Gå til innhold

valg av nettleser


eriksg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den minst ressurskrevende nettleseren vil vel alltid være Explorer, siden denne er innebygd i operativsystemet.

 

Firefox er ganske rask, men med så lite minne vil det ta lang tid å åpne, siden den krever enormt mye ressurser under oppstarten. Da kan Opera være greiere, da denne normalt sett bruker en del, men balanserer det utover hele linja... Det er også da begrenset (med begge) hvor mange sider du kan ha åpne for hver økt, men vil altså anbefale Opera i ditt tilfelle....

 

<EE>

 

 

EEedit:leif meg her og leif meg der.....

Endret av EagleEye123
Lenke til kommentar

Du burde vel egentlig gå for Internet Explorer siden du har så veldig lite minne. Vanligvis ville jeg anbefalt deg Opera 8, siden det er den jeg bruker selv, og er den jeg liker best. Men både FireFox og Opera er ekstreme minneslukere. For eksempel skriver jeg dette i Opera nå, og når jeg åpner oppgavebehandling for å sjekke, så ser jeg at den bruker 47 mb minne. Altså når man trekker fra det Windows bruker, tilsvarer det godt over halvparten av RAMen du har tilgjengelig...

Lenke til kommentar
Den minst ressurskrevende nettleseren vil vel alltid være Explorer, siden denne er innebygd i operativsystemet.

Oksebæsj. På min pc bruker Opera litt under ressursene IE bruker. Vet ikke hvordan Opera og Firefox er i forhold til hverandre når det gjelder minnebruk.

Går for Opera eller Firefox du. Opera om du liker å få alt i fanget (og som faktisk bruker mindre plass en Firefox), eller Firefox dersom du vil ha det helt basic med mulighet for utvidelser.

 

EDIT:

Minnebruk i Opera med 6 sider oppe: 46mb

Minnebruk i IE med de samme 6 sidene oppe 52mb

 

EDIT 2:

I Opera kan forresten maksimalt minnebruk stilles til så lite som 4mb. Det sier seg vel selv at det går tregere da, men dog.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...