Gå til innhold

Angående nedlastning av DivX og bli straffet for det.


Anbefalte innlegg

Å bevege seg i grenseland om hvorvidt noe er "lovlig" eller ei kan være et spørsmål om tolkning av loven. Det kan være ganske kjipt å "tro" at det er greit, hvis politiet mener noe annet.

 

F.eks hvis politiet vil sjekke innholdet på pc'en din, og du protesterer vilt og hemningsløst er jeg ganske sikker på at de tar den med seg for nærmere undersøkelse. Selv om innholdet er greit, er du uten pc i en periode.

 

En annen ting er hvis innholdet ikke er greit, eller at det er tvil om det, og politiet velger å prøve saken for retten. Da blir du uten pc ganske lenge. For ikke å snakke om konsekvensene hvis du taper en eventuell rettsak ...

 

Minner meg litt på en historie fra noen år tilbake da jeg arbeidet i Sverige (litt off-topic, men skitt au).

 

Vi var flere nordmenn som arbeidet der, og "innvandrere" som vi var rottet vi oss selvsagt sammen. Noen av oss reiste hjem til Norge en gang iblant, og et par yngre gutter hadde en tendens til alltid å bli stoppet i tollen. Tror det hang litt sammen med bilen de kjørte rundt i(les:vraket).

 

Disse gutta fant så ut at de skulle tøyse litt med tollen (modig gjort egentlig) og pakket en kilo potetmel ned i en plastpose under all bagasjen bak i bilen.

 

Turen inn i Norge gikk greit - uten å bli stoppet - og de glemte posen. Så på vei tilbake til Sverige igjen ble de selvfølgelig stoppet. Og posen ble selvsagt funnet - og ******* brøt løs.

 

De tilbragte nesten en hel uke i varetekt mens potetmelet var til analyse ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-05 20:03, Dan Hansen skrev:

Å bevege seg i grenseland om hvorvidt noe er "lovlig" eller ei
kan
være et spørsmål om tolkning av loven. Det kan være ganske kjipt å "tro" at det er greit, hvis politiet mener noe annet.


 

Nå er det heldigvis ikke politiet som bestemmer hva som er lovlig her i landet... Jeg tviler sterkt på at de på eget initiativ ville beslaglegge privat eiendom for et mulig lovbrudd som ingen noen gang har blitt dømt for, og som selv "de lærde" strides om.

 

Det vil nok komme klare signaler fra "høyere hold" før man trenger å bekymre seg. Som f.eks. "de ny piratlovene" som VG omtaler i dag.

 

LeD

Lenke til kommentar

Det er tross alt bare en avisartikkel. Om det skal bli en lov må det først komme et lovforslag, og med vår eminente flerparti-regjering som aldri blir enige om nesten noenting tar det minst et par år :razz:

 

For ikke å snakke om anonymitetsprogramvaren som blir/er utvikla allerede..so why bother?

Kan jo grave seg ned i 5 år i en bunkers uten strøm, også komme ut igjen og se om noe har skjedd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...