Gå til innhold

Club3D 6800GT - No' dritt!

este1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå mitt andre Club3D 6800GT nå, og nå er det også ødelagt!

Føler at kvaliteten er noe begrenset på disse kortene... :thumbdown:

Er det noen som har eller har hatt lignende "problemer" med 6800-kort av Nvidias referansemodeller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mitt første GT-kort i 15 minutter før det tok kvelden.. Nå har jeg hatt mitt andre i litt over 5 måneder før det også igår sa "hadebra, og til lykke på reisen"

Kjedelige greier.. Må sikkert vente i langt over en måned før mpx sender meg nytt kort.. :dontgetit:

*sukk*

Skrevet (endret)

jeg har 6800le fra club3d, det suger hardt. Dårligste ytelsen jeg noen gang har vært borti. Mitt Geforce 4200 rivde bedre enn det nye nå. Synd jeg solgte det men men

Virker som Club3d folka gjør noe som gjør kortene dems dårligere. Jeg veit ikke hva men har lest mye om det samme fra andre brukere.

Endret av BanAnus
Skrevet

Kjøpte to Club3D kort (6800GT). Det ene hadde feil på 3D grafikken slik at polygoner som skulle ligge bak andre ble tegnet foran og motsatt. Fikk byttet det uten problem, og det nye jeg fikk fungerte utmerket. Begge fungerer nå.

Ytelsen har vært som den skulle på dem, kan ikke si at jeg har sett lavere ytelse enn forventet. Valgte Club3D fordi det var det billigste kortet, og er egentlig godt fornøyd. Ikke noe problem med kort som ikke fungerer med en gang så lenge man får byttet dem raskt.

mvh

jl

Skrevet
6800LE er ikke så mye bedre hvis du ikke har unlocka pipes :)

sorry glemte og nevne det den er unlocka til 12 pipes og alt av shaders... Forsatt.. sucks..

Jaha? Kor mykje fekk du i 3dmark05/03?

Skrevet
jeg har 6800le fra club3d, det suger hardt. Dårligste ytelsen jeg noen gang har vært borti. Mitt Geforce 4200 rivde bedre enn det nye nå. Synd jeg solgte det men men

Det er noe av det dummeste jeg har hørt :)

Såklart 6800le ikke er dårligere enn et GeForce 4200ti! Da må det som du sier har vært noe veldig feil, for det skal ikke stemme.. Du hadde nyeste drivere, både til chipset og skjermkort? nyeste Direct X osv..?

I følge denne guiden ligger 6800LE i middelklassen, mens 4200ti ligger i bunnklassen:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=201890

Skrevet
' date='17/07/2005 : 11:46']

Det er noe av det dummeste jeg har hørt :)

Såklart 6800le ikke er dårligere enn et GeForce 4200ti! Da må det som du sier har vært noe veldig feil, for det skal ikke stemme.. Du hadde nyeste drivere, både til chipset og skjermkort? nyeste Direct X osv..?

Ja her er det noe feil. Jeg oppgraderte fra 9600xt til club3d 6800le og opplevde det som en verden av forskjell.

Skrevet

ja mange sier det at det er en verden av forandring men jeg synes det ikke, hvis jeg skal forklare det så blir kansje ytelsen fra mitt Ge 4200 kansje en økening på 1-2%. Det virker som at altid når det kommer noe grafisk tung sliter kortet kraftig, akkuratt som den skulle "lekke" grafikk og aldri fikk ytnyttet kraften sin. Leste for lenge siden om dette problemet på en annen nettside. Husker ikke i farta men virker som en feil i kjernen på kortet. Som de første kom med.

Akkuratt hvor mye jeg fikk i 3dmark 05/03 synes jeg er feil og måle etter siden dette er en test av kortet ikke en virkelig ytelse test som kortet vil fungere i spill. men husker den lå på rundt 7000 i 3dmark 03. Kansje litt minde og. Dette med 12 pipes og full shaders oppe..

Meg som var uheldig med valg av kort. Jeg skalaldri kjøpe noe fra club3d igjen selv om dette er en feil med mitt. Har mista smaken for disse gutta (club3d altså ikke gutta hvis dere skjønner hehe :blush: )

Skrevet
Meg som var uheldig med valg av kort. Jeg skalaldri kjøpe noe fra club3d igjen selv om dette er en feil med mitt. Har mista smaken for disse gutta (club3d altså ikke gutta hvis dere skjønner hehe  :blush:  )

Du har beholdt smaken for gutta altså? :D :!:

Skrevet (endret)
,17/07/2005 : 15:36]
Meg som var uheldig med valg av kort. Jeg skalaldri kjøpe noe fra club3d igjen selv om dette er en feil med mitt. Har mista smaken for disse gutta (club3d altså ikke gutta hvis dere skjønner hehe  :blush:  )

Du har beholdt smaken for gutta altså? :D :!:

hehe faen den så jeg ikke komme :p Sånn er det, sitter på jobb og skriver for harde livet da må det gå galt. ( vi gutter er som kjent med og kun greie og gjøre en ting om gangen :p )

Men det om kortet.. Aner ikke, slapphet tenker jeg. Mulig jeg skal ta opp saken med mpx der jeg kjøpte den. Men det er en stund siden jeg fikk den..

Endret av BanAnus
Skrevet (endret)
Men det om kortet.. Aner ikke, slapphet tenker jeg. Mulig jeg skal ta opp saken med mpx der jeg kjøpte den. Men det er en stund siden jeg fikk den..

Åja? Du kjøpte også på MPX? Hmm, de virker ganske grei på garanti ivertfall. Fikk tilbake på garantien på det første Club3D 6800GT-kortet mitt derifra.

MPX er bra, synd dem ikke har så bra utvalg av AGP-kort lengre... :no:

AGP er best! :w00t:

Endret av HardRockillious

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...