Gå til innhold

Den store Huntertråden


Anbefalte innlegg

I så fall burde du spille med noen som ikke har huet i ræva :)

 

 

 

(Nihilum har for øvrig fått tak i et par huntere nå :))

8271877[/snapback]

 

Spiller med folk som har spilt WoW siden det kom ut. Jeg var på trial hos et community en gang.. Var i MC med møkkagearet mitt. Jeg lå blant de 15 beste.

 

Sier ikke det her for å vise at jeg har dps, men for å bevise at hunters har god dps uansett hva dere sier. :)

8271914[/snapback]

 

Altså, i femmannsgrupper er jeg konge. I Karazhan gjør jeg det helt ok, og ligger som regel på topp 3 helt til lange encounters som Nightbane og Prince, men i Gruul's lair har jeg absolutt null sjanse til å holde opp med warlocks og de andre i toppen. Hunter per dags dato har blitt et kompromiss mellom idiotisk dårlig skade og null mana. Jeg tjener absolutt ingenting på å refse min egen klasse, jeg har bare innsett at hunters per dags dato er en bonus, absolutt ikke et must. Og i mitt optimale 25mannsraid hadde det ikke vært én, synd å si det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I så fall burde du spille med noen som ikke har huet i ræva :)

 

 

 

(Nihilum har for øvrig fått tak i et par huntere nå :))

8271877[/snapback]

 

Spiller med folk som har spilt WoW siden det kom ut. Jeg var på trial hos et community en gang.. Var i MC med møkkagearet mitt. Jeg lå blant de 15 beste.

 

Sier ikke det her for å vise at jeg har dps, men for å bevise at hunters har god dps uansett hva dere sier. :)

8271914[/snapback]

 

Altså, i femmannsgrupper er jeg konge. I Karazhan gjør jeg det helt ok, og ligger som regel på topp 3 helt til lange encounters som Nightbane og Prince, men i Gruul's lair har jeg absolutt null sjanse til å holde opp med warlocks og de andre i toppen. Hunter per dags dato har blitt et kompromiss mellom idiotisk dårlig skade og null mana. Jeg tjener absolutt ingenting på å refse min egen klasse, jeg har bare innsett at hunters per dags dato er en bonus, absolutt ikke et must. Og i mitt optimale 25mannsraid hadde det ikke vært én, synd å si det.

8271942[/snapback]

 

kansje det ikke handler om og være den desidert beste på dps meterne?

folk som tar med meg gjør det fordi jeg tar mindre damage enn andre dps klasser, derfor blir jeg en slags hybrid dps manasaver på en måte, vanskelig og forklare men jeg har diskutert mye med folk i guilden min om dette, huntere har alltid hatt litt problemer endgame, husker når hoved damagen vår kom fra en pvp opener og en semi aoe skill, litt latterlig imo. Men ihvertfall huntere er ikke ubrukelige i raids, de gjør dps og de sparer healere for litt mana. Overflod av dem er ikke spesielt bra men de er på ingenmåte ubrukelige. Men det er avog til jeg skulle ønske blizzard bare kunne ta et skikkelig skippertak og fikse det som må fikses. Bare det at man ikke kan bruke pet i endgame blir for dumt når de sier at grunnen til at vi har litt lavere damage er at vi kan bruke pets, warlock pets kan ihverfall brukes til noe.

Lenke til kommentar

Man må skille mellom ulike situasjoner

 

1) I 5-man instances gjør vi det veldig bra. En god hunter kan konkurrere med alle klasser og i tillegg bidra med cc i form av traps og off tanking.

 

2) I heroics gjør vi det supert! Vi er ekstremt godt egnet for dette. Bare synd det er så lite hunter gear som dropper. Vår CC er, med de rette talents og gear, fantastisk. I tillegg bidrar vi fremdeles med meget god dps og vi kan overleve et eller maks to hits fra thrash (i motsetning til en mage eller shadow priest)

 

3) I 10-man raid instance - les Kara - gjør vi det stort sett bra. Vår dps er situasjonsbetinget, men stort sett kan vi ligge nær toppen. Vi bidrar også her med god cc

 

4) i 25 man raids har vi problemer. Vi gjør ikke tilnærmed like mye dps som locks, shadow priests og mages. Dette skyldes som jeg har nevt tidligere i hovedsak følgende forhold

 

- pet fiendtlig omgivelser (aoe, cleaves etc)

- Vi drar ikke særlig nytte av andre klassers buffs. Leader of the pack osv er flott, men se på hvilke buffs mages, locks og shadowpriests får. Det samme gjelder rogues, med battle shout, windfury etc. Shamans totems tilpasses sjelden hunters

- Locks, mages og shadow priests plasseres i grupper for å utnytte synergieffekter makismalt. Hunters plasseres der det er plass. Vi plasseres alltid stort sett til sist.

