Digidice Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 (endret) heisann Finnest det hovedkort med pci express og agp, da jeg ikke vil gi slipp på mitt gamle skjermkort og kommer til og kjøpe pci xpress med tiden. Endret 15. juli 2005 av Digidice
Fre_ZZe Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Lurer på det samme. Vil ikke pensjonere mitt GF6800. Såvidt jeg veit er det ikke komt ut noe hk med Agp og sli endog.
Bobby1 Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Biostar NF4UL-A9 Har PCI Experss 16X og AGP 8x Hardware.no: Produkttest + Både AGP- og PCIe-støtte + Relativt rimelig + Brukbar layout + Gigabit-støtte - Dårlig ytelse - Dårlig overklokker - Noe stabilitetsproblemer med AGP-kort
Bob Ibsen Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Jeg tror ikke det finnes noe kort med PCIe og ekte AGP-buss. Denne artikkelen omtaler et fremtidig brikkesett til AMD64, som vil støtte begge deler.
Fre_ZZe Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hm... interresant at det finnes slike "kombokort" på markedet. Akkurat det der er vel rimelig uaktuellt, er ikke noe fan ab BioStar. Men om Epox,msi eller liknende kommer med slike kort er det vel aktuellt. Noen som har info om det ?
H80 Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Her er et kort med både PCI-X og AGP. Noe sier meg imidlertid at det er PCIe trådstarter mener, noe som er noe helt annet.
Bob Ibsen Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Her er et kort med både PCI-X og AGP. Noe sier meg imidlertid at det er PCIe trådstarter mener, noe som er noe helt annet. Serverstandarden PCI-X er neppe av særlig praktisk betydning for de aller fleste. Husker at DFI også lanserte et S479-kort med samme chipset, og PCI-X... Generelt: Problemet med så vidt jeg vet alle eksisterende kombo-kort, er at AGP-sloten bare fungerer som et fysisk bindeledd til den gode gamle PCI-bussen. AGPen har ikke noen dedikert buss, så de 2,1 GB/s som AGP 8X gir i overføringshastighet kan man se langt etter. Skal man ha mulighet til å utnytte begge deler til det fulle, må man ha et slikt HK som jeg linket til over.
Bobby1 Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Du kan ha AGP til PCIe-bro fra Albatron når den kommer ut til salg. Det er ikkje så mange anternativ og velge mellom.... Disse kortene kan du bruke. FX5200 Series MX4000 Series FX5700LE Series AGP6200 Series FX5700 Series FX5900XT Series 6800 Series
Bob Ibsen Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Det er igrunnen sant, men jeg ser for meg at det vil bli store monteringsproblemer om man rigger f.eks. et 6800-kort.
Digidice Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 hehe ja mener pci express. har et kort som jeg ville brukt litt videre men vist det er lsakt med di korta så er det vel ikek så mye og gjør med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå