Gå til innhold

Våt pc.. Trenger hjelp til tørking..


Anbefalte innlegg

Hallå..

 

 

Hadde en "liten" ulykke i går, slangen som er på utgangsnippelen på pumpen min løsnet. ( merket med rødt på bildet)

Og det sprutet vann inn i HELE! pcen(merket med blått på bildet), fløt vann oppå harddisk, skjermkort o.l

Tok ikke mer enn 1 sekund fra det begynte å sprute til pcen var av da.

 

Noen tips til hvordan jeg burde tørke pcen ? Har nå lagt alle delene utover i rommet, og lukket alle vinuene :p Funker det bedre hvis det er varmt ?

 

Tror dere idetheletatt det er en sjangse for at den overlever ? :cry::cry:

BTW: Har studert skjermkortet og hovedkortet, ingen "brente" steder..

DSC02634_2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uf da!

Men holder med Chevelle, varmt og luftig funker fint, ikke ekstrem varme da selvsagt. Ute i solen, eller forsiktig med hårføner kan speede opp prosessen.

 

Det aller viktigste er at du ikke skrur på eller kobler til strømmen før det er 100% tørt, det må du være HELT sikker på. Det meste datautstyr tåler i og for seg litt vann, men ikke med strøm på. Er litt usikker på HD, de er nok kanskje det som tåler det dårligst, selv etter at det har tørket opp.

 

Som en kurositet kan jeg nevne at jeg nå sitter ved en Dell 17" LCD skjerm, som jeg fant i en container i fult regnvær i vinter (Produsert Feb 04, sykt hva folk hiver..) Når jeg tok den med helte jeg bokstavelig talt vann ut av den, masse vann. Når jeg var ferdig, la jeg den til tørk over en ovn på svak varme, og lot den tørke noen døgn.

Den har virket helt perfekt siden, ser helt ny ut faktisk...

 

Lykke til med tørkingen, hvis du rakk og skru av i tide, er sjangsen stor for at dette går bra :) .

Lenke til kommentar

Hadde en pc som lå åpen ute i en uke med regn...

Tok meg tid til å tørke den i en time, og det funket...

Det var nok mest flaks, men jeg vet at de kan overleve litt vann..

 

Harddisken er det jeg også er mest bekymret for :(

200GB med data rett i dass :/

 

Delene ligger nå på rommet mitt, under "tak vinduet" hvor det er sol heletiden, med en bordvifte som blåser på de... Også er alle viduene lukket *varmt*

*håpe på at det går bra*

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar
meastp Skrevet 13/07/2005 : 22:57

he he... 

Ja, prøver i det lengste og la vær og poste slikt, men fristelsen ble for stor.. :p

 

Men fra spøk til allvor, hvordan går det m3tro89, vi vil gjerne høre resultatet når du anser tørkingen for ferdig, og skrur på igjen :thumbup:

Lenke til kommentar

Hittil har jeg kun turt å prøve harddisken..

Den funker fint :w00t: (hittil)

Regner med å koble opp resten i morgen..

 

Exerqtor: Nippelen var den som er på pumpen, denne har ikke "spor" og slangen sitter litt for dårlig, skal selv bruke silikon e.l når jeg monterer det opp igjen ;)

Lenke til kommentar
Du kunne kanskje sikre slangene med strips m3tro89, det har i alle fall fungert fint her på noen litt "tvilsomme" nipler/tilkoblinger.

Det var faktisk en strips på den koblingen..

Men den var kanskje ikke strammet nok :p

 

Begynner å montere opp maskinen nå.

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar
Flott å høre. Du er en erfaring rikere, å ingen har vondt av det  :)

Vel, jeg gikk en hel dag å deppet (trodde pcen var ødelagt)

Gjør fortsatt litt vondt :!:

 

Men, er faktisk litt stolt over refleksene mine :cool:

Rykket ut strøm, så ATX kablen, dro ut kabelen til pumpen, så BIOS batteriet..

Gikk unna i en skikkelig fart :p

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...