- Locks, shadow priests og mages gear scaler mye bedre enn vårt.

 

De fleste gode huntere har toppet listen i MC. Jeg lå stort sett alltid på toppen eller som nummer to slått av en annen hunter. En sjelden gang snek en mage seg med. Men MC var end-game content for 1,5 år siden. Man kan ikke bruke MC eller vanlige instances som et argument når man hevder at hunters har et like stort damagepotensial som en mage/lock i 25 man raid. Huntere hadde store problemer i Naxx og i Aq40.

 

Ja, huntere har toppet listen i Gruul's lair. Grunnen til dette er at raidet ikke er gearet opp. Når locksene, magene og hunterne alle er gearet opp med gode epics vil du se locks og mages med sinnsyk +spell damage. De vil knuse hunteren uansett hvor god denne er. Når Nihilum og de fleste andre hard core raid guilds ikke bruker huntere i særlig grad så har dette en grunn. Vår dps er ikke god nok når det kommer til end game raid instances. Faign death, mail armour, traps, pets betyr svært lite. Når Nihilum nå har rekruttert hunters vedder jeg på at det er for utility i noen enkelte fighter. Nihilum er jo eksperter på maks/min. De skreddersyr raidet for hver enkelt boss.

 

Etter mitt syn skulle blizz buffet oss med group buffs. På den måten ville vi ikke blitt sterkere i solo pve og bare litt sterkere i 5-man instances. PVP ville også vært som det er i dag. En god start hadde vært å la battleshout også gi RAP.

Lenke til kommentar
Man må skille mellom ulike situasjoner

 

1) I 5-man instances gjør vi det veldig bra. En god hunter kan konkurrere med alle klasser og i tillegg bidra med cc i form av traps og off tanking.

 

2) I heroics gjør vi det supert! Vi er ekstremt godt egnet for dette. Bare synd det er så lite hunter gear som dropper. Vår CC er, med de rette talents og gear, fantastisk. I tillegg bidrar vi fremdeles med meget god dps og vi kan overleve et eller maks to hits fra thrash (i motsetning til en mage eller shadow priest)

 

3) I 10-man raid instance - les Kara - gjør vi det stort sett bra. Vår dps er situasjonsbetinget, men stort sett kan vi ligge nær toppen. Vi bidrar også her med god cc

 

4) i 25 man raids har vi problemer. Vi gjør ikke tilnærmed like mye dps som locks, shadow priests og mages. Dette skyldes som jeg har nevt tidligere i hovedsak følgende forhold

 

- pet fiendtlig omgivelser (aoe, cleaves etc)

- Vi drar ikke særlig nytte av andre klassers buffs. Leader of the pack osv er flott, men se på hvilke buffs mages, locks og shadowpriests får. Det samme gjelder rogues, med battle shout, windfury etc. Shamans totems tilpasses sjelden hunters

- Locks, mages og shadow priests plasseres i grupper for å utnytte synergieffekter makismalt. Hunters plasseres der det er plass. Vi plasseres alltid stort sett til sist.

- Locks, shadow priests og mages gear scaler mye bedre enn vårt.

 

De fleste gode huntere har toppet listen i MC. Jeg lå stort sett alltid på toppen eller som nummer to slått av en annen hunter. En sjelden gang snek en mage seg med. Men MC var end-game content for 1,5 år siden. Man kan ikke bruke MC eller vanlige instances som et argument når man hevder at hunters har et like stort damagepotensial som en mage/lock i 25 man raid. Huntere hadde store problemer i Naxx og i Aq40.

 

Ja, huntere har toppet listen i Gruul's lair. Grunnen til dette er at raidet ikke er gearet opp. Når locksene, magene og hunterne alle er gearet opp med gode epics vil du se locks og mages med sinnsyk +spell damage. De vil knuse hunteren uansett hvor god denne er. Når Nihilum og de fleste andre hard core raid guilds ikke bruker huntere i særlig grad så har dette en grunn. Vår dps er ikke god nok når det kommer til end game raid instances. Faign death, mail armour, traps, pets betyr svært lite. Når Nihilum nå har rekruttert hunters vedder jeg på at det er for utility i noen enkelte fighter. Nihilum er jo eksperter på maks/min. De skreddersyr raidet for hver enkelt boss.

