Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Cisco 1200 series, prog for rekkevidde


Anbefalte innlegg

Hei!

 

på min jobb har vi 2stfk Cisco aironet 1200.

 

I dag bestemmte jeg meg for å kartlegge signalet over skolen hvor jeg jobber, og fant ut at å gå rundt me bærbar PC`en blir bare surr.

 

Så da lurte jeg på om det er noen her på forumet som vet om noe program eller noe lignende som jeg kan få sjekket hvor langt signalet går?

 

skulle det være noe, så er det bare å spørre :)

 

 

takk for svar.

 

 

EDIT: når jeg først er her med en post om disse trådløse basene så var det en liten ting jeg lurte på.

 

Begge basene er satt som accesspoint root, kan det ha noen virkning på nettverket?

 

Er det kanskje en fordel at den ene er satt opp som en repeater? eller har det ingen betydning?

 

begge basene er satt opp med samme spesifikasjonene.

Endret av trollshaw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: når jeg først er her med en post om disse trådløse basene så var det en liten ting jeg lurte på.

 

Begge basene er satt som accesspoint root, kan det ha noen virkning på nettverket?

 

Er det kanskje en fordel at den ene er satt opp som en repeater? eller har det ingen betydning?

 

begge basene er satt opp med samme spesifikasjonene.

Vet ikke svaret på det første spørsmålet ditt, men kan svare på det andre. Det er riktig at de er satt opp som root accesspoint og ikke repeater. Om de er satt opp som repeater vil den koble seg opp mot et root accesspoint via radio, og videresende pakker fra dette. Da vil hastigheten halveres. Dette trenger du ikke om du har kabel til begge AP`ene noe jeg går ut fra at du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...