Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får blåskjerm idet jeg legger inn windows! LØST


Anbefalte innlegg

Heisann!!

Kjøpte ny pc for et og et halvt år siden, og siden da har det vært veldig mange problemer. Alt fra at pcen blir overopphetet, til ram, og nå dette.

Jeg har følgende specs:

Amd Athlon 3200+

Asus A7V600

TwinMos PC 3200 512 DDR-DIMM

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128

Maxtor Diamondmax Plus 9 120 gig S-ATA

Western Digital Caviar 200 gig S-ATA

 

Det startet antakeligvis med at jeg ryddet opp i registeret med programmet registry mechanic uten åta kopi. En stundt etter dette så kunne jeg ikke slå av windows på vanlig måte hvis jeg hadde hatt pcen på over en lengre periode. Dermed måtte jeg slå av ved bruk av power knappen.

Jeg tenkte ikke mer over det men her om dagen da jeg skulle skru på pcen kom det en svart skjerm hvor det stod at windows kan ikke laste på grunn av at den ikke finner filen windows/system32/config/config

Du kan reparere dette ved å sette inn windows xp og trykke "r" i åpningskjermbildet.

Jeg prøvde å reparere det, men når jeg kom til stykket hvor jeg skulle gi kommando om hvilken disk jeg skulle reparere kunne jeg bare skrive en bokstav, og dermed kom jeg ikke lenger.

 

Derfor tenkte jeg at jeg kunne formatere c-disken i og med at det ikke var så veldig viktig det som var der. Jeg kom et stykke inn i installasjonen, la inn s-ata driverne og greier men da jeg tryket at jeg var enig i lisensavtalen til windows kom det blåskjerm med hovedteksten registry_error.

 

Hvis det er første gang du ser denne feilmeldingen restarter du maskina................

Hvis det fortsetter deaktiverer du nylig installert maskinvare, men jeg har ikke satt inn noen nye komponenter.

 

Noen som kan hjelpe meg? Hadde vært fint

 

Hvis dere trenger flere opplysninger er det bare til å spørre.

Endret av robinskoppum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neppe CMOS problemer.

 

Sett in xp-disken og IKKE trykk r for recovery console. Gå videre til installering av windows, og fortsett til du kommer til valget for å formatere harddisken. Gjør dette. Ikke bruk hurtigversjonen. Da finns det ikke lengre noe registry og søke i. Dersom du har flere harddisker, kobler du fra de andre mens du installerer windows på denne ene.

 

Neste gang du skal rote med registeret, er det lurt å ta en backup først. I det minste kan du sette et 'recoverypoint' med backup-toolet til windows.

Lenke til kommentar

Det kan det være.

Det var ikke jeg som satt sammen pcen siden jeg ikke har så mye peiling, men etter at jeg fikk problemer har jeg vært inne å kikket litt, og funnet ut at min ram ikke er på listen til hovedkortet når det gjelder pc 3200 DDR 400 ram.

Så det er vel det?

Får investere i 2 nye rambrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...