Gå til innhold

ER dette et godt kjøp?


Frituno

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Også har den 8 ms, noe som egner seg bra til spill og surfing :D

Nå må folk slutte å se seg blindt på den oppgitte responstiden.

Flere ting som bør settes foran et tall som måler på de mest tweakie måter, bare for å få resultatet så lavt som mulig..

 

En skjerm med oppgitt 8 ms responstid er nødvendigvis ikke raskere enn en skjerm med oppgitt 20 ms responstid

 

Det er da mange andre ting som bør fokuseres på.. Lysstyrke, Fargekontraster og slikt er jo viktig. Det som faktisk anbefales er å teste skjermene før du kjøper dem..

 

Den BenQ

en som er nevnt her er forsåvidt en finfin skjerm til prisen, men den forrige modellen (uten +), som stod oppgitt med 12 ms, er like rask, og den har en del bedre og varmere farger.

Tror nok jeg ville gått for den

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Ja synd at responstid har blitt "alfa og omega" for skjermer i de unviddes øyne. Akkurat som antall Mhz på prosessor var det eneste folk så på før i tiden.

 

Responstider er oppgitt på så forskjellige måter at det gir deg lite mer enn en generell indikator. Det er mye viktige faktorer på en skjerm, som kontrast, rene farger osv.

 

Ikke velg skjerm fra specs. Det er det dummeste du gjør, da disse betyr veldig lite for en monitor i praksis. Velg utifra det du finner i reviews. De gir som regel et mye mer komplett bilde av skjermens ytelse på forskjellige områder enn tall på et specs-ark.

 

-BAA

Lenke til kommentar
Ingen som leser guider lenger eller? Bortsett fra gutta som svarer bra her?

Jeg skjønner ikke helt alt bråket rundt det å anbefale denne skjermen? Det er rett og slett en helt grei skjerm til en veldig billig penge? Jeg har hatt flere LCD-skjermer selv, og denne er den klart beste av alle jeg har hatt. Er svært godt fornøyd med den. :)

 

Jeg sier ikke at den er verdens beste og superkjapp, men den gjør jobben for en som meg som bruker maskina 12 timer hver eneste dag. (Jobber med noe som gjør at jeg sitter foran maskina ca. så lenge hver dag.... :p)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...