Gå til innhold

Operation Flashpoint krasjer


rakeme

Anbefalte innlegg

Jeg har Operation Flashpoint installert på maskinen min, men det går ikke lenge etter jeg begynner å spille før det kræsjer, det kræsjer faktisk hver gang jeg spiller. Maskina låser seg og det går ikke å slå den av med av/på knappen. Det ahr også skjedd at den bare kutter og går tilbake til Windows.

 

Jeg kjører Windows Mill. Upgrade og har ellers bygd maskina selv. Har et MSI DDR hovedkort med Raid og

USB 2.0, AMD XP1700 (lurer på om den går for varm, ligger på ca 45 grader når jeg har spillt, mens ellers ligger den på ca. 38 grader celsius), 2X 256 Apacer DDR minne, IBM 60GXP 61GB harddisk og et Card Expert TNT2 Vanta grafikkort med 16MB SD-RAM. Noen som hare samme problemet og som kan hjelpe meg?

 

[ Denne Melding var redigert av: rvbakken på 2001-11-26 11:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, flere gode forslag? Men jeg synest at TNT Vanta kortet er mer enn bra nok, i alle fall for en liten stund til.

[ Denne Melding var redigert av: rvbakken på 2001-11-26 12:15 ]

[ Denne Melding var redigert av: rvbakken på 2001-11-26 12:17 ]

Endret av mjuu
Lenke til kommentar

Ikke ta dette personlig, men skjermkortet ditt er elendig. Jeg ville ikke hatt det i maskinen om jeg hadde fått penger for det. Plukk opp et Gainward GeForce2TI 500/XP for 1850 på komplett, så blir ytelsen mangedoblet. Hvis du har råd, gå for GeForce3. CPUen er ikke for varm, den bør klare den temperaturen. Hvis det fortsetter å henge seg kan du prøve å formattere.

Lenke til kommentar

Får vel kanskje prøve det, men kameratene mine spiller samme spillet cracket,men de har ikke samme problemet. Personlig håper jeg at det er ME som klikker, men det er sikkert pc'en. Da sliter jeg i så fall...

 

[ Denne Melding var redigert av: rvbakken på 2001-11-26 13:04 ]

Lenke til kommentar

Muligens en IRQ-konflikt. Hva slags kort du har i maskina, og i hvilke spor disse sitter har endel å si. Vær OBS på at hovedkort med RAID er litt mer sensitive når det gjelder IRQ, og det er en fordel om RAID-controlleren har en IRQ for seg selv (ergo at den ikke deler med et annet kort).

 

Ellers er det bare det å si at Windows ME er et utrolig drittOS, sannsynligvis det verste operativsystemet som noensinne er laget, uansett maskin og produsent. Få tak i noe annet, hvis du absolutt må ha Windows er vel XP det eneste som fungerer sånn noenlunde...

Lenke til kommentar

Såklart VET vi ikke hva som er galt!!! Hvordan kan vi vite det, utifra at du sier at ofp klikker? dust..

Prøv noe av dette:

 

Gå inn i bios -> advanced chipset timings, og under memory timings så velger du "SPD". det setter rammen til default settings.

 

Prøv en annen via 4in1, nyeste er 4.35.

 

Prøv en annen detonator, de nyeste er 21.83WHQL, 22.50, 22.80 og 23.10...

 

Slutt å bruke windows ME..

 

 

mvh Espen Thøring

Lenke til kommentar

Gutten har 340W PSU. Har jo samme hovedkortet som deg, "rvbakken", driver å stiller litt for å få det skikkelig stabilt. Samme rammen som deg har jeg også, og hos meg ser den ikke ut til å gå stabilt med high performance defaults i win98se. Win2k går derimot stabilt med ram stilt til max... Jeg har forøvrig en PSU som jeg mistenker å fucke opp litt for meg da... 300W silent systems. Har sett at spenningen på cpu kan dale ned i litt vel lite iblant (har sittet å glant på mbm..). Forresten, er det noen som opplever det samme som meg; Sisoft sandra cpu og memory benchmarks gir meg ca. 20-30% lavere scores i win2k enn i win98. 3Dmark2001-scoren er det derimot liten eller ingen forskjell på...?

 

mvh Espen Thøring

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...