Gå til innhold

raske cpu temp endringer tegn på dårlig kontakt?


Anbefalte innlegg

Hei

 

grunnet at jeg ikke hadde plass til monteringen som fulgte med til

denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310202&cks=PRL

I333766.jpg

 

limte jeg den bare lett fast med acetek termisk lim på prosessoren.

 

ser ut til å holde den på plass, men i motsetning til min tidligere vannkjøling varierer temperaturen på cpu med mange grader når det blir litt aktivitet på maskinen.

 

idle ligger den rett over systemtempen (46-47), men med litt aktivitet hopper den opp i både 50 og 55 grader, mens chipsett ligger fortsatt på rundt 45 grader.

 

På min gamle vannkjøling gikk det lengre tid på å få prosessoren varm og opp i høyere temperaturer.

 

Limte kjøleblokken fast med en liten klatt lim i hvert hjørne og en på midten og pressa ned så godt det var mulig, men kan grunnen til temperaturendringene være dårlig kontakt?

 

evt ved behov gode tips til å få denne kjøleblokken av prosessoren mottas med takk :blush:

(som ikke innebærer hammer motorsag og slegge)

Prosessor, chipsett og skjermkort kjøles ned med en Black ice pro radiator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det termiske limet fungerer som kjølepasta. Det som skjer når du gjør det slik du gjorde er at det ikke blir kontakt over hele flaten. Du bør være _meget_ forsiktig med en vannblokk limt fast i kjernen, siden om du bøyer litt på den sprekker kjernen, fordi den ikke er beregnet på å holde kjølingen fast. Du kan ikke regne med at du kan få av kjøleblokken igjen uten å ødelegge CPUen.

 

Edit: Du brukte ikke termisk lim nei.. det forklarer saken. Derimot kan det hende at du kan få av blokken da dersom limet ikke er så ekstremt hardt. I slike tilfeller bør du bruke termisk lim.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...