Gå til innhold

Anbefaling av ny DVD (Yamaha vs. Pioneer)


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en ny dvd spiller som skal spille de fleste formater og har progressive scanning. Jeg har nettopp prøvd en til under LG 8851 til under tusenlappen, men fant fort ut at man får det en betaler for. Problemet med den var laseren: når bildet panorerte i filmen hakket det ørlite grann. Jeg prøvde samme film min Yamaha S510 uten at hakkinga oppsto der.

 

Nå er er jeg på jakt etter en ny i prisklassen 1500-2000 og foreløpig ligger valget mellom disse to.

 

Pioneer DV-585A

 

Yamaha DVD-S557

 

Ut fra spesifikasjonene ser jeg at Pioneer har mer å tilby.

 

Har noen av dere erfaringer med disse spillerne med tanke på avspilling av formater, bilde og lydkvalitet, og stabilitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd 585, men har prøvd 575 og har en 474 selv. Det jeg liker med pioneer er at de leser hakkete plater som andre spillere ikke tar. Med andre ord er laseren veldig god.

 

Har også hatt pioneer 575 på en 26" Grundig LCD og bildet og lyd ble kanonbra. Stabiliteten er også veldig bra. Den står på fra 10 timer om dagen 6 ganger i uka (er på jobben :) ) og har ikke hatt noe problem med at den stopper eller henger seg.

 

 

Yamahaen har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar

I motsetning til "EvoZ" har jeg ikke prøvd ut Pioneer DVD`spilleren , men har prøvd ut Yamaha, og denne spilleren gir et meget godt bilde, spessielt via component. Nå har jeg bare hatt spilleren i en dag, men har sett på masse filmer gjennom dagen, og bildet er bare helt konge. I tilleg så leste jeg i et Lyd & Bilde blad at den fikk nesten full pott, samtidig som de skrøt at bilde var fortsatt bra selv på en 100" lerett. :)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt en sonefri Pioneer ved kjøp. Et å ha lest litt kan en visst ikke modde Pioneerspillere med fjernkontrollen. En firmwareoppgradering må til for å gjøre den sonefri. Dette er et minus med tanke på min internasjonale DVDsamling.

Endret av Koma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...