Gå til innhold

Hvordan lage virtuel cd-rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite problem.. Har innstallert windows xp pro 64 bit versjonen..

Jeg finner ikke noe program som lar seg innstallere på denne type windows som jeg kan lage en virtuel cd-rom med, for å åpne bin/cue/iso filer med..

Har prøvd daemontools, alcohol og en rekke andre programmer..

Klarer å innstallere winiso.. men det tilfredsstiller ikke mine behov.. det klarer bare å åpne selve filan.. kan foreksempel ikke innstallere programmer som er på flere cd'er..

Er det noen som vet om et program som støtter windows xp 64 bit? :)

Et program som gjør det samme som daemontools og alcohol..

på forhånd takk :]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. Nero klarer jo å lage Virtual CD/DVD Rom. Nero skal vel funke i Windows XP 64 bits også? hvis ja så har du løst problemet.

Skrevet (endret)
Har et lite problem.. Har innstallert windows xp pro 64 bit versjonen..

Jeg finner ikke noe program som lar seg innstallere på denne type windows som jeg kan lage en virtuel cd-rom med, for å åpne bin/cue/iso filer med..

Har prøvd daemontools, alcohol og en rekke andre programmer..

Klarer å innstallere winiso.. men det tilfredsstiller ikke mine behov.. det klarer bare å åpne selve filan.. kan foreksempel ikke innstallere programmer som er på flere cd'er..

Er det noen som vet om et program som støtter windows xp 64 bit? :)

Et program som gjør det samme som daemontools og alcohol..

på forhånd takk :]

Problemet her er nok at de programmene legger inn en driver som de benytter seg av, og de driverene er 32-bits, og ergo ikke støttet på 64-bits Windows. Den eneste løsningen jeg kan skissere for deg er følgende:

1. Installer Microsoft Virtual PC eller lignende

2. Lag en virtuell maskin med Windows XP 32-bit

3. Installer Nero, Alcolhol eller hva du ønsker i den virtuelle PCen

4. Hent filene "over nettverket" fra denne.

Når det er sagt, så håper jeg virkelig det kommer oppdaterte utgaver av disse programmene som faktisk lar seg benytte på Windows x64. Noe gammel informasjon, men dog informasjon, finnes ved på planetamd64. (Sikkert nyere informasjon enn jeg fant i farten også).

Endret av roac
Skrevet (endret)

han skrev jo at Alcohol ikke funka.

utifra Nero sin hjemmeside så ser det ut som at Nero skal funke på Windows XP 64 bit.

Endret av wil
Skrevet
han skrev jo at Alcohol ikke funka.

utifra Nero sin hjemmeside så ser det ut som at Nero skal funke på Windows XP 64 bit.

Glemte et punkt i løsningen min, det er rettet nå. Har du en URL der det står at Nero skal fungere på Windows XP x64? Jeg så etter uten å finne noe informasjon.

Skrevet

Nero må no kunne brukes under Windows XP 64 bits da. skal selv se om jeg får prøvd Windows XP 64 bits i slutten av denne måneden når jeg får nytt HK og CPU som er 64 bits. så skal vi se om jeg får Nero til å funke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...