Gå til innhold

3G, to do or not to do?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har mektig lyst på en ny mobiltelefon, og siden jeg følger med i tiden og forventer effektivitet så har jeg lyst på 3G.

 

Er det noen 3G mobiler på markedet i dag som er gode kjøp? Ser f.eks at Nokia har kommet med 6680, men i testen på denne siden klages det på lite minne og ingen radio.

Er det andre gode alternativer?

 

Nokia N90 ser jo veldig lekker ut, og den er vel like rundt hjørnet?

 

Til slutt: bør jeg i det hele tatt kjøpe 3G, eller kan det lønne seg å vente et år eller to?

 

All respons er velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Om du har litt tolmodighet og ikke er i stor nød når det gjelder ny telefon, så anbefaler jeg å vente til utpå nyåret med å kjøpe 3G-telefon. Da er det nemlig mange fler å velge mellom. Det kommer jo 3G-mobiler fra alle kanter nå, men de fleste blir ikke lansert før årskiftet.

I sverige har de hatt 3G-telefoner i mange år nå, og der får du heftige telefoner til 1500kr. Det skjer kanskje også i Norge om Operatøren 3 slår seg ned?

Lenke til kommentar

:thumbup: Jeg kan Anbefale Sony Ericsson Z800i :love: Den er Lekker, jeg har den selv og er STOR fornøyd, har også testet mange andre 3g-mobiler.

 

Den har nå nettopp kommet på markedet, og er en 3G-mobil, og den utemerker seg også godt som vanlig Gsm-bruk :thumbup:

 

Noen av spesifikasjonene er:

 

- 3G ( UMTS)

- Skjermen: 176 x 220 pixels, 262.000 farver

- 1,3 megapiksel kamera.

- Usb, Infrarød & Bluetooth

- Sony Mega Bass.

- Mediaplayer: MP3, MIDI og MPEG4.

- Plass for minnekort ( Memory stick DUO)

 

Mere info om Z800 finner du her:http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&lc=no&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10235&zone=pp&lm=pp1&pid=10235

 

Prisen på den er litt i dyreste laget i butikkene, men prisen synker sikkert etter hvert, her ser du priser: http://no.kelkoo.com/b/a/sbs/100020213/14160003.html

 

Synes du denne virket litt interesant? :hmm:

post-218-1121172148_thumb.jpg

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

Angående V800i (z800i)

Her er noen grunner til å la være:

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1306421

http://amobil.no/art.php?artikkelid=13842

 

Angående 3G:

Jeg venter en stund enda. Videosamtaler blir nok alt for dyrt i den første perioden, men har du bruk for høyere hastigheter og videotelefoni er det ikke noe annet valg. Da bør du kanskje se nærmere på Sony Ericsson K600 her:

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_k600-1043.php

Lenke til kommentar

Jeg syns Nokia 6680 er dritbra! :D

 

Kjøpte 256mb minne for 250kr og har god plass. Bruker både den både til å se film og til å høre på Mp3. Batteritiden er god (hvertfall i forhold til det jeg er vant til). Skjermen er bra, masse flotte verktøy og snarveier.

 

At den har radio bryr jeg meg null om.. Hadde radio på min forrige telefon, og den radioen der brukte jeg jo ofte.. :p

 

3G funker også bra på 6680. God lyd, ingen hakking osv. Den hakker seff når det er dårlig dekning da.

Lenke til kommentar
:thumbup: Jeg kan Anbefale Sony Ericsson Z800i :love:  Den er Lekker, jeg har den selv og er STOR fornøyd, har også testet mange andre 3g-mobiler.

 

Den har nå nettopp kommet på markedet, og er en 3G-mobil, og den utemerker seg også godt som vanlig Gsm-bruk :thumbup:

 

Hmmm.... akkuratt lest dagens test på Amobil! den blir jo knust spessifikasjons og ytelsemessig av nokia 6630(gammel telefon!) og 6680..

 

Sitat fra testen " Det store minuset med Z800 på den trådløse fronten er mangelen på EDGE. Når både Telenor og NetCom har uttalt at de vil prioritere EDGE fremfor 3G i utkantstrøk, blir EDGE en vel så viktig funksjon som 3G.

Telefonen har imidlertid en stor skavank med sin manglende EDGE-støtte. For mange vil nok Nokias 6630 være et bedre alternativ, ettersom den kan backe opp manglende 3G-dekning med sin fullblods støtte for EDGE."

Venter du på N70 så får du også radio på kjøpet

Endret av boxer
Lenke til kommentar
e da noken så veit sån sirka ka K600i komme t å kosta?

Nei, det er ikke gjort kjent enda. Sannsynligvis mellom 2 og 3 tusen kroner.

 

Nokia N70 er et fint alternativ. Den er ikke så stor, den er rask, den har symbian, bra kamera, 3g, osv. osv.. Listen er lang. Den er så og si en 6680 som er forbedret i størrelse og kamera.

 

Nokia 6280 er også et alternativ. Den er omtrent lik i størrelsen, men i slide-format og har bedre skjerm. Denne har ikke Symbian, men et helt nytt Series 40-grensesnitt fra Nokia.

 

Begge disse kommer i tredje kvartal.

 

Ellers har vi Samsung Z500, Samsung Z700, SonyEricsson K600i som også er gode alternativ, men ikke like gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...