Gå til innhold

x300 vs 9700 i bærbar?


Anbefalte innlegg

Står nå i butikken og skal kjøpe meg en ny bærbar.

Det står mellom to centrinomaskiner, en packard bell ENR8750 og en toshiba SATM40185. Toshibaen er 3000kr dyrere.

 

Da jeg kommer til å spille litt på den er det ganske viktig med et greit skjermkort. Ikke noe kongekort, men et som takler normale spill. Stort sett strategispill i sjangeren C&C generals og LOTR.

 

I toshibaen står det et x300 128mb skjermkort, og i packarden står det et 9700 128mb skjermkort.

Toshibaen har en 1.8ghz centrino cpu, og packarden har en 1.5ghz centrino cpu.

Ellers er de ganske like mht til minne osv...

 

Jeg liker toshibaen best pga design, skjerm, høytalere osv...

 

Men spørsmålet mitt er:

 

Hvilken maskin vil yte best i spill? Og vil det være noen nevneverdig forskjell?

 

Jeg har ingen erfaring med noen av skjermkortene bortsett fra at jeg hadde et 9600 64mb skjermkort i den gamle laptopen. Og det fungerte nesten bra nok til de spillene jeg spilte...på laveste oppløsning selvsagt... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står nå i butikken og skal kjøpe meg en ny bærbar.

Det står mellom to centrinomaskiner, en packard bell ENR8750 og en toshiba SATM40185. Toshibaen er 3000kr dyrere.

 

Da jeg kommer til å spille litt på den er det ganske viktig med et greit skjermkort. Ikke noe kongekort, men et som takler normale spill. Stort sett strategispill i sjangeren C&C generals og LOTR.

 

I toshibaen står det et x300 128mb skjermkort, og i packarden står det et 9700 128mb skjermkort.

Toshibaen har en 1.8ghz centrino cpu, og packarden har en 1.5ghz centrino cpu.

Ellers er de ganske like mht til minne osv...

 

Jeg liker toshibaen best pga design, skjerm, høytalere osv...

 

Men spørsmålet mitt er:

 

Hvilken maskin vil yte best i spill? Og vil det være noen nevneverdig forskjell?

 

Jeg har ingen erfaring med noen av skjermkortene bortsett fra at jeg hadde et 9600 64mb skjermkort i den gamle laptopen. Og det fungerte nesten bra nok til de spillene jeg spilte...på laveste oppløsning selvsagt... :)

Tror nesten det blir et fett siden den ene maskinen har bedre prosessor, men 9700 er et bedre skjermkort en X300.

Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar.

Det var omtrent den konklusjonen jeg kom til også. Toshibaen har også litt større harddisk, så det blir nok til at jeg velger den.

 

Uansett så vil vel begge disse skjermkortene være vesentlig bedre enn 9600 64mb?! :)

 

Hvis det er noen som har mer utfyllende svar, eller kanskje noen tester å vise til så hadde det vært fint...imens googler jeg litt mere. :)

Lenke til kommentar
Takk for kjapt svar.

Det var omtrent den konklusjonen jeg kom til også. Toshibaen har også litt større harddisk, så det blir nok til at jeg velger den.

 

Uansett så vil vel begge disse skjermkortene være vesentlig bedre enn 9600 64mb?! :)

 

Hvis det er noen som har mer utfyllende svar, eller kanskje noen tester å vise til så hadde det vært fint...imens googler jeg litt mere. :)

X300 ligger ganske likt med 9600 64 mb, 9600 er hakket vassere faktisk.

Syntes du bør vurdere denne http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5912

som helt klart er sommerens beste tilbud samt en veldig kritikerrost maskin (se test på netshop sin side)

Fikk min for en uke siden, og er kjempefornøyd.. Tok vekk Xp og kjøpte den med 80Hdd og trådløs mus for bærbare og da kom den på 10.000,- blanko :D

Lenke til kommentar
Takk for kjapt svar.

Det var omtrent den konklusjonen jeg kom til også. Toshibaen har også litt større harddisk, så det blir nok til at jeg velger den.

