31137 Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Har en disk hvor det installert WIN98.(disk C:) Etter å ha installert win98, bootet jeg XP Pro cd og la inn XP på en egen disk(disk D:) XP starter opp og fungerer greit. Men dersom jeg tar ut C: og setter D: som master(uten slave), så får jeg feilmelding om å sette inn systemdisk. Hvordan kan jeg få fjernet C: uten at det går utover XP? !!C: skal fjernes på permanent basis
Tordenflesk Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Sett XP-disken som master, og boot XP-CD'n. Og Kjør en repair på XP-Installen.
31137 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Sett XP-disken som master, og boot XP-CD'n. Og Kjør en repair på XP-Installen. Hehe.. Skal prøve det. Fint at det er flere enn meg som er i feriemodus . Kjekt å få svar midt på natten.
31137 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Satte nå D: som master med C: som slave. Får fortsatt feilmelding og at den ikke finner systemdisk. Så jeg trykker en tast og får "tilbud" og å boote fra CD-ROM. Trykker meg videre for å gjøre dette, og den jobber litt(diverse ting, som f.eks. drivere til S-ATA, ASR osv). Deretter kommer jeg til en meny hvor jeg formatere harddisken.. Dersom jeg går videre uten å røre harddisken, så kommer til en meny hvor jeg kan velge å installere XP. Men jeg får ikke noe alternativ om å reparere(fikk det før jeg hadde installert ferdig). Gjør jeg noe feil eller? zjulik: Aner ikke. Jeg vet ikke hva som mangler. Men kan det være noe så enkelt som å kopiere disse filene fra WIN98 installasjonen til D: disken? Når du nevner det, så ligger det ingen filer direkte på C:. Alle ligger i undermapper. Boot.ini skal vel ligger i root(heter det ikke det) skal den ikke?
Tordenflesk Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hvis den finner XP-innstalasjonen, så skal det bare være å trykk R.
JohndoeMAKT Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Et godt tips er å alltid bare ha en disk tilkoblet når du installerer Windows, da slipper du alle slike problemer som kan dukke opp.
31137 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Et godt tips er å alltid bare ha en disk tilkoblet når du installerer Windows, da slipper du alle slike problemer som kan dukke opp. Den finner XP installasjon, men R er ikke noe alternativ Skal prøve litt videre, evt gjør alt om igjen
31137 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Går det ann å boot XP-cd'en fra DOS? FÅr ikke til å kjøre setup.exe filen ihvertfall.. Var derfor jeg hadde 2 disker i utgangspunktet. Installerte win98 på den ene, for å kunne kjøre XP cd'en derfra.
pmarius Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 (endret) Det enkleste, og det som gir det beste resultatet, er vel å bare fjerne den disken du ikke skal ha fra maskinen, slik at den du skal beholde står igjen. Så booter du maskinen fra XPCDen, formaterer disken, og installerer en Clean Install av XP. Da får du en maskin som fungerer grit, og du behøver ikke rydde opp etter det gamle 98' systemet. Endret 15. juli 2005 av pmarius
31137 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Det enkleste, og det som gir det beste resultatet, er vel å bare fjerne den disken du ikke skal ha fra maskinen, slik at den du skal beholde står igjen. Så booter du maskinen fra XPCDen, formaterer disken, og installerer en Clean Install av XP. Da får du en maskin som fungerer grit, og du behøver ikke rydde opp etter det gamle 98' systemet. Har gjort dette i dag, og det fungerer helt fint foreløpig!! Sitter å formaterer/partisjonerer enn 120GB HD nå så jeg får lagt inn litt programmer og slikt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå