Gå til innhold

beste papiret for å skrive ut dvd-cover?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Joda, det er vel litt råflott å bruke fotopapir til dvd cover.

1.5,- kr pr ark er vel i utgangspunktet ikke så ille, men en bruker vel en god del mer blekk på en fotoutskrift.

Men resultatet blir supert.

Jepp, enig at resultatet ikke kan sammenlignes...

 

Men hvis man printer ut xxx antall cover blir det litt "teit" å bruke fotopapir..det er i hvertfall min mening :p

 

Jeg bruker ofte cover som er på nettet..og de er ikke alle i beste oppløsning

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Joda, det er vel litt råflott å bruke fotopapir til dvd cover.

1.5,- kr pr ark er vel i utgangspunktet ikke så ille, men en bruker vel en god del mer blekk på en fotoutskrift.

Men resultatet blir supert.

Men skriveren bryker betraktelig mindre blekk om man skriver ut på fotopapir istedet for valig papir... Jeg printer alltid ut dvd-coverene mine med fotopapir :thumbup:

Lenke til kommentar
Du kan jo også kjøpe dvd label inserts, så slipper du å beskjære i etterkant. men da snakker vi vel fort om en pris på 2 kr inserten.

 

foreks. fra www.surething.com

5004687[/snapback]

 

Kan du hjelpe meg med dette?

 

Hei.

 

Jeg trenger dvd coveret til "Jakten på Nyresteinen" og gjerne også bildet på selve DVD platen. Noen som har denne scannet?

 

Jeg har dessverre ikke scanner selv og får dermed ikke scannet filmen min. Behovet for kopier av barnefilmene kom etter at en del orginale filmer har blitt ødelagt på bilturer etter at ungene har lekt med de.

 

Send gjerne cover og dvd plate til:

 

[email protected]

 

mvh

 

fortvilt far

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HP har noe som heter "everyday photo paper" (tror det var det det het), som jeg har brukt på dvd cover med stor suksess.

 

Papiret er laget sånn at det ikke suger så mye blekk som vanlige foto papir, så man skriver ut med printeren innstillt på vanlig papir. (Stiller man printeren på et vanlig foto papir, ser man at den pøser ut mye mer blekk som bare blir liggende å flyte.)

 

Dette papiret gir vesentlig bedre "foto" utskrifter enn vanlig papir, men koster ikke allverdens. Tror jeg gav litt over 50 kr for 100 ark, men husker ikke nøyaktig. Med billigblekk fra inkclub eller blekkpatron.no så blir ikke utskriftene så dyre og dvd coverene blir overraskende bra. Dette kan også brukes til å printe ut bilder billig til bruk som ikke krever allverdens bildekvalitet.

 

Men jeg ville ikke brukt dette blekket på "favoritt" printeren, da det kan tette dyser gjøre andre mindre hyggelige ting med printeren. Se andre steder på forumet for mer info om dette. Jeg bruker en printer som jeg ikke bruker til "seriøse" foto utskrifter til dette formålet. Dersom du bare har en printer og ikke vil bruke jukse blekk, blir det uansett veldig dyrt på grunn av kostnader til blekk.

Endret av Shutter
Lenke til kommentar
Hei!

 

Hvis man har en Canon printer kan jeg anbefale Canons Høyoppløsningspapir (HR-101N)! Funker meget bra, og gir en flott utskrift! Deretter kutter du bare til rett størrelse.

5028836[/snapback]

 

Jævlig dyrt da...;-)

5069746[/snapback]

 

 

Alt er relativt... Jeg betalte vel rundt 300,- for 200 ark. Og det betyr ca 1,50 for arket. Resultatet sett i forhold til vanlige ark er mye bedre, og hvis man virkelig ønsker god kvalitet på sine cover, så er det verdt det etter min mening.

Lenke til kommentar
1. Print ut i riktig str.

2. Skjær til

3. Putt inn i coveret

 

Bruker vanlig printerpapir/laserpapir

4557802[/snapback]

 

Det var ekstremt billig. Det er vel ikke Canon papir du snakker om formodler jeg. Blir bildeutskriftene bra med dette fotopapiret, bra kvalitet? Hva heter det?

 

Har selv prøvd det HR-101 papiret og synes bildeutskriftene blir meget dårlige, ble skuffa. Holder meg til GP-401 jeg, selv om det er dyrt så det holder. Har ikke funnet noe billigere alternativ som kan matche enda...

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...