 

Etter mitt syn skulle blizz buffet oss med group buffs. På den måten ville vi ikke blitt sterkere i solo pve og bare litt sterkere i 5-man instances. PVP ville også vært som det er i dag. En god start hadde vært å la battleshout også gi RAP.

8272024[/snapback]

 

 

Bra skrevet. Blizzard bør gjøre noe med 25manns raid for hunters synes jeg.

Lenke til kommentar
Man må skille mellom ulike situasjoner

 

1) I 5-man instances gjør vi det veldig bra. En god hunter kan konkurrere med alle klasser og i tillegg bidra med cc i form av traps og off tanking.

 

2) I heroics gjør vi det supert! Vi er ekstremt godt egnet for dette. Bare synd det er så lite hunter gear som dropper. Vår CC er, med de rette talents og gear, fantastisk. I tillegg bidrar vi fremdeles med meget god dps og vi kan overleve et eller maks to hits fra thrash (i motsetning til en mage eller shadow priest)

 

3) I 10-man raid instance - les Kara - gjør vi det stort sett bra. Vår dps er situasjonsbetinget, men stort sett kan vi ligge nær toppen. Vi bidrar også her med god cc

 

4) i 25 man raids har vi problemer. Vi gjør ikke tilnærmed like mye dps som locks, shadow priests og mages. Dette skyldes som jeg har nevt tidligere i hovedsak følgende forhold

 

- pet fiendtlig omgivelser (aoe, cleaves etc)

- Vi drar ikke særlig nytte av andre klassers buffs. Leader of the pack osv er flott, men se på hvilke buffs mages, locks og shadowpriests får. Det samme gjelder rogues, med battle shout, windfury etc. Shamans totems tilpasses sjelden hunters

- Locks, mages og shadow priests plasseres i grupper for å utnytte synergieffekter makismalt. Hunters plasseres der det er plass. Vi plasseres alltid stort sett til sist.

- Locks, shadow priests og mages gear scaler mye bedre enn vårt.

 

De fleste gode huntere har toppet listen i MC. Jeg lå stort sett alltid på toppen eller som nummer to slått av en annen hunter. En sjelden gang snek en mage seg med. Men MC var end-game content for 1,5 år siden. Man kan ikke bruke MC eller vanlige instances som et argument når man hevder at hunters har et like stort damagepotensial som en mage/lock i 25 man raid. Huntere hadde store problemer i Naxx og i Aq40.

 

Ja, huntere har toppet listen i Gruul's lair. Grunnen til dette er at raidet ikke er gearet opp. Når locksene, magene og hunterne alle er gearet opp med gode epics vil du se locks og mages med sinnsyk +spell damage. De vil knuse hunteren uansett hvor god denne er. Når Nihilum og de fleste andre hard core raid guilds ikke bruker huntere i særlig grad så har dette en grunn. Vår dps er ikke god nok når det kommer til end game raid instances. Faign death, mail armour, traps, pets betyr svært lite. Når Nihilum nå har rekruttert hunters vedder jeg på at det er for utility i noen enkelte fighter. Nihilum er jo eksperter på maks/min. De skreddersyr raidet for hver enkelt boss.

 

Etter mitt syn skulle blizz buffet oss med group buffs. På den måten ville vi ikke blitt sterkere i solo pve og bare litt sterkere i 5-man instances. PVP ville også vært som det er i dag. En god start hadde vært å la battleshout også gi RAP.

8272024[/snapback]

 

 

Bra skrevet. Blizzard bør gjøre noe med 25manns raid for hunters synes jeg.

8272046[/snapback]

 

om en hunter hadde gjordt samme dmg som mager or warlocker så ville det blitt whine og vi ville blitt nerfa igjen, sorry men hunters er ikke ment for og være top damage dealer, alt du sier retter seg inn mot at andre folk gjør mer damage enn deg, det er kansje riktig men huntere skal ikke gjøre mest, gi oss heller mer utility og brukbarhet, buffs for andre classer etc, men ikke argumenter med vi kommer ikke på toppen av dps meter, derfor må vi buffes, ja vi har problemer, damage er ikke ett av dem, sorry

Lenke til kommentar
Man må skille mellom ulike situasjoner

 

1) I 5-man instances gjør vi det veldig bra. En god hunter kan konkurrere med alle klasser og i tillegg bidra med cc i form av traps og off tanking.

 

2) I heroics gjør vi det supert! Vi er ekstremt godt egnet for dette. Bare synd det er så lite hunter gear som dropper. Vår CC er, med de rette talents og gear, fantastisk. I tillegg bidrar vi fremdeles med meget god dps og vi kan overleve et eller maks to hits fra thrash (i motsetning til en mage eller shadow priest)

 

3) I 10-man raid instance - les Kara - gjør vi det stort sett bra. Vår dps er situasjonsbetinget, men stort sett kan vi ligge nær toppen. Vi bidrar også her med god cc

 

4) i 25 man raids har vi problemer. Vi gjør ikke tilnærmed like mye dps som locks, shadow priests og mages. Dette skyldes som jeg har nevt tidligere i hovedsak følgende forhold

 

- pet fiendtlig omgivelser (aoe, cleaves etc)

- Vi drar ikke særlig nytte av andre klassers buffs. Leader of the pack osv er flott, men se på hvilke buffs mages, locks og shadowpriests får. Det samme gjelder rogues, med battle shout, windfury etc. Shamans totems tilpasses sjelden hunters

- Locks, mages og shadow priests plasseres i grupper for å utnytte synergieffekter makismalt. Hunters plasseres der det er plass. Vi plasseres alltid stort sett til sist.

- Locks, shadow priests og mages gear scaler mye bedre enn vårt.

 

De fleste gode huntere har toppet listen i MC. Jeg lå stort sett alltid på toppen eller som nummer to slått av en annen hunter. En sjelden gang snek en mage seg med. Men MC var end-game content for 1,5 år siden. Man kan ikke bruke MC eller vanlige instances som et argument når man hevder at hunters har et like stort damagepotensial som en mage/lock i 25 man raid. Huntere hadde store problemer i Naxx og i Aq40.

 

Ja, huntere har toppet listen i Gruul's lair. Grunnen til dette er at raidet ikke er gearet opp. Når locksene, magene og hunterne alle er gearet opp med gode epics vil du se locks og mages med sinnsyk +spell damage. De vil knuse hunteren uansett hvor god denne er. Når Nihilum og de fleste andre hard core raid guilds ikke bruker huntere i særlig grad så har dette en grunn. Vår dps er ikke god nok når det kommer til end game raid instances. Faign death, mail armour, traps, pets betyr svært lite. Når Nihilum nå har rekruttert hunters vedder jeg på at det er for utility i noen enkelte fighter. Nihilum er jo eksperter på maks/min. De skreddersyr raidet for hver enkelt boss.

 

Etter mitt syn skulle blizz buffet oss med group buffs. På den måten ville vi ikke blitt sterkere i solo pve og bare litt sterkere i 5-man instances. PVP ville også vært som det er i dag. En god start hadde vært å la battleshout også gi RAP.

8272024[/snapback]

 

 

Bra skrevet. Blizzard bør gjøre noe med 25manns raid for hunters synes jeg.

8272046[/snapback]

 

om en hunter hadde gjordt samme dmg som mager or warlocker så ville det blitt whine og vi ville blitt nerfa igjen, sorry men hunters er ikke ment for og være top damage dealer, alt du sier retter seg inn mot at andre folk gjør mer damage enn deg, det er kansje riktig men huntere skal ikke gjøre mest, gi oss heller mer utility og brukbarhet, buffs for andre classer etc, men ikke argumenter med vi kommer ikke på toppen av dps meter, derfor må vi buffes, ja vi har problemer, damage er ikke ett av dem, sorry

8272093[/snapback]

 

Jeg sa ingenting om at de burde fikse dps'en vår. Men noe må jo gjøres?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg forstår er du (donsai) enig i at huntere har problemer med å få plass i 25-main raids. Jeg synes ikke det er greit. Om vi får mer mer utility egenskaper, buffs eller en damage buff (for eksempel ved å la andre klassers buffs påvirke rap/crit i større grad enn i dag) spiller egentlig ikke noen rolle for meg. Personlig synes jeg utility aspektet ved en hunter er det aller morsomste. Men noe må gjøres, og løsningen må være at vi nytteverdi i 25 man raids øker, mens vi står på samme nivå i solo pve, group pve og pvp.

 

Ved siden av å la andre classers buff påvirke rap, kunne jeg tenkt meg

 

- ny rank av trueshot + muligens gjøre trueshot til en raid buff ikke kun en gruppe buff.

 

- ny scorpid sting rank -7 % to hit, ikke -5 %

 

- ny rank av hunter's mark (og endring slik at andre klasser kan se om du har improved eller ikke)

 

- la silencing shot virke på flere mobs i raid instances

Endret av Lupa
Lenke til kommentar
"Så vidt jeg forstår er du (donsai) enig i at huntere har problemer med å få plass i 25-main raids"

 

netopp, bra forslag, desverre så må det være noe litt bedre enn det for at folk skal legge merke til det, aspect of the viper som group buff hadde vært sinnsykt, men det er kansje for mye forlangt

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Jeg synes det er et kjempeforslag. Vi er nok mer samstemte enn jeg først fikk inntrykk av da jeg leste posten din.