 

Uansett så vil vel begge disse skjermkortene være vesentlig bedre enn 9600 64mb?! :)

 

Hvis det er noen som har mer utfyllende svar, eller kanskje noen tester å vise til så hadde det vært fint...imens googler jeg litt mere. :)

X300 ligger ganske likt med 9600 64 mb, 9600 er hakket vassere faktisk.

Syntes du bør vurdere denne http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5912

som helt klart er sommerens beste tilbud samt en veldig kritikerrost maskin (se test på netshop sin side)

Fikk min for en uke siden, og er kjempefornøyd.. Tok vekk Xp og kjøpte den med 80Hdd og trådløs mus for bærbare og da kom den på 10.000,- blanko :D

Hmm...har ganske vondt for å tro at 9600 64mb er vassere enn x300 128mb??!

Som det blir nevnt ellers i tråden så blir det jo spillt HL2 på grei oppløsning med x300 og det kunne jeg bare glemme i lange baner med mitt gamle 9600 64mb.

 

Uansett så kunne den maskinen på Netshop som ble anbefalt friste litt...hmm.

Hvis jeg tar bort xp, og putter i 1024mb ram, og setter cpu til 2.1ghz så vil den allikvel bli billigere enn toshibaen som jeg har sett på. Og da vil den ha 9700 128mb i tillegg...

 

Men er det centrino cpu? Hva er dothan? Er det bra greier? :)

Lenke til kommentar
Æsj, finnes det ikke maskiner med f.eks. 14" widescreen skjerm til samme pris?  :whistle:  Synes 15" blir i meste laget å drasse med seg.

Asus W3N var på 'superweekend' til 11.700 i helga. Det var en god pris. Mulig det kan bli flere bra tilbud på denne nå som W3V skal ta over.

W3V ser rett og slett snacksy ut. :thumbup: Litt for dyr, men kanskje W3N kommer på noe supertilbud etterhvert, som du sier..

Lenke til kommentar

Akkurat ja...det forklarte saken. :)

Anywho...mens vi har sittet her og diskutert så har jeg bestilt bærbar fra Dell.

For å feie alle tvil til side så kjøpte jeg like greit Inspiron 9300.

 

 

Specs:

 

Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

 

17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™

 

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

 

256MB NVIDIA® Go 6800

 

40GB (5400rpm) IDE harddisk (Har 300Gb ekstern fra før...)

 

FREE - Kingston 512MB USB Memory Key Free Upgrade (Kjekt å ha.. :) )

 

 

Håper denne skal funke til det meste, og kanskje spille litt på også! :)

Takker for alle svar og innlegg.

Endret av d0berman1
Lenke til kommentar
ehh...ikke for å være frekk, men hva har dette med mitt spørsmål og denne tråden å gjøre?

Ikke noe egentlig, beklager det. :innocent:

 

Et 9700-kort yter nok bedre enn X300, som tross alt er forholdsvis low-end.. (men bedre enn Intel "Extreme" Graphics, selvsagt). Og Dothan er bare "kodenavnet" på en prosessorserie fra Intel.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
ehh...ikke for å være frekk, men hva har dette med mitt spørsmål og denne tråden å gjøre?

Ikke noe egentlig, beklager det. :innocent:

 

Et 9700-kort yter nok bedre enn X300, som tross alt er forholdsvis low-end.. (men bedre enn Intel "Extreme" Graphics, selvsagt). Og Dothan er bare "kodenavnet" på en prosessorserie fra Intel.

Hehe, helt greit det. :) No hard feelings...

 

Ja jeg forsto det slik at 9700 kortet var bedre enn x300. Uansett var det så mye tvil ute og gikk at jeg like greit kjøpte Nvidia Go 6800 256mb, som jeg skulle mene er bedre enn begge dem tilsammen kanskje... :) Det gjenstår å se. Synd at det er 14 dagers leveringstid. Får leke litt med den stasjonære i mellomtiden da...hehe

Endret av d0berman1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...