Gå til innhold

Firewire/usb2.0 kort til bærbar - et uten AC


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått en ny D810 som erstatning for min ødelagte I8600. Jeg er veldig fornøyd med pcen, men savner firewire. Pcen har vel cardbus(?), så den enkleste løsningen er vel å kjøpe et cardbuskort med støtte for firewire. Når jeg først må ha et slikt kort ved siden av ønsker jeg også flere usb2.0-porter. Fant dette kortet hos komplett, men da må man bruke strømadapter i tillegg. Dette er selvfølgelig ikke aktuelt.

 

Finnes det et cardbuskort som har både usb2.0 og firewire som ikke trenger ac-adapter?

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er redd at avhengighet av eksternt AC-adapter ikke er noe som ligger i kortet, men i begrensningen på hvor mye strøm kortet kan trekke over Cardbus-slot'en. Til det meste vil du ikke behøve AC-adapteret, men FireWire er et grensesnitt som er designet for å levere mye strøm. Det finnes f.eks. eksterne 2,5"-disker som får strøm kun over FireWire. Det finnes også skannere som trekker strøm kun over FireWire/USB. I disse tilfellene må du frem med AC-adapteret.

 

Eneste måten å unngå dette er å bruke en FireWire HUB, med egen strømforsyning. Da er du i såtilfelle like langt, bare du får en boks mer å drasse på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...