Gå til innhold

Problemer med MicroPlex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ulempen ved å kjøpe på nett, er at du ikke får sett varen før du bestemmer

det og betaler. Synd. Og derfor har vi forbrukere angrerettloven, som en rettighet.

Denne skal beskytte de uvitende kunder som er for ivrige til å lese selv den

produktinformasjonen som finnes på butikkens side, eller produsentens side,

skikkelig, før de ivrig bestiller og utolmodig venter på varen.

 

Problemet er at du ikke fikk med deg at dette var et kabinett, som også blir standard

levert både med, eller uten vindu. Dette nevnes både hos produsentens side, og på

diverse tester som du har spandert tid på å grave frem. På butikkens side står det

ingenting om at det leveres med vindu(som i dette tilfellet vil bli sett på som ekstra

utstyr, og ville derfor vært nevnt), med andre ord, du kan ikke forvente at det

følger med. Med andre ord, du kan ikke forvente at butikken skal sende et vindu

til deg gratis, ei heller kreve omlevering pga mangler, da faktisk produktet ikke har

noen mangler. Du kunne imidlertid brukt angreretten, men da burde du ikke ha

montert delene dine i det. Med andre ord, kabinettet er ditt, kos deg med det, ikke

kast bort tiden din mer på dette. Eg vil hvertfall ikke gjøre det.

 

En liten oppsummering:

- Angrerettet er kort fortalt for de som bestiller en vare over nettet hvor de ikke får

sett varen på hvirkelig, og har da sett for seg noe annet en det de får. Eventuellt

dersom butikken har dårlig, lite eller feil informasjon på siden om produktet.

- Du innrømmer å ikke ha lest hverken butikkens eller produsentens sider godt nok.

- Du innrømmer at du allikevel liker varen, og ønsker å beholde varen.

- At varen har en mangel, eller ikke lever opp til forventningene dine bryr

du deg ikke om under montering og opppakking(hvor du faktisk ikke kan unngå

å oppdage det).

 

Håper du innser at tiden kan brukes på andre ting. God sommer og trivelig helg!

(spessielt til deg, da du har fått deg et nytt og stilig kabinett)

Lenke til kommentar

Jeg vil bare gjøre det klart for alle at vinduet er standard med dette kabinettet, men at det er mulig å bestille kabinettet også uten vinduet. Men da blir det jo ikke standardutgaven. Og det er fullt mulig å bruke angreloven selv om kabinettet er åpnet, bare det leveres uskadd og i samme menge tilbake.

Endret av Ultrag
Lenke til kommentar
Jeg vil bare gjøre det klart for alle at vinduet er standard med dette kabinettet, men at det er mulig å bestille kabinettet også uten vinduet. Men da blir det jo ikke standardutgaven. Og det er fullt mulig å bruke angreloven selv om kabinettet er åpnet, bare det leveres uskadd og i samme menge tilbake.

Og for å gjøre deg oppmerksom på noe: det står ingen steder at kabinettet leveres standard med vindu. På produktsiden ser du at det er flere bilder UTEN vindu, og under

FAQ står det at det leveres både med, og uten. Med andre ord, hvor har du fått det for

deg at vindu er standard? Fordi du ønsker det?

Lenke til kommentar

Direkte oversatt fra FAQ:

 

Følger det med vindu?

Ja, men det vil ikke selges separat og man kan velge om man vil ha vindu eller ikke.

 

Dette tolker jeg som at vinduet er standard, men kan fjernes om man ikke ønsker det. Dessuten står det også på produktsiden at vindu følger med, det er ikke før man går på FAQen at man i det hele tatt hører om en vinduløs versjon.

 

Litt ned på siden:

 

"Exclusive Side Panels

Translucent acrylic side windows let you display the power of your proud piece of art."

Lenke til kommentar
Direkte oversatt fra FAQ:

 

Følger det med vindu?

Ja, men det vil ikke selges separat og man kan velge om man vil ha vindu eller ikke.

 

Dette tolker jeg som at vinduet er standard, men kan fjernes om man ikke ønsker det. Dessuten står det også på produktsiden at vindu følger med, det er ikke før man går på FAQen at man i det hele tatt hører om en vinduløs versjon.

 

Litt ned på siden:

 

"Exclusive Side Panels

Translucent acrylic side windows let you display the power of your proud piece of art."

Ser du ikke på bildene? Bildene(som viser produktet i all sin prakt) viser modellen

UTEN vindu(på alle bildene faktisk). Leser du litt(det virker forresten som om du

leser selektivt, dvs det du vil lese, ikke resten) ser du at det står vindu. Slik du

legger frem saken(fra begynnelse) oser det av at du vinkler saken til din fordel.

Og dette er faktisk ganske åpenbart, noe Microplex oppdaget kjapt også. Og dersom

du ser deg litt rundt på diverse butikker og produsenter. Ofte har et produkt

flere muligheter en det som selges. Ta en bærbar for eksempel. Denne kan inneholde

både WLAN, Blåtann og DVD-brenner, noe som så klart er skrevet på produsentens

side. Men butikken som selger denne skriver ikke opp at den ikke har dette. Fornuft

heter den bikkja, og du har sikkert en helt inderst inne du også.