 

Flere av aspectene våre er jo gruppebuffs (pack og wild). Mana regen talents er vel en av hovedårsakene til at shadow priests er så ettertraktet i raids (ved siden av dmg buff av locks og mages). Tidligere var shadowpriests nærmest uønsket.

 

Egentlig tror jeg mye av problemene våre skyldes at vi er avhengig av mana, men vi er ikke en caster class (drar ikke nytte av +spell dmg buffs). Vi gjør fysisk skade, men drar heller ikke særlig nytte av fysisk skade buffs. Vi havner i midten.

Lenke til kommentar

yep mediocre in the middle :( blizzard har bare aldri skjønt at så lenge de definerer noe midten så funker det ikke med classer som skal spille i det området

 

kan høres litt vagt ut, men det jeg mener er at blizzard ikke er helt sikkre selv på hvordan huntere fungerer og de vet heller ikke hvordan de skal balansere det, personlig holder jeg på og levle en priest atm fordi jeg er så le i av at det eneste bidraget er dps, følte det samme med roguen, masse damage taken, masse damage done men ikke noe mer enn det, huntere og roguer trenger litt love men ikke nødvendigvis dps increase :p

Endret av donsai
Lenke til kommentar

Jeg her helt enig både når det gjelder hunter love og rogue love. Begge klassene trenger en pve buff på en eller annen måte. For meg hadde det perfekte vært å styrke support/utility evnene til huntere og buffe pve damage hos rogues. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor locks og mages skal gjøre mer singel target damage enn rogues.

 

Pussig, men jeg forsøkte også å lvl en priest for et par uker siden. Måtte gi opp på lvl 22, leveling for meg er utrolig kjedelig. Dessuten vil hunter alltid være mitt hjerte nærmest. Og nå har jeg det veldig gøy med instances. Jeg tilhører ikke noe stort guild og har ingen RL venner som spiller. Jeg har derfor vært nødt til finne pugs for en stor grad. Ser til min glede at all pug'ingen har gitt resultater. Har fått tre heroic invites den siste uken ut av det blå. Det har ikke vært hverdagskost for meg. Begynner også å opparbeide meg en meget bra venneliste. Mine instance runs består nå som regel av et par tre venner fra guild/friends list og resten random pugs.

 

I går var jeg for øvrig på top på dmg listen (SW stats) i BM selv om jeg var på add duty hele veien. Synes det er ganske bra (mage, rogue, prot warrior og resto shaman i tillegg til meg). Hadde bare trinketen fra siste bossen droppet... (jepp, da hadde sikkert roguen vunnet :D )

 

Tenker det er tid for å endre subject en smule: Nevn to upgrades du har ventet lenge på, men aldri sett droppe eventuelt blitt outrollet

 

For meg

 

- Beast Lord shoulders (exalted, aldri sett de droppe)

 

- Hourglass of the ..... (BM trinket) - revered og vel så det, men aldri sett trinketen droppe

 

Jeg har mer flaks med leggings. Har både desolution, beast og scaled greaves of patience eller hva de nå heter. Fikk også blue boe hunter leggings i Nagrand, men disse solgte jeg for en pen sum.

Lenke til kommentar

Må desverre si meg enig. Med filisofien Blizzard bruker vil dps clothies alltid ligge foran hunters i raids. Problemet ligger mye i at de ikke kompanserer for at balansen i PvP gjør at hunters blir veldig gimpa i PvE.

 

Synes det er veldig dårlig at ikke Blizz klarer å komme på løsninger for dette problemet. Sånn det ser ut nå, så må all dps som ikke er cloth rerolle hvis de vil spille endgame på et nogenlunde høyt nivå.

 

Dårlig strategi å skvise ut sine egne kunder på den måten. Har mer eller mindre slutta å spille på hunteren min. Vurderer å rerolle ny server, ny klasse og ny faction, men vet ikke om jeg gidder siden det kommer til å koste meg mye tid å levle, geare og ikke minst finne meg et bra guild å spille med.

Lenke til kommentar
Herregud! Huntere fikk jo en sinnsyk dmg-buff i patchen før TBC. Jeg vil ha plate på magen min, men jeg kan ikke få alt.. kan jeg det?

8278828[/snapback]

 

les patchnotsa som kom litt senere, og hvis du hadde giddi og lest tråden så hadde du skjønt at vi ikke snakker om damage :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...