Gå til innhold

Gjorde en ekstremt dårlig test i 3Dmark05


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, gjorde jeg en SKIKKELIG dårlig test i 3dmark.

 

System: XP

CPU: P4 2,4GHz

Grafikkort: Radeon Powercolour x800pr 256mb

RAM: 768mb DDR333

Lagring på C: : 8gb ledig av 30gb, har i tillegg en D: på 180gig.

 

Testen endte opp på ynkle 3987 poeng!

Så klokket jeg grafikkortet til 500/500mhz, da kom jeg opp til 4254, som er et lite hopp. Men fortsatt ynkelig.

 

Holder CPUen meg tilbake så mye? Eller drar rammen like mye ned? Eller må jeg enkelt og greit kjøre en formatering på XP?

Har planer om å skifte hovedkort, kjøpe 1gig med DDR400 og klokke CPUen en del.

 

Hva mener dere om resultatet?

Kjipt med en så dårlig test på dette grafikkortet.

 

På dette hovedkortet kan jeg bare klokke prosessoren opp til 2.53, tror dere det vil sikre litt til?

 

Takker for alle tilbakemeldinger.

Endret av Oblivious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke satt meg inn i den avanserte versjonen av hva Data innebærer enda. Men tenkte jeg skulle begynne med det nå. Vært kjekt idag ialtfall ;)

 

GPU = graphic prossessor eller noe i den duren, vil ikke dette legge mer stress på Grafikkortet? Kan være jeg tar feil da. (sannsynligvis)

Endret av Oblivious
Lenke til kommentar
Har ikke satt meg inn i den avanserte versjonen av hva Data innebærer enda. Men tenkte jeg skulle begynne med det nå. Vært kjekt idag ialtfall ;)

 

GPU = graphic prossessor eller noe i den duren, vil ikke dette legge mer stress på Grafikkortet? Kan være jeg tar feil da. (sannsynligvis)

Beklager!

Med GPU mener jeg chipsettet til grafikk-kortet. Færre tastetrykk.

CPU, GPU, enklere ikke sant?

Lenke til kommentar

GPU er vel ikke akkurat chipsettet til skjermkortet.

 

CPU = Central Processing Unit, dvs hoved "hjernen" til PCen.

GPU = Graphic Processing Unit, dvs grafikkprosessor, dvs en "hjerne" som tar seg av de grafiske oppgavene i systemet.

 

Chipset er en samling brikker, oftest i hovedkortsammenheng, som tar seg av kommunikasjonen mellom de forskjellige enhetene i systemet, som f.eks. prosessor, minne, harddisker, etc.

 

Enkelt beskrevet.

Lenke til kommentar
GPU er vel ikke akkurat chipsettet til skjermkortet.

 

CPU = Central Processing Unit, dvs hoved "hjernen" til PCen.

GPU = Graphic Processing Unit, dvs grafikkprosessor, dvs en "hjerne" som tar seg av de grafiske oppgavene i systemet.

 

Chipset er en samling brikker, oftest i hovedkortsammenheng, som tar seg av kommunikasjonen mellom de forskjellige enhetene i systemet, som f.eks. prosessor, minne, harddisker, etc.

 

Enkelt beskrevet.

Vet dette!

Beklager min noe lite spesifikke forklaring, selvsagt har du helt rett med hensyn til GPU.

CPU bare henviste jeg til for å forenkle det.

SELVSAGT vet jeg at CPU er Prosessoren (AMD, Intel, etc).

SELVSAGT vet jeg at GPU'en er PROSESSOREN til grafikkkortet.

Men leser du det hele " spare tastetrykk",,,,,,,,,,!

Med tastetrykk mener jeg antall tilslag på tastaturets BOKSTAVER.

Lenke til kommentar

Da var jeg litt smartere :)

Uansett så skal jeg kjøpe nytt hovedkort og bedre og mer ram snart.

 

Uansett så har jeg studert mye på dette og har klart å tenne en ny gnist. Det vil si en annen dyr hobby :blush:

 

Litt stolt nå jeg, klokket for første gang i dag.

Som utgangspunkt hadde jeg 3987p i Mark.