Lenke til kommentar
Når det står svart på hvitt at det er et vindu, klart jeg forventer at dette er med, uansett hva som vises på bildene.

Vel, eg tror vi kan skrive innlegg her hele kvelden. Du har din mening,

og eg har min. Og ingen av de hjelper, da du ikke har en sak uansett.

 

Og for siste gang(eg poster ikke dette flere ganger):

Det står ingenplass på microplex sine sider om at det følger vindu med!

Og det er faktisk den siden som gjelder, da du kjøpte produktet fra dem!

 

Punktum.

 

:hrm:

 

tips: om du er så sta, hvorfor ikke ta dette opp med coolermaster direkte?

Lenke til kommentar

dette står på microplex sine sider:

 

Stålkabinett med aluminiumsfront. Forskjellen på Cavalier 1 og Cavalier 3 er at Cavalier 1 også har et analogt "lydnivå"-instrument som kan tilkobles lydkortet. Viserutslaget vil da variere med lydnivået fra lydkortet.

 

Dimensjoner: 43.5x20.2x50cm (HxBxD)

Formfaktor: ATX

Brytere: Av/På og Reset

Signallamper: 2 stk. LED

Brønner, eksterne:

5 stk. 5¼"

1 stk. 3½"

Brønner, interne:

4 stk. 3½"

Vifteplasser:

Foran: 1 stk. 80mm.

Bak: 1 stk. 120mm.

Kontakter i toppdeksel:

USB 2.0: 2 stk.

Firewire: 1 stk.

Audio: 2 stk (lyd inn/lyd ut)

 

ER DET MED VINDU? NEI

 

det var alt jeg ville si.

 

mvh nokiakiller

Lenke til kommentar
Når det står svart på hvitt at det er et vindu, klart jeg forventer at dette er med, uansett hva som vises på bildene.

Påståelig er du iallefall.

 

Microplex leser sikkert tråden her, så jeg tror du ikke skal forsøke å sende kabinettet i retur på angrefristen og påstå at du ikke har brukt det. Om du skulle få en ide i den retningen.

Lenke til kommentar

Hvor mye av emnet har du lest nokiakiller? Ikke mye?

 

Har ikke tenkt til å sende kabinettet i retur - er fornøyd, men finner det irriterende at microplex villeder kunden. Det er dessuten ikke noe problem å bruke angrerett selv om produktet er brukt, så lenge det ikke er ødelagt/oppripet/skadet og leveres i original embalasje. ;-) Tror nok uansett at forbrukerombudet har et annet synspunkt på saken, da man kan forvente i følge kjøpsloven at produktet har samme stand og egenskaper som tilsvarende produkt. Men samma det, slutt på diskusjonen.

 

Men forøvrig (ingen vits å starte ny tråd), noen som vet om noen gode og billige steder i oslo som driver med innsetting av vinduer i sidedør, hvor de har laser-maskin og så videre, for best mulig resultat?

Endret av Ultrag
Lenke til kommentar

Herre mann, holder du på med det her ENDA?

 

Nei, Microplex holder ikke på med villedning. Hadde de sagt at det fulgte med vindu og det ikke gjorde det, DA hadde de drevet med villedning. De sier ingenting om vindu og der er ingen bilder av kabinett med vindu.

 

Nei, vindu er ikke standard på kabinettet. Hadde det stått på Cooler Master sine sider "Default delivery includes window" så hadde det vært standard med vindu. Derimot så står det at det leveres med OG uten vindu, og der er ingen bilder av kabinettet med vindu. I tillegg så nevnes det i samtlige tester jeg har sett at det leveres både med OG uten vindu, alt etter hva den enkelte webshop måtte føle for.

 

Når det står "svart på hvitt" at det selges med vindu, hvorfor gjelder det så forbanna mye mer en at det står "svart på hvitt" at det også leveres uten vindu? Det gjelder faen like forbanna mye og du kan ikke nekte på at det står leveres med eller uten vindu. Les alt før du kjøper! Det kan komme godt med senere i livet!

 

Det er ikke Microplex sin feil at du ikke gidder/kan/orker lese alt som produsent har og si om produktet.

 

Faen steike, det er som å si at "jammen det stod ingenting om at pistolen jeg kjøpte kunne drepe folk dersom jeg skøyt på dem" når det stod på side 2 i instruksjonsmanualen isteden for på fremsiden av boka.

 

Makan til surmuling skal man faen lete lenge etter. Du høres ut som en sur liten 10 åring som ikke fikk det du ønska deg til jul, men er ellers vant til og få alt du peker på... Hvorpå påfølgende første åpne butikk dag må pappa ut og kjøpe akkurat den leken du ville ha.

 

SLUTT OG SYT!

Endret av frodeaa
Lenke til kommentar

Jeg sa "glem hele saken" to ganger, uten at du brydde deg nevneverdig om det...

 

I tillegg til tidligere nevnte 10 åring, høres du også ut som en som ikke klarer å innse at du faktisk tar feil. Bastant og sur, uten argumenter, tviholder du på din opprinnelige mening selv om samtlige prøver og fortelle deg at det faktisk ikke er sånn det er...

 

Jeg venter i spenning på neste påstand... At jorden er flat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...