Gå til innhold

Dårlig dekning, noe jeg kan gjøre ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du dårlig dekning slik at du kun får sendt meldinger, men å ringe er problematisk så kjøp deg en ekstern antenne. Den jeg kjøpte minner om en av disse gamle tv-antennene. Dette får du på de fleste elektro butikker. Kjøpte en gang en slik på expert for 599. Du må også ha en adapter til telefonen. Koster vel ca 200 kr. Fungerer glimrende.

Lenke til kommentar
kult :) jeg har samsung E700, hva har du Xpi ?og Stig, kan du finne ut navnet på den lappen :cry: han så rart på meg når jeg spørte på elkjøp :dontgetit:

Jeg satt opp en antenne for noen med en Siemens A50 tror jeg. Men kjøper du antennen så fungerer den til alle telefoner. Du må bare kjøpe rett adapter som skal kobles på bak telefonen. I hvert fall har Sony Ericsson og Siemens antenne utgangen bak på telefonen.

Lenke til kommentar

Kaster meg på i denne tråden, skulle akkurat til å opprette en lignende en.

I en vik er det fryktelig dårlig dekning, både Telenor og Netcom. En er heldig om en får en prikk eller to. Samtaler er nesten umulig, tekstmeldinger kommer av og til igjennom.

Denne viken er omsluttet av forholdsvis høye fjell. Men på fjellet er det veldig godt signal.

Det jeg lurer på her:

Kan det hjelpe å sette opp en gammel parabolantenne, eller ligndende, som en passiv reflektor på en eller annen måte? Det er fri sikt i fra der det er fullt signal, til der det er 0 signal.

Eller hva med å la mobilen ligge midt i en gammel parabolantenne? Ser dumt ut og er upraktisk, men vil det forsterke signalet?

Mvh Jan Ove

post-19-1122320698_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...