Gå til innhold

SW: Sith and Jedi kan lastes ned. Hva synes dere?


Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner har lagd en Star Wars fan film. Vi brukte hele sommeren 2005 på å forbrede, skrive manus, fikse kostymer og special fx program. Siste dagen før sommerferien var slutt ble vi ferdig med innspilning. Siden har vi vært litt late, men nå er filmen endelig ferdig.

 

JEG VIL NÅ HA TILBAKEMELDINGER OM FILMEN, MÅTTE DET VÆRE POSITIVE ELLER NEGATIVE, ELLER BEGGE DELER

 

Filmen kan fåes HER

Star_Wars_FanFilm_Third_Draft_revisited.doc

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, skal gjøre et hastig forsøk på å komme med litt konstruktiv feedback.

 

Først litt skikkelig pepper: Lesbarheten på manuset er ikke spesielt bra, formateringen ser ut til å være en hjemmesnekra versjon av et ferdig shooting-script og "Vålrengelsken" florerer. Dette er i og for seg ikke noen katastrofe så fremt dere har tenkt å lage filmen selv, derimot kan slikt fort sette en sliten leser i unødvendig dårlig humør. ;)

 

Som en SW-korthistorie er denne sikkert helt grei. Har ingen større kjennskap til universet bortsett fra det som vedrører filmene, selv om kunnskap akkurat her nok er et godt stykke over middels. Stusser derfor litt over disse [i forhold til filmene] ukjente sith-gutta, men, men.

 

Ellers er jo Darth Gladius en hjernedød fjomp som bare tar en sith-lords ord for god fisk, men onde tunger vil vel ha det til at dette er manusskriving på nivå med George Lucas selv. Synes forøvrig Gladius har en litt for trivelig klang. Høres også på meg ut som om Jedimesteren kommer farlg nære å bruke den mørke siden av kraften i kampen på slutten der...? Strengt tatt er det jo ikke så mye av en fortelling, mer et par tre scener satt sammen for å kunne lage noen kule fektescener kanskje? Hvorfor ikke dra inn en "McGuffin" i fortellingen, et eller annet KJEMPEviktig som Jediene må forhindre at Sithene får kontroll over?

 

De to største problemene jeg har med manuset er for meg formatet som gjør det vanskelig å lese, samt svært lite visuelle ledetråder. "Frodig og grønn" kan bety store furuskoger, flotte velstelte hager, en overgrodd sump til og med. Gi meg et litt klarere bilde på hvor jeg er. Det gjør det også vanskelig å gi skikkelig tilbakemelding på manuskriptet da det er litt vanskelig å se hvor dere vil. 

 

Skriver man et manus behøver man ikke nødvendig å skrive "kamera filmer" o.l. Hva du velger å skrive om veileder leseren uten at du behøver å tre ting ned over hodet på ham/henne. Eksempel:

Fra manuset: Kamera filmer beinene mens han går.

Kunne f.eks. vært skrevet slik: De kullsvarte støvlene hans pløyer lydløst gjennom det høye gresset.

 

OK, ikke akkurat Shakespeare :p - men du skjønner sikkert hva jeg mener.

 

Håper dette var til noen form for hjelp og ikke utelukkende blir oppfattet som irriterende...

Lenke til kommentar

Takk for konstruktivt innlegg. Skal se hva jeg skal gjøre, men alle vi som har tenkt å lage filmen synes dette var et godt script. Alle på settet er SW-geeks og vi trenger ikke så mye direksjoner siden vi nesten har alt i hodet. Lokasjoner f.eks.

 

Men kom for all del med forslag / kritikk!

Lenke til kommentar

Hei hei gutta!

 

På filmen SSlightsaber.avi har jeg brukt divx versjon 5. Kan fås her i denne codec packen: http://www.free-codecs.com/download/Codec_Pack_All_in_1.htm

 

Når det gjelder programmet så bruker jeg EffectsLab DV, programmet er enda i beta stadiet, men det er helt genialt til å lage lyssabel.

 

Trikset er å tegne inn lyssabelen frame for frame (25 frames i sekundet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...