Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke floppy


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal nå formatere pcn og har lastet ned noe som skal lagres på en diskett men når jeg trykker på filen og står at jeg på sette inn en diskett i diskettstasjonen står det noe invalid! Så jeg tenkte at jeg skulle formatere disketten først, men når jeg trykker på min datamaskin så er ikke diskettstasjonen der?

 

Noen som vet? kan ikke ha noe med master, slave !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk at du ikke har fått noen av pin-ene på utsiden av pluggen på diskettkabelen på hovedkortet.

 

Sjekk også at disketstasjonen lyser.

 

Begynner den å boote fra disketstasjonen i det hele tatt?

Hvor sitter diskettkabelen på hovedkortet? Når skal diskettstasjonen lyse?

Lenke til kommentar

Det er bare en plass på hovedkortet, der floppy-kabelen passer, så skal godt gjøres om du har satt den feil.

Har diskettstasjonen funket før?

Når du setter inn en diskett, hører du har diskettstasjonen jobber?

Lyser LED'en på diskettstasjonen konstant, uten noe inni den?

Testet om diskettstasjonen funker på en annen maskin?

Har du en annen floppy-kabel, prøv den. Kanskje kabelen er skadet.

Lenke til kommentar

Om jeg har testet diksettstasjonen på en annen pc? Nei, det har jeg ikke for jeg har ikke en pc tilgjengelig!

 

 

Men jeg har to sånn store ledningen liggende fra min gamel pc men jeg veta da faan hvilken av dem som skal brukes til diskettstasjonen!

 

Faan altså,

Lenke til kommentar

Kam jeg sende over filen til naboen og få den ut der? Er det farlig for den pcn?

 

Problemet er at den filen må åpnes og lagres, vet ikke helt hvordan jeg skal få forklart!

 

Filen heter:boot98se.exe

 

 

HVOR er strømkabelen da?

Endret av DreamT
Lenke til kommentar
Kam jeg sende over filen til naboen og få den ut der? Er det farlig for den pcn?

 

Problemet er at den filen må åpnes og lagres, vet ikke helt hvordan jeg skal få forklart!

 

Filen heter:boot98se.exe

 

 

HVOR er strømkabelen da?

Strømkabelen er den minste av de to kablene som går til diskettstasjonen, ikke den tvista som går fra HKet, men den som går fra PSUen.

 

Du kan selvfølgelig pakke ut den fila på en diskett hos naboen, men skal du bruke den i maskina di etterpå til å boote opp så kan det bli vanskelig dersom diskettstasjonen ikke fungerer.. :dontgetit:

 

Hvis du er veldig glad i den diskettstasjonen kan du jo spørre om å få testa den hos naboen, dersom den ikke fungerer der kjøper du deg en ny (som andre før meg også sier). Dersom den fungerer (hos naboen) vil jeg gjette at strømkabelen din er dårlig, og da kan du kjøpe deg en ny PSU. Eller så kan du bare bruke en bootCD, hvis det er dette som er problemet.

 

Kjør filen så står det nok hva du skal gjøre. Vil vel be deg om å sette inn en formatert diskett eller noe, og så legger han inn filene.

 

EDIT: skrivefeil.

Endret av gunnard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...