Gå til innhold

Endelig : X2 4200+ vs 4400+ er testet!


Betroz

Anbefalte innlegg

Hvor mye har den extra cacha å si? Det var noe jeg lurte på. Siden 4400+ tar så j*vlig lang tid å komme til norske nettbutikker, så vurderte jeg å gå for 4200+ som er på lager de fleste steder. Glad jeg ikke gjorde det! Se her da folkens :

http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=a64x2&page=10

 

Nesten 10 fps det! Klart man merker ikke den forskjellen, men siden 4400+ ikke koster så mye mer, så kjøper man jo den!

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nesten 10 fps det! Klart man merker ikke den forskjellen, men siden 4400+ ikke koster så mye mer, så kjøper man jo den!

Og venter desto lengre på den også...., venta i 2måneder nå.

 

Forskjellen mellom 4200/4400+ er jo virkelig minimal, 10 fps på det meste i det ene spillet som var testa, og i applikasjonene var det jo ingenting.

 

..Men nå har jeg venta så lenge så jeg kan vente en måned til. :tease:

Lenke til kommentar
Hva med å vente på Pentium M for desktop? I følge den testen ligger den ikke langt bak nå. Og en pentium M, med feks. 2.3 ghrtz, blir vel så bra som noen AMD.

Joda Pentium-M er veldig lovende. Men ytelse i spill er ikke alt. En Athlon64 X2 har jo 2 kjerner og multitasker da mye bedre enn en Pentium-M. Neste år kommer også dobbelt kjerne versonen av Pentium-M, og det blir spennende! Men frem til da velger jeg AMD uten tvil.

 

Håper Komplett får inn 4400+ til Mandag :cool:

Lenke til kommentar

12 sider med analyse har nok engang bevist at AMD er og forblir best.

 

Hvis du går gjennom hele reveiwen så vennligst (alle Intel fan's) legg merke til at nå har AMD og Intel nesten lik performance i 3D rendering/video redigering/bilde behandling/multitasking. Så nå er det ingen vits lengere å kjøpe Intel (hehe er vel det for de som syns Intel er best kanskje). Eneste problemet er at de koster bra med penger dissa X2 prosserorene, men de er jo vært de pengene :D

 

Men får å quote GamePC:

Sorry Intel, you’ve been beat once again.

 

Nå skal det bli oppgradering på meg og om ikke så lenge...wohoo!

Lenke til kommentar
Men jeg venter med å bruke så mye penger fordi M2 sokkelen kommer fra 1Q 06

Kommer alltid noe nytt og bedre. Ser på profilen din at du har da svidd av 'noe' penger på hardware...

 

Hatt mitt MSI K8N NEO2 hovedkort siden November i fjor, og mitt 6800 Ultra AGP kort siden 2. August samme året. Så jeg oppgraderer faktisk ikke så ofte, men når jeg først gjør det så kjøper jeg det beste (subjektivt ment iallefall). Kjøpte meg ett DFI NF4 SLI-DR kort også, som er det beste man får nå om dagen, og som jeg skal beholde frem til sokkel M2 eller noe annet neste år. Valgte også 7800GTX av den grunn at prosessoren vil være en flaskehals og fordi ATI sin ikke kommer før i September! For alt vi vet så kan 3. Verdens Krig ha starta innen den tid :p

 

Må klare meg med min gamle traver FX-55 en uke til eller lenger til X2 4400+ kommer på lager. Krysse fingrene for at Komplett får den inn til uka.

Lenke til kommentar
Men jeg venter med å bruke så mye penger fordi M2 sokkelen kommer fra 1Q 06

Kommer alltid noe nytt og bedre. Ser på profilen din at du har da svidd av 'noe' penger på hardware...

 

Hatt mitt MSI K8N NEO2 hovedkort siden November i fjor, og mitt 6800 Ultra AGP kort siden 2. August samme året. Så jeg oppgraderer faktisk ikke så ofte, men når jeg først gjør det så kjøper jeg det beste (subjektivt ment iallefall). Kjøpte meg ett DFI NF4 SLI-DR kort også, som er det beste man får nå om dagen, og som jeg skal beholde frem til sokkel M2 eller noe annet neste år. Valgte også 7800GTX av den grunn at prosessoren vil være en flaskehals og fordi ATI sin ikke kommer før i September! For alt vi vet så kan 3. Verdens Krig ha starta innen den tid :p

 

Må klare meg med min gamle traver FX-55 en uke til eller lenger til X2 4400+ kommer på lager. Krysse fingrene for at Komplett får den inn til uka.

ehh.. du har nå en cpu til 7k og så bytter du til en 4400+ allså jeg skjønner va du vill, men er det vits???

 

Du kan selge en FX 55 til meg for billig penge :p

Skal nå kjøpe et DFI NF4 SLI-DR til mitt Lian Li PC70usb

og så en OCZ 520watt...

Samt et 2GB kit minne....

Men kunne tenkt med det ATi rs 200 hovedkort, Vil særlig ha Sapphire korte fordi det er hvit..

post-222-1121533107_thumb.jpg

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...