kns Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Har en Topcom Skyracer WBR 254G trådløs ruter, og ønsker å begrense tilgangen til nettverket mitt. I konfigurasjonen for ruteren velger jeg Only allow computers with MAC address listed below to access the network. Når jeg så skal legge til ruterens MACadresse i lista over tillatte tilkoblinger, henger nettleseren seg etter at jeg har tastet inn adressen og trykket "apply". Jeg mister tilkoblingen og må reset'e ruteren og konfigurere den på ny for å komme på nett igjen. I konfigurasjonen til ruteren ser jeg under "status" at det listes opp 3 MACadresser, til LAN, WIRELESS og WAN. Det er vel WAN-adressen jeg skal legge til i listen over tillatte MACadresser? Noen som kan hjelpe meg det dette? Jeg er rimelig newbie innen nettverk, så bær med meg..
agvg Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 I konfigurasjonen til ruteren ser jeg under "status" at det listes opp 3 MACadresser, til LAN, WIRELESS og WAN. Det er vel WAN-adressen jeg skal legge til i listen over tillatte MACadresser Nei, du må legge inn MAC-sdressen til de respektive trådløse nettkortene som du ønsker skal ha tilgang til nettet, de du lister opp er routerens egne MAC-adresser og skal ikke skrives inn noe sted.
kns Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Ahh. Det hørtes jo egentlig litt mer logisk ut, ja.. *tester*
Marti Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 (endret) For å finne MAC adressene til de forskjellige kortene, skriver du i cmd; ipconfig /all på hver pc. Edit: Den blir da stående som Physical Adress. Endret 15. juli 2005 av Marti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå