Gå til innhold

DVD-program til lillebror. Enkelt og gratis.


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt en PC med DVD-spiller (eller DVD-program), så dette er litt av grunnen til at jeg spør.

 

Lillebror har en PIII 800 MHz-maskin med 128 MB RAM og Windows 2000. Den funker ypperlig til surfing, musikk og annet som lillebrødre driver med (samt Worms 2 ol).

 

Jeg har fått med meg at det finnes ferdig programmer som WinDVD og PowerDVD, men at disse koster penger (men ofte følger med ny hardware), og at mange bruker disse. Finnes det liknende programmer som er helt totalt gratis og helt totalt uten reklame/spyware ol (noe ala GNU for Windows)?

 

Og så så jeg litt på DVD-løsningen i Mastiffs HTPC-guide, men fikk den ikke helt til å fungere (problem med å rendre WMR9 eller noe sånt, 7 også). Finnes det noen liknende måter som er relativt idiotsikre? Hen trenger overhodet ikke scaling, sharping ol., men jeg likte greien med å la en driverpakke ta seg av decoding, mens et skallprogram viser det (ZoomPlayer har nok innstillinger til å ta livet at to froholdsvis store menn).

 

Går det an å få til DVD-visning i Windows Media Player eller WinAMP. Jeg prøvde RealPlayer, men der måtte man betale for å få DVD-støtte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for det.

Media Player Classic + WinDVD-codecen i den pakken funker greit, men det lagger noe så inn i granskauen. :(

 

Greier ikke en PIII 800 MHz å kjøre en plain DVD-filme (Ringenes Herre - To Tårn) uten lagg? Noen som har forslag til innstillinger jeg kan forandre på slik at det går kjappere? (kvaliteten betyr ikke så mye, bare det kjører laggfritt)

 

Er det andre codecer jeg kan bruke, som lagger mindre? Eller er det Media Player Classic som lager lagg (DivX-filmer lagger mer der enn i Windwos Media Player).

Lenke til kommentar
Tusen takk for det.

Media Player Classic + WinDVD-codecen i den pakken funker greit, men det lagger noe så inn i granskauen. :(

 

Greier ikke en PIII 800 MHz å kjøre en plain DVD-filme (Ringenes Herre - To Tårn) uten lagg? Noen som har forslag til innstillinger jeg kan forandre på slik at det går kjappere? (kvaliteten betyr ikke så mye, bare det kjører laggfritt)

 

Er det andre codecer jeg kan bruke, som lagger mindre? Eller er det Media Player Classic som lager lagg (DivX-filmer lagger mer der enn i Windwos Media Player).

Skal gå det, men husk å avslutte andre programmer som ligger i bakgrunnen å spiser minne.

Lenke til kommentar
Skal gå det, men husk å avslutte andre programmer som ligger i bakgrunnen å spiser minne.

Det eneste som kjører er AVG Antivirus og ZoneAlarm. :hmm:

 

Ops...det var visst en Pentium III E 600 MHz, ikke 800 MHz. :blush: Spiller det noen rolle? Noen som har prøvd noe liknende?

Jeg hadde engang en PIII 550MHz, som funket helt fint med powerDVD, men hadde skjermkort med støtte, ATI Rage32 tror jeg det var. Skjermkortet tok seg av ca 80% av dekodingen.

 

Kanskje det er løsningen?

Hvilket skjermkort står i?

 

EDIT: jeg hadde 128MB minne oxo og win98. win2000 er vel ikke særlig multimediavennlig???

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...