Gå til innhold

Koble pc til xbox


Vergan

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har seriøse problemer med å få kontakt mellom pcen og xboxen. mener selv å ha prøvd det meste. Dette er det siste forsøket fulgt til punkt og prikke. evox melder fra om null link, det samme gjelder nettverkskoblingen. null kontakt. :hmm: hva skal man gjøre for å ordne opp i dette? begynner etterhvert bli ganske frustrert, da jeg er avhengig av å frigjøre plass på dataen. dessuten var muligheten for å kunne bruke boxen som multimediemaskin en av hovedgrunnene til innkjøpet. vær så snill å hjelpe meg om noen kan!!!

 

mvh

 

hans aa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

 

Jeg brukte litt tid med det jeg å

 

men jeg bruker FlashFXP det er fort gjort å laste ned gratis så trykker du på

1 sites

2 Site Manager

3 new Site

4 Site name kan du ta hva du vil jeg brukte xbox

5 xboxen sin IP det må du se på xboxen din min er (192.168.0.2)

6 user name er Xbox som vanlig

7 port må være 21

 

så trykker du da Apply......det var FlashFXP settings

 

Så må du ta pc nettværk på

 

IP min er da (192.168.0.1)

 

nettværk masske er da 255.255.255.0

 

da er alt gjort så går du på Flash FXP igjen ser du den LYNET trykk der å trykk på xbox eller det navne du kalte det

ok?

Lenke til kommentar

takk for svar, men jeg får det fortsatt ikke til. har imidlertid funnet ut at jeg ikke har noen crossoverkabel. skal hente inn en ved lønning rundt fredag. det hevdes at man likevel kan klare seg uten om man har en router. nå har jeg en switch, blir det det samme? har prøvd uten å lykkes der også. da jeg først fikk nettet var det noe problemer med nextgentelrouterinnstillingene mine som nextgentel ordnet for meg, mens jeg hadde dem på telefonen. når jeg starter dc++ kommer feilmeldingen: "failed to create port mappings. please set up your NAT yourself." har det kanskje noe med saken å gjøre? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Dersom du kobler direkte fra pc til xbox så MÅ det være en krysset kabel. Dersom du kobler gjennom en switch, hub eller ruter MÅ du bruke ukrysset kabel. Så enkelt er det :) . Jeg ville prøvd å koble med krysset kabel direkte mellom pc og xbox, slik at du kan utelukke at ruteren er problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser at du fikk det til, dette er jo bare bortkastet men skriver forde, enkelt forklart.

 

Store problemet er nettverk via Xbox og PC.

Hovedgrunn, folk blander vanlig kabel og krysset/ blander switch og dhcp router/statisk ip som du må sette opp manuelt, har du dhcp router trenger du kun å sette på dhcp.

 

Samt at de blander tallene i ip adressa og subnet mask, default gateway, dns server.

 

Sånn kan det se ut

f.eks

__________________________________

PC:

IP: 10.0.0.2

Subnetmask: 255.255.255.0

Def gateway: 10.0.0.1

 

Xbox:

IP: 10.0.0.3

Subnetmask: 255.255.255.0

Def gateway: 10.0.0.1

___________________________________

Sånn skal det ikke se ut:

 

PC:

IP: 10.0.1.2

Subnetmask: 255.255.255.0

Def gateway: 10.0.1.2

 

Xbox:

IP: 10.0.2.3

Subnetmask: 255.255.255.0

Def gateway: 10.0.2.1

___________________________________

Selv har jeg DHCP router, men har satt opp alt med statisk ip.

f.eks

PC:

IP: 192.168.2.101

Subnetmask: 255.255.255.0

Def gateway: 192.168.2.1

DNS Server: 192.168.2.1

 

Xbox:

IP: 192.168.2.102

Subnetmask: 255.255.255.0

Def gateway: 192.168.2.1

DNS Server: 192.168.2.1

___________________________________

Dette er noe alle bør lære seg, og slutte å klage på at det ikke funker, det er en grunn til at det ikke funker. Har en kamerat som støtt og stadig, klager på at det ikke fungerer, og at han ikke får det til. Huff, husk google er din venn, bruk den, søk.....

Endret av sxxxe83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...