Gå til innhold

Hvordan oppdatere BIOS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vist du ikke har noe problemer med hovedkortet, pcen din i det hele tatt. Så er det vel ingen vits å oppdatere bios. Har du problemer, fikser som trengs, så gjør du det.

 

Hvordan du kan gjøre det spørs vel litt på hvordan type hovedkort du har. De fleste har ett program som følger med driver cden til hovedkortet. Der du kan oppdatere fra windows.

 

Men den lureste måten er å laste inn updaten på en disket og boote om.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Kan Bios oppdateres via windows? :hmm:

Ja/Nei, det programmet gjør er at det laster opp bios'en til en temp-location, for så og loade det under neste restart. ( er ganske greit.. slipper rotet med diskett. )

 

Hei, jeg sliter med samme problem. Skal sette inn en ny CPU Snart, og har fått høre at jeg må oppdatere BIOS. Jeg har et Asrock HK, Model: ALiveNF6P-VSTA, Chipset: NVIDIA® GeForce 6150SE / nForce 430.

Kunne noen bare være så snill å sette opp hva man skal gjøre i rekkefølge for å oppdatere BIOS? og at det fungerer måten det blir satt opp så klart. :)

Lenke til kommentar
Steg for steg guide: http://www.asrock.com/mb/download.asp?Mode...-VSTA&s=AM2

 

Se under "How to" på Windows versjonen så får du opp ett vindu med pene bilder og all ting.

 

Ahhh, endelig fikk jeg svar på dette:D

Så det vil altså i praksis si, at jeg kan gjøre dette via Windows uten å legge noen filer på en CD? :D

Bare laste ned, installere, restarte Pc, trykke på "Load Default Settings" i BIOS, og så senere trykke Exit "Saving Changes"? :) INGEN CD??:D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...