiger der man hovedsakelig fikk noen ekstra leketøy som Dashboard eller Automator, etc). Bare det er mer stabilt, booter kjappere og forhåpentligvis litt sikrere, så skal jeg være helt fornøyd.

Ja, enig, men jeg er faktisk usikker på om jeg kommer til å kjøpe Longhorn til pc'en min som jeg allerede har xp på. Hvis jeg går til innkjøp av ny pc så er jo situasjonen derimot helt annerledes. Lurer på hvor mye Longhorn kommer til å koste... :hmm:

Lenke til kommentar
Ja dette er vel den store drømmen, bli kvitt re-start helvete. :w00t:

Kan ikke huske sist jeg restartet XP i forbindelse med installering eller oppgradering. Den står stort sett på ukesvis i strekk og skrues kun av (og dermed restartes) når jeg skal være borte hjemmefra mer enn en dag eller to.

 

Sikker på at du ikke sitter på Mac OSX istedet? Jobbmaskinen min (Mac G5) restarter jeg flere ganger i måneden i forbindelse med programvareoppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...