Så klokket jeg x800 til 500/500mhz, da fikk jeg 4254 i score.

Deretter klokket jeg CPUen til 2.52, maks er 2.53 på mitt hovedkort for tiden. Da ble det 4396 i Mark.

 

Så idag tjente jeg hele 409, går rett vei dette? :D

 

Tror kanskje dette vil tjene meg i fremtiden. Når jeg får nytt HK nå, så hadde jeg planer om ny CPU. Kan kanskje heller invistere i litt kjøling og presse denne opptil 3ghz? Det blir penger spart.

Endret av Oblivious
Lenke til kommentar

Jabe: Sorry, når jeg leser igjennom på nytt så, innser jeg jo selvsagt at du visste dette. Jeg var bare i "lære newbie"-modus av en eller annen grunn. Beklager, min feil.

 

Oblivious: En til som er bitt av basillen, eh? ;-) Forsiktig, dette kan bli dyrt! Gratulerer forøvrig med din første klokking, og håper du får mange gode scores heretter! 409 poeng ekstra er ikke ille det, sånn til å begynne med!

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Sorry, når jeg leser igjennom på nytt så, innser jeg jo selvsagt at du visste dette. Jeg var bare i "lære newbie"-modus av en eller annen grunn. Beklager, min feil.

Nei, for all del.

Min skyld at jeg ikke var presis nok.

Skal ikke gjenta seg.

Lenke til kommentar
Oblivious: En til som er bitt av basillen, eh? ;-) Forsiktig, dette kan bli dyrt! Gratulerer forøvrig med din første klokking, og håper du får mange gode scores heretter! 409 poeng ekstra er ikke ille det, sånn til å begynne med!

Ja, huff... Nettopp invistert i kamerautstyr for 20 000 :blush:

Men dette virker kjekt, og enda kjekkere når jeg finner ut at JEG kan gjøre godt bedre for samme pris så godt ;)

Lenke til kommentar

Hehe, samme pris så godt som, den må du lenger ut på landet med. Når du blir bitt av basillen kommer du til å bruke flere tusen på kjøling, som du i utgangspunktet kunne brukt til å kjøpe bedre hardware for. Stort sett er klokking ett taps prosjekt i det du trenger ny kjøling osv, for å bare nå "litt" høyere. Hvor mange oc freaker har vel ikke sagt det, trenger bare en ny raddis nå, så går jeg opp 100 3dmark scores :)

Lenke til kommentar
Hehe, samme pris så godt som, den må du lenger ut på landet med. Når du blir bitt av basillen kommer du til å bruke flere tusen på kjøling, som du i utgangspunktet kunne brukt til å kjøpe bedre hardware for. Stort sett er klokking ett taps prosjekt i det du trenger ny kjøling osv, for å bare nå "litt" høyere. Hvor mange oc freaker har vel ikke sagt det, trenger bare en ny raddis nå, så går jeg opp 100 3dmark scores :)

Du har vell et poeng der.

Men skal prøve å styre meg.

 

Å skru grafikk kortet opp til 500mhz var ialtfall ikke noe bommert!

Plasser jeg lå på 30 lame fps i HL2 lå jeg på MINST 60 nå, gjerne over 100. Andre plasser lå jeg på godt over 200.

Visste ikke det utgjorde så stor forskjell..

 

Men skal ha en ganske crappy computer når jeg klarer 30fps.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mulig jeg har vært heldig med mitt X800Pro, men jeg får jo ca. 1000pts mer.

Riktignok med en [email protected]/i875, men 3DMark05 skal/skulle jo i hovedsak teste GPU. Det er ting som tyder på at 3DMark05 nyttigjør seg multithreading.. Jeg har ingen annen god forklaring på at mitt X800Pro i mitt P4E-system "grisebanker" 6800GT i ett klokket S939-system..

I 3Dmark03 er 6800GT (i mitt/mine system) klart bedre enn X800Pro-kortet mitt (nesten 1000pts). Dette kan også ha sammenheng med at 3DMark05 "krever" 256MB på skjermkortet for å yte som det skal (jeg har ett Asus 6800 "GT" m/128MB)...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...