Gå til innhold

Hva er "god" temperatur på skjermkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg lurer egentlig på hva som er god temperatur på skjermkort?!?!?

Mitt Geforce 256 mb gt ultra golden sample, ligger på ca 32,5 grader celsius...

Men da driver jeg ikke på med noe krevende oppgaver....

(bruker expertool)

Hva ligger deres temp. på ????

*Edit* PCB ligger på 35 grader...

Endret av Tuffeluffe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du spør her, så antar jeg at du ikke har værtken vannkjøling eller fase-kjøling, og kan trygt si at de temperaturene du oppgir er feil. No way in hell at kortet ditt er så kalt. (hvilket kort forrsten, "geforce 256mb" sier meg lite, men antar det er 6600gt/6800gt?)

Mitt 6800 kort ligger forøvrig på 50 grader i windows, og er vel oppe i rundt 70+ under spilling. Er i en shuttle though, så har du midi-tower burde disse temperaturene gjerne ligge litt lavere. kommer ann på kjølingen.

Skrevet

Mitt XFX 6800GT med stock kjøler lå på ca. 52C (core)idle. I det jeg skriver dette ligger kjernen min med vannkjøling på 29C (idle).

Dette er avhengig av utetemperaturer da radiatoren henger ute.

Skrevet

32,5 grader på core på en 6800 ultra er nok umulig med luftkjøling. Kanskje du kunne nådd det med noe aggressiv vannkjøling, evt. peltier/vann.

For en 6800U så er det helt normalt med opp mot 50 på idle og opp i 65+ i spilling. Du er nok safe på temperatur selv om du kommer opp i 80-90, selv opm det nok går ut over klokkeevnen.

-Stigma

Skrevet

Ehm* hvem sier det er umulig å nå lave temperaturer med luftkjøling? :yes:

XFX 6800GT VF700cu @ idle | under load ligger jeg på 42-45

temp6800gt8hz.th.jpg

Skrevet (endret)

I skrivende stund ligger mitt X700Pro kort på 48 grader med standard kjøler der det står GPU.

Men der det står GPU omgivelse er det 41 grader

Endret av Lassecom1
Skrevet (endret)
Ehm* hvem sier det er umulig å nå lave temperaturer med luftkjøling?  :yes:

XFX 6800GT VF700cu @ idle | under load ligger jeg på 42-45

temp6800gt8hz.th.jpg

Tviler på at det der er faktisk temperatur. 4 grader over ambient temp med luftkjøling er vel nesten klin umulig. Var jeg deg ville jeg ikke stolt blindt på kortets temperatur-sensor, den viser i mange tilfeller feil.

Men når det er sagt, har trådstartet bare standard kjøling på kortet sitt. Med din massive kopper-kjøler er nok temperaturene lavere, men 4 grader over ambient temp stiller jeg meg som sagt meget skeptisk til, med mindre du sitter på svalbard med vinduet åpent.

Endret av Wazu
Skrevet

Ah, overså det. Det stiller jo saken i et litt annet lys, men jeg mener fremdeles at 32 grader på et golden sample er feil, med mindre han bor nord for polarsirkelen eller noe i den duren.

Skrevet

Tviler ikke på at den viser 32 grader, men sannsynligheten for at den viser feil er usannsynlig stor.

Hvis du hadde sjekket med et digitalt termometer ville den nok vist en høyere tyemperatur.

Skrevet
Ah, overså det. Det stiller jo saken i et litt annet lys, men jeg mener fremdeles at 32 grader på et golden sample er feil, med mindre han bor nord for polarsirkelen eller noe i den duren.

er det så kaldt nord for polarsirkelen da?

btw: tipper du ikke vet hvor polarsirkelen går jeg :yes:

Skrevet

er det så kaldt nord for polarsirkelen da?

btw: tipper du ikke vet hvor polarsirkelen går jeg :yes:

Hva i alle dager har det med saken å gjøre da? Så lenge jeg får fram poenget mitt (les: at han har unormalt kalde temperaturer hvor pc'en hans står), spiller det vel ingen rolle om jeg sier nord for polarsirkelen eller nord for ekvator.

Polarsirkelen går afaik litt nord for bodø. ikke at det spiller noen rolle da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...